Warunki skorzystania z Programu Ochrony Kupujących

POK

Wniosek możesz złożyć najwcześniej 14 dni po zakupie na Allegro lub Allegro Lokalnie, jednak nie później, niż 180 dni.

W Programie Ochrony Kupujących (POK) możesz otrzymać do 10 000 zł zwrotu za nieudane zakupy w Allegro lub Allegro Lokalnie. W tym celu wypełnij wniosek on-line.

Możesz otrzymać zwrot do 100% ceny przedmiotu jeśli:

  • nie otrzymasz opłaconego przedmiotu,
  • otrzymany przedmiot będzie niezgodny z opisem oferty.

W przypadku zapłaty za pomocą Allegro Finanse, otrzymasz dodatkowo zwrot kosztu wysyłki - nawet do 100 zł.

Nie skorzystasz z POK, jeśli
  • sprzedaż odbyła poza Allegro (na przykład, jeśli kupisz przedmiot pomimo przegranej licytacji),
  • nie przestrzegasz zasad Allegro i / lub masz nieopłacone należności wobec serwisu,
  • otrzymasz inne środki, które rekompensują stratę związaną z przedmiotem objętym POK (na przykład zwrot pieniędzy od sprzedającego lub rekompensatę z ubezpieczenia karty kredytowej),
  • Sprzedający otrzymał od Ciebie zapłatę gotówką przy odbiorze osobistym przedmiotu,

Poniżej znajdziesz informacje o tym, co traktujemy jako przedmiot niezgodny z opisem. Tabela ma charakter przykładowy i opisuje jedynie najczęstsze przypadki ubiegania się o rekompensatę z POK. Staramy się, aby nasze decyzje były sprawiedliwe i zapadały dopiero po szczegółowym zbadaniu sprawy.

Przykład
Czy mogę starać się o rekompensatę z POK?
Przedmiot jest inny od tego, który był opisany w ofercie (na przykład puste opakowanie lub inny, niż zamówiony model telefonu)
Czy mogę starać się o rekompensatę z POK?
tak
Opis umieszczony przez sprzedającego nie odpowiada otrzymanemu przedmiotowi (na przykład towar okazał się używany mimo, że sprzedający określił go jako nowy)
Czy mogę starać się o rekompensatę z POK?
tak
Przedmiot jest nieoryginalny
Czy mogę starać się o rekompensatę z POK?
tak
Przedmiot nie posiada istotnych części lub funkcji mimo, że sprzedający umieścił o nich informacje w opisie oferty
Czy mogę starać się o rekompensatę z POK?
tak
Mimo zakupu 3 przedmiotów, sprzedawca wysłał 2
Czy mogę starać się o rekompensatę z POK?
tak - za brakującą sztukę
Sprzedający nie dołączył do przedmiotu faktury, gwarancji lub paragonu
Czy mogę starać się o rekompensatę z POK?
nie
Przedmiot ma niewielkie ślady użytkowania, był opisany jako używany
Czy mogę starać się o rekompensatę z POK?
nie

Szczegółowe informacje o warunkach skorzystania z Programu Ochrony Kupujących znajdziesz w jego regulaminie.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nadal szukasz odpowiedzi?  ZAPYTAJ NA ALLEGRO GADANE

Warto wiedzieć więcej


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro