Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług
. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Jeśli pomylisz się podczas składania zamówienia, możesz skorzystać z możliwości anulowania zakupu poprzez zakładkę Moje zakupy. W niektórych sytuacjach Twój zakup możemy anulować automatycznie.
Kiedy możesz anulować zakup
Możliwość anulowania błędnego zamówienia dostępna jest w zakupach od kont firmowych, ale tylko dopóki sprzedający:
- nie zmieni statusu Twojego zamówienia na: W realizacji, Przygotowane do wysyłki lub Wysłane,
- nie poda w zamówieniu numeru do śledzenia przesyłki.
Ponieważ anulowanie zakupu jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy, dlatego – zgodnie z prawem – skorzystasz z niego, jeśli kupisz jako konsument.
Kiedy nie można anulować zakupu
Jeśli w zakładce Moje zakupy, w szczegółach zakupu nie widzisz opcji jego anulowania oznacza to, że:
- sprzedający zaczął realizować Twoje zamówienie – zmienił jego status lub podał numer do śledzenia przesyłki
- minął czas, w którym można było anulować zakup
- w zamówieniu wybrano metodę dostawy wysyłka e-mailem – niezależnie od kategorii, w której towar został zakupiony
- w formularzu opcji dostawy i płatności zaznaczono, że chcesz otrzymać fakturę na dane firmowe
zakup został zrobiony w jednej z poniższych kategorii:
- Leki – w tej kategorii nie anulujemy również zakupu automatycznie
- Produkty inwestycyjne – na przykład złoto
- Karty podarunkowe
- Kody
- Gry online
- Audiobooki
- Ebooki.
Jeśli nie widzisz opcji anulowania zakupu, a chcesz z niego zrezygnować, skorzystaj z opcji Zwróć zakup. Dowiedz się więcej na ten temat.
Jeżeli w zamówieniu i ta opcja jest niedostępna, skontaktuj się ze sprzedającym.
Jak anulować zakup
- Przejdź do zakładki Moje zakupy i znajdź błędne zamówienie.
- Na wybranym zamówieniu kliknij Szczegóły zakupu.
- Kliknij [anuluj zakup].
- Wybierz powód anulowania zamówienia i jeszcze raz kliknij [anuluj zakup].
- Zobaczysz informację o anulowaniu Twojego zakupu.
Gdy anulujesz zakup, który został już przez Ciebie opłacony, sprzedający powinien w ciągu 2 dni roboczych zwrócić Ci koszt zamówienia na kartę płatniczą lub konto, z którego zapłacono za zakup.
Jeśli sprzedający zdążył już wysłać Twoje zamówienie, poprosi Cię o zwrot przesyłki.
Kiedy anulujemy Twój zakup automatycznie
Zakup anulujemy automatycznie (czyli za Ciebie), jeśli podczas zakupu wybierzesz płatność z góry i w wyznaczonym czasie nie opłacisz swojego zamówienia. Stanie się tak:
- po 7 dniach – w przypadku zakupu w opcji kup teraz lub licytacji opłaconego metodą inną niż przelew tradycyjny
- po 14 dniach – w przypadku, gdy kupisz w opcji kup teraz lub licytacji i wybierzesz płatność z góry przelewem tradycyjnym.
Sprzedający może ustawić własny termin, po którym anulujemy Twój zakup:
- może to zrobić dla ofert kup teraz i licytacji
- wskazany przez sprzedającego czas nie może być krótszy niż 7 dni, ani dłuższy niż 30 dni.
Po automatycznym anulowaniu Twojego zakupu, otrzymasz od nas mejla z informacją, który zakup anulowaliśmy.
Zamówienia łączone z Magazynu Allegro
Kiedy anulujesz zamówienie łączone, zwrot pieniędzy dostaniesz w częściach – od każdego ze sprzedających. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule.
Czego nie zrobisz z anulowanym zakupem
Niezależnie od tego, czy to Ty anulujesz zakup, czy zrobimy to automatycznie, po anulowaniu:
- nie opłacisz tego zakupu
- nie wystawisz sprzedającemu oceny za tę transakcję
- nie rozpoczniesz Dyskusji – dotyczy wyłącznie nieopłaconego i anulowanego zakupu.
Anulowanie zamówienia z oferty limitowanej
W ofertach limitowanych możesz kupić tylko określoną przez sprzedającego liczbę sztuk. Jest to zgodne z naszym regulaminem i dotyczy wszystkich Twoich kont. Gdy w danej ofercie spróbujesz kupić więcej sztuk niż to możliwe – zobaczysz komunikat, że nie możesz tego zrobić.
Gdy zrobisz zakupy w ofercie limitowanej i anulujesz je lub ich nie opłacisz – możesz nie mieć możliwości ponownego zakupu produktu z tej oferty. Stanie się tak, gdy wyczerpiesz maksymalną liczbę sztuk określoną przez sprzedającego.
Przykład
Robisz zakupy w ofercie limitowanej, w której możesz kupić maksymalnie 10 sztuk. W ramach jednego zamówienia kupujesz 2 sztuki, ale finalnie anulujesz takie zamówienie. Gdy to zrobisz:
- Twój limit zakupów w tej ofercie zmniejszy się do 8 produktów
- dostępność produktów w tej ofercie zmniejszy się o 2 sztuki.
Dlatego gdy popełnisz błąd w zamówieniu w ofercie limitowanej lub Twoja płatność za produkt z takiej oferty się nie powiodła, ale nadal chcesz otrzymać zakupiony produkt – ponów płatność lub skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedającym.