Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościŚrednia wieku graczy jest znacznie wyższa, niż myślałeś. Zaskakujący raport Take-Two
W gry wideo grają głównie dorośli i to z przedziału wiekowego 35–44 lata. Take-Two podzieliło się wieloma szczegółowymi danymi, które dają ciekawy obraz naszej branży.
Czas czytania: 3 min
Take-Two to jeden z największych i najbardziej znanych wydawców branży gier, który ma pod sobą wiele uzdolnionych ekip. Firma przeprowadziła spotkanie z inwestorami, na którym pochwaliła się garścią ciekawych danych i statystyk. Dowiadujemy się z nich, że na świecie jest 2,8 miliarda graczy. Sprawdzono, że 75% wszystkich gospodarstw w Stanach Zjednoczonych zamieszkuje przynajmniej jedna osoba, która gra. Dobrze radzi sobie również e-sport. W 2020 roku zmagania e-sportowe śledziło 495 milionów użytkowników – to już więcej niż w przypadku niejednego tradycyjnego sportu. Wynik robi wrażenie o tyle, że wspomniany e-sport cały czas ma dynamikę zwyżkową oraz przyciąga coraz więcej uczestników i widzów. W samym 2020 roku obejrzano 28 miliardów godzin transmisji i zapisów gameplayu w serwisach Twitch, YouTube i Facebook.
Gry wideo to domena dorosłych
Ciekawie wygląda średnia wieku grających. Wydawca daje jasno do zrozumienia, że gry wideo nie są już domeną młodych osób. Przeciętny gracz mieści się w przedziale wiekowym 35–44 lata, co pokazuje, że hobby to uprawiają dojrzali i dorośli. Nic w końcu dziwnego – wiele z tych osób zaczynało przygodę z branżą od pierwszych konsol domowych. Na pewno wielu z nich dalej sięga po kolejne gry i wciąż aktywnie spędza czas z kontrolerem w dłoni.
Z badań przeprowadzonych przez Take-Two dowiadujemy się, że gry wideo to obecnie największa gałąź branży rozrywkowej. Najpopularniejsze produkcje zarabiają gigantyczne pieniądze. W 2020 roku z mikropłatności i usług wygenerowano 208 miliardów dolarów przychodu. Wynik ma być poprawiony w bieżącym roku i osiągnąć rezultat na poziomie 233 miliardów dolarów.
Produkcje mobilne zarabiają gigantyczne pieniądze
Nie będzie zaskoczeniem, że najwięcej pieniędzy generuje segment gier mobilnych. To one są najbardziej lukratywną gałęzią branży elektronicznej rozrywki. Szacunki mówią, że gry mobilne odpowiadają nawet za 136 miliardów dolarów z przychodu wygenerowanego w 2020 r. Ogólna pozycja gier wideo ma się tylko umacniać. Analitycy przewidują, że do 2025 roku branża będzie generować roczne przychody na poziomie 286 miliardów dolarów.
Take-Two zamierza umacniać swoją pozycję za sprawą bogatego portfolio cenionych gier. Mowa tutaj o takich seriach jak GTA, Red Dead Redemption, NBA 2K czy Borderlands i Mafia. Ostatnio korporacja wykupiła firmę Zynga, czyli autorów wielu mobilnych hitów. Możemy być pewni, że z punktu biznesowego było to jak najbardziej udane przejęcie, które w przyszłości przyniesie wydawcy ogromne pieniądze.
Śledź nas na - Google News