Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościTak jak zapowiadaliśmy, w drugiej połowie marca zaczniemy liczyć punkty dla 5 nowych miar w panelu Jakość mojej sprzedaży:
- Oferty z godziną wysyłki tego samego dnia
- Późna godzina wysyłki tego samego dnia
- Szybkie zwroty wpłat do klientów
- Wnioski POK złożone po dostarczeniu przesyłki
- Nierozwiązane Dyskusje po dostarczeniu przesyłki.
Od dziś przy tych miarach będziesz widzieć swoje wyniki, ale jeszcze nie będziemy ich uwzględniać w ogólnym wyniku Twojej jakości sprzedaży. Zaczniemy je uwzględniać od 22 marca 2022.
Sprawdź poniżej, czego dotyczą nowe miary, ile punktów możesz zdobyć i jak będziemy je liczyć.
W tej mierze sprawdzamy, czy przez co najmniej 3 dni w tygodniu w minimum 80% Twoich ofert wyświetlamy godzinę 11:00 lub późniejszą, jako godzinę, do której kupujący mogą złożyć zamówienia, aby zostały wysłane w tym samym dniu. Sprawdzamy stan z poprzedniego dnia. Dowiedz się, kiedy wyświetlamy godzinę wysyłki tego samego dnia w Twoich ofertach.
Jak liczymy punkty
W tej mierze możesz dostać maksymalnie 20 punktów. Nie będzie w niej punktów ujemnych.
- Jeśli przez co najmniej 3 dni w tygodniu w minimum 80% Twoich ofert wyświetlamy godzinę 11:00 lub późniejszą, jako godzinę, do której kupujący mogą złożyć zamówienia, aby zostały wysłane w tym samym dniu – dostaniesz 20 punktów.
- Jeśli nie spełnisz któregoś z tych warunków – nie dostaniesz punktów.
Progi
Czy spełniasz wszystkie warunki | Wynik |
---|---|
tak | Wynik Super |
nie | Wynik Neutralny |
Dodatkowe informacje
- Godzinę wysyłki tego samego dnia określasz dla danego przewoźnika i dni tygodnia w zakładce Ustawienia dostawy. Wyświetlimy ją w Twoich ofertach, gdy spełnisz określone wymagania.
- Aktualnie w ofertach wyświetlamy godzinę wysyłki tego samego dnia, którą ustawisz dla dni roboczych. W najbliższym czasie zaczniemy to robić też w sobotę i niedzielę – sprawdź szczegóły.
- W Twoich ofertach pokazujemy tę dostawę, która jest najszybsza. Oznacza to, że wyświetlamy godzinę wysyłki tego samego dnia dla tego przewoźnika, który w Twojej ofercie ma najszybszą dostawę i masz dla niego ustawioną najpóźniejszą godzinę wysyłki tego samego dnia.
- W zakładce Skuteczność wysyłki możesz sprawdzić, w jakim stopniu spełniasz ustawioną godzinę wysyłki tego samego dnia.
- Informację o tym, przez ile dni w tygodniu wyświetlamy godzinę wysyłki tego samego dnia w minimum 80% Twoich ofert, znajdziesz w panelu Jakość mojej sprzedaży. Wyświetlimy ją przy mierze Oferty z godziną wysyłki tego samego dnia.
- Dla miary Oferty z godziną wysyłki tego samego dnia widzisz dane z dnia poprzedniego.
W tej mierze sprawdzamy, jaką godzinę wyświetlamy dziś w Twoich ofertach jako godzinę, do której kupujący mogą złożyć zamówienia, aby zostały wysłane w tym samym dniu. Punkty zdobędziesz, gdy w 80% Twoich ofert kupujący widzą godzinę 12:00 lub późniejszą. Im godzina jest późniejsza, tym więcej punktów zdobędziesz. Bierzemy pod uwagę Twoje aktywne oferty, które zakończą się później niż dziś. Dowiedz się, kiedy wyświetlamy godzinę wysyłki tego samego dnia w Twoich ofertach.
Jak liczymy punkty
W tej mierze możesz dostać maksymalnie 20 punktów. Nie będzie w niej punktów ujemnych.
Im późniejszą godzinę wysyłki tego samego dnia będziemy wyświetlać w minimum 80% Twoich ofert, tym więcej punktów zdobędziesz. Sprawdź szczegóły w tabeli poniżej.
Godzina wysyłki tego samego dnia w min. 80% Twoich ofert | Punkty |
---|---|
15:00 i później | Punkty 20 punktów |
od 14:00 do 14:59 | Punkty 15 punktów |
od 13:00 do 13:59 | Punkty 10 punktów |
od 12:00 do 12:59 | Punkty 5 punktów |
do 11:59 | Punkty 0 punktów |
Progi
Godzina wysyłki tego samego dnia w min. 80% Twoich ofert | Wynik |
---|---|
15:00 i później | Wynik Super |
od 12:00 do 14:59 | Wynik Dobry |
wcześniej niż 12:00 | Wynik Neutralny |
Dodatkowe informacje
- Zarówno w tej mierze, jak i mierze Oferty z godziną wysyłki tego samego dnia bierzemy pod uwagę godziny, które podajesz w zakładce Ustawienia dostawy. Sprawdzamy, czy zamówienie, które kupujący złożył i opłacił do wskazanej przez Ciebie godziny, zostało wysłane tego samego dnia. Nie uwzględniamy przy tym godziny, o której przesyłka została przyjęta przez kuriera.
Przykład: Najpóźniejsza godzina wysyłki tego samego dnia, którą wyświetlamy we wszystkich Twoich ofertach, to godzina 13:00. Jeśli zamówienia, które kupujący złożą i opłacą do tej godziny, nadasz tego samego dnia – dostaniesz 10 punktów. Punkty te zdobędziesz niezależnie od tego, o której godzinie kurier odbierze przesyłki. Jeśli zrobi to o godzinie 17:00, nie zmieni to Twojej punktacji. Nadal jako godzinę wysyłki tego samego dnia będziemy uwzględniać 13:00 – zgodnie z tym, co deklarujesz w zakładce Ustawienia dostawy.
- Jeśli w Twoich ofertach wyświetlamy różne godziny wysyłki tego samego dnia, to w mierze Późna godzina wysyłki tego samego dnia uwzględniamy tę godzinę, zgodnie z którą wysyłasz zamówienia z co najmniej 80% swoich ofert.
Przykład: W Twoich ofertach wyświetlamy różne godziny wysyłki tego samego dnia. W 20% ofert godzinę 13:00, w 40% ofert godzinę 14:00, w 30% ofert godzinę 15:00 i w 10% godzinę 17:00. W takim przypadku dostaniesz 15 punktów – za godzinę 14:00 w minimum 80% swoich ofert (40% ofert z godziną 14:00 oraz 30% ofert z godziną 15:00 i 10% z godziną 17:00).
W tej mierze sprawdzamy, ile czasu średnio zajmuje Ci zwrot wpłaty kupującemu przez Allegro Finanse. Czas liczymy od momentu odebrania przez Ciebie przesyłki zwrotnej. Bierzemy pod uwagę wyłącznie zwroty zamówień z tytułu odstąpienia oraz ze statusem, który potwierdza, że przesyłka zwrotna została przez Ciebie odebrana. Punkty otrzymasz zarówno za szybki czas zwrotu wpłaty, jak i brak zwrotów od klientów.
W tej mierze możesz dostać maksymalnie 30 punktów. Nie będzie w niej punktów ujemnych.
Punkty i progi dotyczące średniego czasu zwrotu wpłat do klientów
Średni czas zwrotu wpłat do klientów | Punkty |
---|---|
krócej niż 1 dzień | Punkty 30 punktów |
krócej niż 2 dni | Punkty 24 punkty |
krócej niż 3 dni | Punkty 18 punktów |
krócej niż 4 dni | Punkty 12 punktów |
krócej niż 5 dni | Punkty 6 punktów |
Przykład: Jeśli klient zwróci przedmiot z zamówienia, a Ty zwrócisz mu pieniądze w ciągu 2 dni od momentu otrzymania przesyłki zwrotnej – dostaniesz 18 punktów. 24 punkty przyznajemy, jeśli zrobisz to krócej niż w ciągu 2 dni. Jeśli zwrot zajmuje dokładnie 2 dni, dostaniesz punkty za zwrot, który trwał krócej niż 3 dni.
Sprawdź poniżej, jaki wynik możesz osiągnąć w tej mierze.
Średni czas zwrotu wpłat do klientów | Wynik |
---|---|
krócej niż 1 dzień | Wynik Super |
krócej niż 3 dni | Wynik Dobry |
krócej niż 5 dni | Wynik Neutralny |
5 dni i dłużej | Wynik Wymaga poprawy |
dłużej niż 14 dni | Wynik Nieakceptowalny |
Punkty i progi w przypadku braku zwracanych zamówień
Punkty za brak zwróconych zamówień dostaniesz w zależności od ogólnej liczby zamówień z ostatnich 30 dni. Będziemy je wyświetlać w panelu Jakość mojej sprzedaży przy mierze Szybkie zwroty wpłat do klientów z dopiskiem brak zwróconych zamówień.
Liczba zamówień z ostatnich 30 dni | Punkty |
---|---|
200 zamówień i więcej | Punkty 30 punktów |
150 – 199 zamówień | Punkty 24 punkty |
100 – 149 zamówień | Punkty 18 punktów |
50 – 99 zamówień | Punkty 12 punktów |
10 – 49 zamówień | Punkty 6 punktów |
Sprawdź poniżej, jaki wynik możesz osiągnąć w tej mierze.
Liczba zamówień z ostatnich 30 dni | Wynik |
---|---|
200 zamówień i więcej | Wynik Super |
100 – 199 zamówień | Wynik Dobry |
0 – 99 zamówień | Wynik Neutralny |
Dodatkowe informacje
- W tej mierze uwzględniamy wyłącznie zwroty zamówień z tytułu odstąpienia. Nie uwzględniamy zwrotów wpłat związanych z reklamacją i anulowaniem zamówień.
- Jeśli kupujący zwraca zamówienie w kilku przesyłkach, czas zwrotu wpłaty liczymy od momentu, gdy odbierzesz ostatnią przesyłkę zwrotną.
- W tej mierze czas liczymy w dniach kalendarzowych.
- Jeśli zwrócisz kupującemu pieniądze za zwrócone zamówienie w inny sposób, niż przez Allegro Finanse, nie uwzględnimy tego zwrotu w tej mierze.
- W tej mierze uwzględniamy dane z ostatnich 30 dni. W przypadku średniego czasu zwrotu wpłat do klientów są to zwroty zamówień z ostatnich 30 dni. W przypadku braku zwracanych zamówień naliczamy punkty na podstawie ogólnej liczby zamówień, które kupujący złożyli u Ciebie w ostatnich 30 dniach.
Liczba wniosków w ramach Programu Ochrony Kupujących, które kupujący złożyli po otrzymaniu zamówienia. Mierzymy je w stosunku do liczby Dyskusji rozpoczętych w ciągu ostatnich 30 dni. Wynik wyświetlamy w procentach i przeliczamy go docelowo na punkty.
W tej mierze nie uwzględniamy wszystkich wniosków POK – nie liczymy tych, które kupujący utworzyli z powodu: nie otrzymałem towaru po wpłacie.
Jak liczymy punkty
Punkty w tej mierze będziemy liczyć, jeśli Twoi kupujący w ciągu ostatnich 30 dni złożyli co najmniej 3 wnioski w ramach Programu Ochrony Kupujących.
W tej mierze nie będzie punktów dodatnich. Maksymalnie możesz dostać 200 punktów ujemnych. Im stosunek wniosków w ramach POK do liczby Dyskusji jest większy, tym więcej punktów stracisz. Sprawdź szczegóły w tabeli poniżej.
Stosunek wniosków POK do liczby Dyskusji | Punkty |
---|---|
do 5% | Punkty 0 punktów |
więcej niż 5% | Punkty - 20 punktów |
więcej niż 10% | Punkty - 40 punktów |
więcej niż 20% | Punkty - 60 punktów |
więcej niż 30% | Punkty - 80 punktów |
więcej niż 40% | Punkty - 100 punktów |
więcej niż 50% | Punkty - 120 punktów |
więcej niż 60% | Punkty - 140 punktów |
więcej niż 70% | Punkty - 160 punktów |
więcej niż 80% | Punkty - 180 punktów |
więcej niż 90% | Punkty - 200 punktów |
Progi
Stosunek wniosków POK do liczby Dyskusji | Wynik |
---|---|
brak wniosków POK | Wynik Super |
do 5% | Wynik Neutralny |
więcej niż 5% | Wynik Wymaga poprawy |
więcej niż 20% | Wynik Nieakceptowalny |
Procent Dyskusji, które kupujący utworzyli po otrzymaniu zamówienia i oznaczyli jako nierozwiązane. Bierzemy pod uwagę Dyskusje rozpoczęte w ciągu ostatnich 30 dni.
W tej mierze nie uwzględniamy wszystkich nierozwiązanych Dyskusji – nie liczymy tych, które kupujący utworzyli z powodu: nie otrzymałem towaru po wpłacie.
Jak liczymy punkty
Punkty w tej mierze będziemy liczyć, jeśli masz więcej niż 3 nierozwiązane Dyskusje.
W tej mierze nie będzie punktów dodatnich. Maksymalnie możesz dostać 200 punktów ujemnych. Im masz więcej nierozwiązanych Dyskusji po dostarczeniu przesyłki, tym więcej punktów stracisz. Sprawdź szczegóły w tabeli poniżej.
Procent nierozwiązanych Dyskusji po dostarczeniu przesyłki | Punkty |
---|---|
do 7% | Punkty 0 punktów |
więcej niż 7% | Punkty - 20 punktów |
więcej niż 10% | Punkty - 40 punktów |
więcej niż 20% | Punkty - 60 punktów |
więcej niż 30% | Punkty - 80 punktów |
więcej niż 40% | Punkty - 100 punktów |
więcej niż 50% | Punkty - 120 punktów |
więcej niż 60% | Punkty - 140 punktów |
więcej niż 70% | Punkty - 160 punktów |
więcej niż 80% | Punkty - 180 punktów |
więcej niż 90% | Punkty - 200 punktów |
Progi
Procent nierozwiązanych Dyskusji po dostarczeniu przesyłki | Wynik |
---|---|
brak nierozwiązanych Dyskusji | Wynik Super |
do 7% | Wynik Neutralny |
więcej niż 7% | Wynik Wymaga poprawy |
więcej niż 20% | Wynik Nieakceptowalny |
Co jeszcze zmienimy
Tak jak zapowiadaliśmy, 22 marca z panelu Jakość mojej sprzedaży usuniemy miarę Konto firmowe.
Zmienimy również sposób, w jaki liczymy punkty dla miary Numery przesyłek uzupełnione w terminie. Punkty zdobędziesz, jeśli procent zamówień z uzupełnionym w terminie numerem przesyłki przekroczy 68%.
- Za każdy 1% powyżej 68% – dostaniesz 1 punkt.
- Za każdy 1% poniżej 68% – odejmiemy 4 punkty.
Maksymalnie uzyskasz 30 punktów za 98% numerów przesyłek uzupełnionych na czas.
Sprawdź poniżej, jaki wynik możesz osiągnąć w tej mierze.
Numery przesyłek uzupełnione w terminie | Wynik |
---|---|
95% i więcej | Wynik Super |
85% i więcej | Wynik Dobry |
68% i więcej | Wynik Neutralny |
50% i więcej | Wynik Wymaga poprawy |
poniżej 50% | Wynik Nieakceptowalny |
Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami.