Jak anulować zakup?

Jeśli pomylisz się podczas składania zamówienia, możesz skorzystać z możliwości anulowania zakupu poprzez zakładkę Kupione.

Kiedy możesz anulować zakup

Możliwość anulowania błędnego zamówienia dostępna jest w zakupach od kont firmowych, ale tylko dopóki sprzedający:

  • nie zmieni statusu Twojego zamówienia na: "W realizacji", "Przygotowane do wysyłki" lub "Wysłane",
  • nie poda w zamówieniu numeru do śledzenia przesyłki.

Ponieważ anulowanie zakupu jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy, dlatego - zgodnie z prawem - skorzystasz z niego, jeśli kupisz jako konsument.

Jak anulować zakup

  1. Przejdź do zakładki Kupione i znajdź błędne zamówienie.
  2. Na wybranym zamówieniu kliknij SZCZEGÓŁY.
  3. W części Anulowanie zakupu kliknij przycisk [ANULUJ ZAKUP]
  4. Wybierz powód anulowania zamówienia i jeszcze raz kliknij przycisk [ANULUJ ZAKUP].
  5. Wyświetlimy Ci informację o anulowaniu Twojego zakupu.

Gdy anulujesz zakup, który został już przez Ciebie opłacony, sprzedający w ciągu 14 dni kalendarzowych zwróci Ci koszt zamówienia na kartę płatniczą lub konto, z którego zapłacono za zakup.

Jeśli sprzedający zdążył już wysłać Twoje zamówienie, poprosi Cię o zwrot przesyłki.

Kiedy możliwość anulowania zakupu jest niedostępna

Jeśli w zakładce Kupione, po przejściu do szczegółów zamówienia, nie widzisz opcji anulowania zakupu, a jedynie Zwrot towaru, oznacza to, że:

  • Sprzedający zaczął realizować Twoje zamówienie - zmienił jego status lub podał numer do śledzenia przesyłki.
  • Minął czas, w którym można było anulować zakup.
  • Sprzedający wyłączył możliwość anulowania zakupu w swoich ofertach - chcemy dać sprzedającym możliwość dostosowania się do nowej sytuacji, dlatego obecnie mogą wyłączyć anulowanie zakupu w swoich ofertach.
  • W zamówieniu wybrano metodę dostawy "wysyłka e-mailem" - niezależnie od kategorii, w której towar został zakupiony.
  • Zakup został zrobiony w jednej z poniższych kategorii:

Jeśli nie widzisz opcji anulowania zakupu w zakładce Kupione, a chcesz zrezygnować z zakupu, skontaktuj się ze sprzedającym, na przykład za pomocą formularza zwrotu lub wiadomości mailowej.

Anulowanie zakupu a ocena sprzedającego

Jeśli anulujesz zakup z poziomu zakładki Kupione, nie będziesz mieć możliwości wystawienia oceny sprzedającemu za ten zakup.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nadal szukasz odpowiedzi?  ZAPYTAJ NA ALLEGRO GADANE

Warto wiedzieć więcej


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro