Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościParametry
Stan | Nowy |
Faktura | Wystawiam fakturę VAT |
Strona zabudowy | przód |
Producent części | ABE |
Typ samochodu | Samochody osobowe |
Numer katalogowy części | C1W027ABE |
Numery katalogowe zamienników | BENDIX Braking BPD1073, FEBI BILSTEIN 16060, FEBI BILSTEIN 16447, FEBI BILSTEIN 16448, SWAG 30 91 6060, SWAG 30 91 6447, SWAG 30 91 6448, WXQP 141201, WXQP 340041, WXQP 340123, WXQP 340137, WXQP 340139, WXQP 340797, WXQP 340909, WXQP 341065, WXQP 341221, WXQP 341235, WXQP 341271, WXQP 540031, WXQP 540049 |
Numer katalogowy oryginału | AUDI 4B0 698 151, AUDI 4B0 698 151 B, AUDI 4B0 698 151 K, AUDI 4F0 698 151, AUDI 8E0 698 151 J, SKODA 4B0 698 151 N, SKODA 8E0 698 151 J, SKODA 8E0 698 151 K, VW 4B0 698 151, VW 4B0 698 151 AB, VW 4B0 698 151 B, VW 4B0 698 151 E, VW 4B0 698 151 H, VW 4B0 698 151 J, VW 4B0 698 151 K, VW 4B0 698 151 M, VW 4B0 698 151 N, VW 4BO 698 151 K, VW 8E0 698 151 J, VW 8E0 698 151 K |
Opis
Klocki hamulcowe przód, komplet ABE C1W027ABE
Poniżej znajduje się kilka informacji, które mogą być również interesujące przy wyborze Klocki hamulcowe przód, komplet ABE C1W027ABE:
Układ hamulcowy pojazdu ma wpływ nie tylko na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, ale także innych użytkowników dróg. Wśród wszystkich wypadków, do których dochodzi z powodu wadliwego działania pojazdu, awaria układu hamulcowego zajmuje drugie miejsce, po awarii opon.
W zależności od stylu jazdy, klocki i tarcze hamulcowe należy wymieniać w regularnych odstępach czasu. Im bardziej agresywna jazda i częstsze hamowanie awaryjne, tym szybciej zużywają się tarcze i klocki hamulcowe. Przyspieszone zużycie może być ponadto spowodowane nieterminową konserwacją układu hamulcowego, uszkodzeniami mechanicznymi lub niskiej jakości komponentami.
Konserwacja układu hamulcowego obejmuje:
- smarowanie prowadnic zacisków hamulcowych przy każdej wymianie klocków (zawsze należy używać specjalnego smaru wysokotemperaturowego);
- wymiana zużytych części (klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, nakładki na zaciski hamulcowe);
- wymiana płynu hamulcowego i przepompowanie układu.
Do najczęstszych przyczyn uszkodzeń mechanicznych należą:
- odkształcenie tarcz i klocków w wyniku gwałtownego schłodzenia (wjechanie w kałużę lub do myjni);
- wnikanie piasku lub kamieni (odpryski, nierównomierne zużycie);
Inną przyczyną szybkiego zużycia jest stosowanie części o niższej jakości:
- może to być celowy wybór w nadziei na zaoszczędzenie pieniędzy na częściach zamiennych;
Rzadziej kierowcy stają przed koniecznością wymiany przewodów hamulcowych, zacisków, głównych cylindrów hamulcowych lub ich zestawów naprawczych.
Podsumowując, wszystkie tarcze hamulcowe można podzielić na następujące kategorie:
- tarcze wentylowane i pełne;
- gładkie, perforowane lub z nacięciami.
Tarcze hamulcowe są wykonane z różnych materiałów:
- Najtańsze są tarcze żeliwne. Oprócz dużej przewagi kosztowej, mają one doskonałe właściwości cierne i w trakcie eksploatacji zużywają się w niewielkim stopniu. Na tym kończą się zalety tego materiału. Żeliwo nie jest odporne na nagłe skoki temperatury: wypacza się i pęka, co jest szkodliwe dla hamulców.
- Tarcze hamulcowe ze stali nierdzewnej nie są tak odporne na tarcie jak żeliwne, ale oferują taką samą odporność termiczną.
- Węglowe tarcze hamulcowe są stosunkowo lekkie, mają wysoki współczynnik tarcia i duży zakres pracy, co jest bardzo korzystne dla hamulców. Jedyną rzeczą, która działa na ich niekorzyść, jest cena. Zaczynają działać prawidłowo dopiero po lekkim rozgrzaniu.
- Ceramiczne tarcze hamulcowe przegrywają z węglowymi pod względem współczynnika tarcia, ale mają kilka innych zalet: stabilność w podwyższonych temperaturach, odporność na zużycie, odporność na korozję, wysoką wytrzymałość, niską wagę, długą żywotność. Wady hamulców ceramicznych: wysoka cena, brak wydajności ceramiki w niskich temperaturach, możliwe jest piszczenie podczas pracy.
Główną różnicą pomiędzy ceramicznymi klockami hamulcowymi jest rodzaj materiału ciernego:
- semi-metaliczne - klocki na bazie proszku miedzi (rzadziej żelaza, lub grafitu) z dodatkiem modyfikatorów i wypełniaczy. Wyróżniają się one trwałością i zwiększonym odprowadzaniem ciepła. Wśród wad produktów wyróżnia się hałas i niestabilność w niskich temperaturach.
- organiczne - płyty z włóknami szklanymi, gumowymi, kevlarowymi, a także związki węgla i żywice wysokotemperaturowe. Ciche i miękkie części szybciej się zużywają i wytwarzają dużo pyłu ściernego.
- low-metal - rodzaj podkładki organicznej z dodatkiem proszku stalowego lub miedzianego. Dodatek ten poprawia przewodzenie ciepła i skraca drogę hamowania, ale zwiększa ilość pyłu ściernego.
- klocki ceramiczne są stopem włókien ceramicznych, materiału wypełniającego, metali nieżelaznych i metali żelaznych. Zmniejsza zużycie tarcz hamulcowych, ale jest dość drogi.
Ponadto klocki hamulcowe mogą być wyposażone w elektroniczne lub mechaniczne czujniki zużycia, a także zasadniczo różne typy konstrukcji:
- do hamulców tarczowych;
- do hamulców bębnowych.
O producencie ABE:
ABE jest liczącym się w Polsce producentem części do układów hamulcowych. Produkty te charakteryzują się odpowiednio wysoką jakością i niskim odsetkiem wad oraz posiadają certyfikat ECR-90.
Asortyment obejmuje: tarcze, bębny i klocki hamulcowe, przewody elastyczne, elementy hydrauliki siłowej (siłowniki sprzęgła, serwomotory).
Zgodnie z opiniami klientów, części zapewniają wysoką jakość hamowania (z wyjątkiem ostrego hamowania przy dużych prędkościach) i dość szybkie docieranie. Również części mają dobrą żywotność: 50.000 km i więcej dla klocków hamulcowych. Części zamienne ABE są dobrymi przedstawicielami segmentu budżetowego.
Produkty polskiego ABE szybko zdobywają popularność w Europie Wschodniej. Są ku temu trzy powody: niska cena, rozsądna jakość, brak podróbek. Pod względem geometrii części są w pełni zgodne z oryginalnymi hamulcami samochodowymi. Warto zwrócić uwagę, że klocki hamulcowe ABE są bardzo miękkie. Są one kompatybilne z niemal wszystkimi budżetowymi tarczami, co daje właścicielom samochodów możliwość zakupu i montażu niedrogich hamulców.
W jednym modelu auta, mogą występować różne warianty części. W przypadku niepewności o właściwy dobór części, zalecana jest weryfikacja wg numeru VIN.
Tym symbolem wyróżniamy najlepsze sklepy w Allegro. Gdy kupujesz od Super Sprzedawcy, masz pewność doskonałej obsługi klienta i udanych zakupów.
Przewidywany przez Allegro czas dostawy na podstawie wcześniejszych dostaw sprzedającego.
98%
Wszystkie przedmioty sprzedającego
Sklep sprzedającego
Przeglądasz ofertę produktu: ABE C1W027ABE Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe. Widzisz ofertę innego produktu? Zgłoś nam to