Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościJeśli pomylisz się podczas składania zamówienia, możesz skorzystać z możliwości anulowania zakupu poprzez zakładkę Moje zakupy. W niektórych sytuacjach Twój zakup możemy anulować automatycznie.
Kiedy możesz anulować zakup
Możliwość anulowania błędnego zamówienia dostępna jest w zakupach od kont firmowych, ale tylko dopóki sprzedający:
- nie zmieni statusu Twojego zamówienia na: W realizacji, Przygotowane do wysyłki lub Wysłane,
- nie poda w zamówieniu numeru do śledzenia przesyłki.
Ponieważ anulowanie zakupu jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy, dlatego – zgodnie z prawem – skorzystasz z niego, jeśli kupisz jako konsument.
Kiedy nie można anulować zakupu
Jeśli w zakładce Moje zakupy, w szczegółach zakupu nie widzisz opcji jego anulowania oznacza to, że:
- sprzedający zaczął realizować Twoje zamówienie – zmienił jego status lub podał numer do śledzenia przesyłki
- minął czas, w którym można było anulować zakup
- w zamówieniu wybrano metodę dostawy wysyłka e-mailem – niezależnie od kategorii, w której towar został zakupiony
zakup został zrobiony w jednej z poniższych kategorii:
- Leki – w tej kategorii nie anulujemy również zakupu automatycznie
- Produkty inwestycyjne – na przykład złoto
- Karty podarunkowe
- Kody
- Gry online
- Audiobooki
- Ebooki.
Jeśli nie widzisz opcji anulowania zakupu, a chcesz z niego zrezygnować, skorzystaj z opcji Zwróć zakup. Dowiedz się więcej na ten temat.
Jeżeli w zamówieniu i ta opcja jest niedostępna, skontaktuj się ze sprzedającym.
Jak anulować zakup
- Przejdź do zakładki Moje zakupy i znajdź błędne zamówienie.
- Na wybranym zamówieniu kliknij Szczegóły zakupu.
- Kliknij [anuluj zakup].
- Wybierz powód anulowania zamówienia i jeszcze raz kliknij [anuluj zakup].
- Zobaczysz informację o anulowaniu Twojego zakupu.
Gdy anulujesz zakup, który został już przez Ciebie opłacony, sprzedający powinien w ciągu 2 dni roboczych zwrócić Ci koszt zamówienia na kartę płatniczą lub konto, z którego zapłacono za zakup.
Jeśli sprzedający zdążył już wysłać Twoje zamówienie, poprosi Cię o zwrot przesyłki.
Kiedy anulujemy Twój zakup automatycznie
Zakup anulujemy automatycznie (czyli za Ciebie), jeśli podczas zakupu wybierzesz płatność z góry i w wyznaczonym czasie nie opłacisz swojego zamówienia. Stanie się tak:
- po 7 dniach – w przypadku zakupu w opcji kup teraz
- po 14 dniach – w przypadku, gdy kupisz w opcji kup teraz i wybierzesz płatność z góry przelewem tradycyjnym
- najwcześniej po 30 dniach – w przypadku zakupu w licytacji.
Sprzedający może ustawić własny termin, po którym anulujemy Twój zakup:
- może to zrobić tylko dla ofert kup teraz
- wskazany przez sprzedającego czas nie może być krótszy niż 7 dni, ani dłuższy niż 30 dni.
Po automatycznym anulowaniu Twojego zakupu, otrzymasz od nas mejla z informacją, który zakup anulowaliśmy.
Zamówienia łączone z Magazynu Allegro
Kiedy anulujesz zamówienie łączone, zwrot pieniędzy dostaniesz w częściach – od każdego ze sprzedających. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule.