Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościOpis
C++. Podróż po języku dla zaawansowanych. Wydanie II
Bjarne Stroustrup
Żadnego programisty nie trzeba przekonywać o zaletach C++. To język dojrzały, wszechstronny, pozwalający uzyskiwać maksymalną wydajność kodu. Do tego wciąż konsekwentnie rozwijany - współczesny C++ wygląda zupełnie inaczej niż dwadzieścia lat temu. Oznacza to, że profesjonalny programista, który chce w pełni wykorzystać zalety nowoczesnego C++, musi bardzo dobrze orientować się w nowościach przynoszonych przez kolejne specyfikacje języka. Warto również wiedzieć, jak zmieniają się dostępne narzędzia językowe i biblioteki, a także które paradygmaty programowania są przez nie wspierane i w jakim zakresie.
Ta książka jest idealnym wyborem dla programisty C lub C++, który chce lepiej zapoznać się z nowościami w języku C++. Jest to zwięzły i dokładny przewodnik po najważniejszych elementach języka i komponentach biblioteki standardowej z uwzględnieniem niedawno wprowadzonych udoskonaleń i udogodnień. Znalazły się tu również liczne przykłady i praktyczne wskazówki, które szczególnie istotne okażą się w kontekście paradygmatów programowania, takich jak programowanie generyczne i zorientowane obiektowo. Poza dość podstawowymi zagadnieniami omówiono tu tematykę semantyki przenoszenia, jednolitej inicjalizacji, wyrażeń lambda, kontenerów i współbieżności. Książka kończy się interesującym opisem projektu i ewolucji języka C++.
Najciekawsze zagadnienia:
- podstawy działania kodu C++
- operacje standardowe oraz operacje wejścia-wyjścia
- szablony, w tym szablony funkcji i szablony zmienne
- algorytmy w C++ i narzędzia pomocnicze
- zadania, wątki, komunikacja między procesami
- niektóre nowości planowane dla przyszłych implementacji C++
Na pewno znasz C++. Ale czy sprawnie się nim posługujesz?
O autorze
Dr Bjarne Stroustrup może mówić o sobie, że jest ojcem C++: zaprojektował go i jako pierwszy zaimplementował. Jest dyrektorem działu technologicznego banku Morgan Stanley w Nowym Jorku i profesorem wizytującym w Columbia University. Wcześniej pracował w Bell Labs, AT&T Labs oraz Texas A&M University. Otrzymał wiele wyróżnień, w tym przyznawaną przez National Academy of Engineering Nagrodę Charlesa Starka Drapera. Jest członkiem National Academy of Engineering, Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) oraz Association for Computing Machinery (ACM).
Spis treści:
Wstęp 7
1. Podstawy 11
- 1.1. Wprowadzenie 11
- 1.2. Programy 12
- 1.3. Funkcje 14
- 1.4. Typy, zmienne i arytmetyka 15
- 1.5. Zakres i cykl istnienia 19
- 1.6. Stałe 20
- 1.7. Wskaźniki, tablice i referencje 21
- 1.8. Testy 24
- 1.9. Mapowanie sprzętowe 27
- 1.10. Porady 29
2. Typy zdefiniowane przez użytkownika 31
- 2.1. Wprowadzenie 31
- 2.2. Struktury 32
- 2.3. Klasy 33
- 2.4. Unie 35
- 2.5. Wyliczenia 36
- 2.6. Porady 38
3. Moduły 39
- 3.1. Wprowadzenie 39
- 3.2. Kompilacja rozdzielna 40
- 3.3. Moduły (C++20) 42
- 3.4. Przestrzenie nazw 44
- 3.5. Obsługa błędów 45
- 3.6. Argumenty i wartości zwrotne funkcji 52
- 3.7. Porady 56
4. Klasy 59
- 4.1. Wprowadzenie 59
- 4.2. Typy konkretne 60
- 4.3. Typy abstrakcyjne 66
- 4.4. Funkcje wirtualne 69
- 4.5. Hierarchie klas 70
- 4.6. Porady 76
5. Operacje podstawowe 79
- 5.1. Wprowadzenie 79
- 5.2. Kopiowanie i przenoszenie 82
- 5.3. Zarządzanie zasobami 87
- 5.4. Operacje standardowe 88
- 5.5. Porady 92
6. Szablony 93
- 6.1. Wprowadzenie 93
- 6.2. Typy parametryzowane 94
- 6.3. Operacje parametryzowane 98
- 6.4. Mechanizmy szablonów 103
- 6.5. Porady 106
7. Koncepcje i programowanie generyczne 107
- 7.1. Wprowadzenie 107
- 7.2. Koncepcje (C++20) 108
- 7.3. Programowanie generyczne 113
- 7.4. Szablony zmienne 116
- 7.5. Model kompilacji szablonów 119
- 7.6. Porady 120
8. Podstawowe informacje o bibliotece 121
- 8.1. Wprowadzenie 121
- 8.2. Komponenty biblioteki standardowej 122
- 8.3. Nagłówki i przestrzeń nazw biblioteki standardowej 123
- 8.4. Porady 124
9. Łańcuchy i wyrażenia regularne 127
- 9.1. Wprowadzenie 127
- 9.2. Łańcuchy 128
- 9.3. Widoki łańcuchów 130
- 9.4. Wyrażenia regularne 132
- 9.5. Porady 139
10. Wejście i wyjście 141
- 10.1. Wprowadzenie 141
- 10.2. Wyjście 142
- 10.3. Wejście 143
- 10.4. Stan wejścia i wyjścia 145
- 10.5. Wejście i wyjście typów zdefiniowanych przez użytkownika 146
- 10.6. Formatowanie 147
- 10.7. Strumienie plikowe 148
- 10.8. Strumienie łańcuchowe 149
- 10.9. Wejście i wyjście w stylu języka C 150
- 10.10. System plików 150
- 10.11. Porady 154
11. Kontenery 157
- 11.1. Wprowadzenie 157
- 11.2. Typ vector 158
- 11.3. Listy 162
- 11.4. Słowniki 164
- 11.5. Słowniki nieuporządkowane 165
- 11.6. Przegląd kontenerów 167
- 11.7. Porady 169
12. Algorytmy 171
- 12.1. Wprowadzenie 171
- 12.2. Zastosowania iteratorów 173
- 12.3. Typy iteratorów 175
- 12.4. Iteratory strumieni 176
- 12.5. Predykaty 178
- 12.6. Przegląd algorytmów 178
- 12.7. Koncepcje (C++20) 179
- 12.8. Algorytmy kontenerów 183
- 12.9. Algorytmy równoległe 184
- 12.10. Porady 185
13. Narzędzia pomocnicze 187
- 13.1. Wprowadzenie 187
- 13.2. Zarządzanie zasobami 188
- 13.3. Sprawdzanie zakresu - gsl::span 193
- 13.4. Kontenery specjalne 194
- 13.5. Alternatywy 199
- 13.6. Alokatory 203
- 13.7. Czas 204
- 13.8. Adaptacja funkcji 205
- 13.9. Funkcje typów 206
- 13.10. Porady 210
14. Liczby 213
- 14.1. Wprowadzenie 213
- 14.2. Funkcje matematyczne 214
- 14.3. Algorytmy numeryczne 215
- 14.4. Liczby zespolone 216
- 14.5. Liczby losowe 217
- 14.6. Arytmetyka wektorowa 219
- 14.7. Granice numeryczne 219
- 14.8. Porady 220
15. Współbieżność 221
- 15.1. Wprowadzenie 221
- 15.2. Zadania i wątki 222
- 15.3. Przekazywanie argumentów 223
- 15.4. Zwracanie wyników 224
- 15.5. Wspólne używanie danych 225
- 15.6. Oczekiwanie na zdarzenia 227
- 15.7. Komunikacja między zadaniami 228
- 15.8. Porady 232
16. Historia i zgodność 235
- 16.1. Historia 235
- 16.2. Ewolucja funkcjonalności C++ 244
- 16.3. Zgodność C i C++ 248
- 16.4. Bibliografia 252
- 16.5. Porady 255
Indeks 257
Skorowidz 259
Tym symbolem wyróżniamy najlepsze sklepy w Allegro. Gdy kupujesz od Super Sprzedawcy, masz pewność doskonałej obsługi klienta i udanych zakupów.
Przewidywany przez Allegro czas dostawy na podstawie wcześniejszych dostaw sprzedającego.
98,5%
Wszystkie przedmioty sprzedającego
Sklep sprzedającego