CZUJNIK POZIOMOWANIA LAMP XENON do Audi A4 B5 A6
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Dlaauta
- Numer katalogowy części
- DA-16204
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: CZUJNIK FAP CITROEN C5 LIFT 2.0 HDI
Układ zapłonowy jest istotnym elementem misternej układanki, jaką jest silnik samochodowy. Jego zadaniem jest wytworzenie iskry elektrycznej między elektrodami świecy zapłonowej, która z kolei ma na celu zapalenie mieszanki paliwa i powietrza znajdującej się w cylindrze. Iskra musi powstać w ściśle określonym momencie i posiadać określoną energię, by proces spalania przebiegł jak należy. Jak zbudowany jest układ zapłonowy i jak działa? Jakie są rodzaje i potencjalne usterki układów zapłonowych?
Do podstawowych elementów układu zapłonowego należą: cewka zapłonowa, aparat zapłonowy, przewody wysokiego napięcia oraz świece. Zadaniem cewki jest wytworzenie potrzebnego impulsu napięcia, który konieczny jest do wytworzenia iskry na świecy zapłonowej. Aparat zapłonowy z kolei odpowiedzialny jest za przekazywanie impulsów wysokiego napięcia na świece. Ładunek do świec przesyłany jest za pomocą przewodów wysokiego napięcia, same świece zaś są bezpośrednio odpowiedzialne za zapalenie mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze.
Obecnie prym wiodą elektroniczne zapłony. Elektroniczny układ zapłonowy posiada bezdotykowy czujnik położenia wału. Zadaniem mikroprocesorowego sterownika jest określenie kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od parametrów pracy silnika – prędkości obrotowej, obciążenia czy temperatury silnika. Określa on także ilość podawanego paliwa. Do zapłonów innego typu należy tyrystorowy układ zapłonowy. Nazywany jest także kondensatorowym ze względu na to, że do wytworzenia iskry wykorzystywany jest w tym przypadku prąd będący efektem rozładowania kondensatora. Często wykorzystywany jest w urządzeniach stosujących niewielkie, wysokoobrotowe silniki spalinowe, takich jak motocykle, kosiarki czy pilarki. Znany jest także bezstykowy układ zapłonowy, składający się z wirującego pomiędzy dwiema cewkami elementu magnetycznego, który zamyka pole magnetyczne cewek. One z kolei połączone są w odpowiedni sposób ze swoimi układami wytwarzającymi iskry. Z tego typu zapłonem można dość często spotkać się w starych motocyklach takich jak Jawa czy WSK.
Układ zapłonowy może ulegać różnego rodzaju usterkom. Ich przejawami może być problem z uruchomieniem silnika, utrata mocy, problemy z przyspieszaniem bądź zwiększone zużycie paliwa. Do najpowszechniejszych awarii układu zapłonowego należy zalanie świec, uszkodzenie przewodów lub cewki, a także spalenie palca rozdzielacza zapłonu.
Diagnostyka układu zapłonowego odbywa się przy wykorzystaniu oscyloskopu. Polega ona na rezystancji uzwojeń (pierwotnego i wtórnego) i sprawdzeniu przebiegów napięciowych na obu tych uzwojeniach.
Poszczególne elementy układu zapłonowego do naszego auta znajdziemy na Allegro. Kilkaset złotych zapłacimy za aparat zapłonowy, a cewka to koszt od kilkudziesięciu do ponad stu złotych. Świece z kolei to wydatek od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych.