Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościszukana oferta jest nieaktualna - może podobny przedmiot?
- 51,75 zł
- Kompetencje międzykulturowe
Opis
Międzykulturowość w sporcie. Ujęcie teoretyczne
Patrycja Gulak-Lipka
Wydawnictwo Adam Marszałek
Toruń 2022
ISBN: 978-83-8180-571-1
liczba stron: 292
okładka miękka
.
Opis wydawcy
.
W dobie globalizacji coraz częściej odnajdujemy się w sytuacji konieczności współpracy z przedstawicielami różnorodnych kultur. Zdarzają się sytuacje, w których jako członkowie organizacji nie zawsze mamy wpływ na wybór współpracowników, jednak aby relacje układały się poprawnie, konieczna jest znajomość oraz respektowanie różnic kulturowych, które nas odróżniają i niekiedy dzielą [,,,]. Różnorodność kulturowa stanowi o potencjale tradycyjnej firmy. Tam gdzie akceptuje się i potrafi pozytywnie wykorzystać kapitał różnorodności kulturowej, jest dostęp do unikalnej wiedzy: o zagranicznych rynkach, specyfice odbiorców i ich preferencjach, zachowaniach oraz potrzebach. W klubie sportowym dla realizacji celów organizacji kluczowe są talent i umiejętności sportowe, z kolei różnice kulturowe mogą być wartością dodaną lub źródłem problemów, które staną na drodze do celu. Zespoły wielokulturowe w profesjonalnym sporcie są dzisiejszą rzeczywistością, a praktyka pokazuje, że zarządzanie w sporcie przez pryzmat kultury kwestionuje wiele założeń dotyczących zarządzania przyjętych jako oczywiste, jednocześnie wskazując, że istnieje wiele wspólnych problemów zarządzania dla sportu i biznesu. Warto także rozważyć, jaką wagę należy przywiązywać do czynników kulturowych w odniesieniu do innych ludzi, tłumacząc lub przewidując ich zachowania.
.
Fragment Wstępu
.
Spis treści
.
Wstęp
ROZDZIAŁ I
Zarządzanie międzynarodowe w sporcie
1.1. Globalizacja i jej wpływ na sport
1.2. Internacjonalizacja działalności sportowej
1.3. Przejawy umiędzynarodowienia działalności profesjonalnych klubów sportowych
1.4. Poziom umiędzynarodowienia kadr w organizacjach sportowych
ROZDZIAŁ II
Kluby sportowe na rynku sportu
2.1. Rynek sportu w Polsce i na świecie – uwarunkowania i perspektywy rozwoju
2.2. Rozwój współczesnego rynku sportu w Polsce i na świecie
2.3. Rodzaje podmiotów na rynku sportu
2.4. Zarządzanie profesjonalnym klubem sportowym
2.5. Cele i relacje w profesjonalnych klubach sportowych oraz ich wpływ na sukces organizacji
ROZDZIAŁ III
Aspekty kulturowe w zarządzaniu sportem
3.1. Kultura i jej wymiary
3.1.1. Edward Hall
3.1.2. Model Hofstedego
3.1.3. Trompenaars i inne teorie
3.2 Zarządzanie procesem i interpersonalnymi w profesjonalnych klubach sportowych
3.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w klubach sportowych
3.4. Zarządzanie wielokulturowym zespołem sportowym
3.5. Komunikacja międzykulturowa w profesjonalnym klubie sportowym
3.6. Konflikty kulturowe w działalności profesjonalnych klubów sportowych
3.7. Rola lidera w zarządzaniu profesjonalnym klubem sportowym
.
Zakończenie
.
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Przewidywany przez Allegro czas dostawy na podstawie wcześniejszych dostaw sprzedającego.