Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościJak wypolerować szyby z pleksi w kabriolecie – przegląd specyfików
Piękna, słoneczna pogoda sprzyja marzeniom o kabriolecie. Jeśli już udało wam się je spełnić, pamiętajcie, że dach czasami trzeba zamknąć. A wtedy irytować może zmatowiała tylna szyba. Co z nią zrobić?
Czas czytania: 5 min
Oczywiście, kabriolet kupuje się głównie po to, by jeździć bez dachu. Wiatr we włosach, cieszenie się słońcem, relaks… To wszystko brzmi wspaniale, ale rzeczywistość nie zawsze rozpieszcza. Wieczorami robi się zimno, latem zaś w Polsce często pada. To oznacza, że czasami trzeba jeździć z zamkniętym dachem.
Zmatowiałe pleksi
Większość kabrioletów ma składany, miękki dach. To rozwiązanie pozwala oszczędzić nieco miejsca w środku i sprawia, że takie auta są lżejsze, niż byłyby w wersji z twardym dachem.
Oznacza to jednak, że tylna szyba jest najczęściej wykonana z pleksi, a ma ono to do siebie, że dość łatwo się rysuje i matowieje. Jeśli wasz kabriolet ma już swoje lata, widoczność do tyłu może być nie najlepsza.
Na szczęście to nie oznacza, że szybkę (czy – o zgrozo – dach) trzeba koniecznie wymienić. Można ją po prostu poddać renowacji, wypolerować. Na rynku jest sporo specyfików, które świetnie się do tego nadają. Są sprzedawane często – choć nie zawsze – jako pasty do polerowania reflektorów. Oto kilka z nich.
Efektywne specyfiki
- Pasta XERAPOL do usuwania rys z akrylu oraz pleksiglasu. Znajdzie zastosowanie na różnego rodzaju powierzchniach. Doskonale się wchłania, nie pozostawia żadnych smug na szybach. Najlepsza na rynku pasta do usuwania rys z szyb motocyklowych, szybek kasku lub reflektorów. Polecana szybek motocyklowych czy szyb w przyczepach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać ją także do szyby w kabriolecie. Opakowanie: 50 g. Cena: od 34,99 zł.
- Meguiars Plast-X - polerowanie lamp i plastików. Środek do czyszczenia i polerowania plastików klarownych (296 ml). Ta łatwa w użyciu i bogata formuła żelu szybko przywraca optyczną klarowność zarówno sztywnych, jak i elastycznych przezroczystych plastików. Dzięki zaawansowanej technologii Meguiar’s Microscopic Diminishing Abrasive Technology (MDAT) utlenienia, zanieczyszczenia, plamy i lekkie zadrapania powierzchni zostaną łatwo usunięte. Środek zapewnia również plastikom długotrwałą ochronę. Nie jest toksyczny i nie zawiera rozpuszczalników. Opakowanie: 296 ml. Cena: od 39 zł.
- AUTOSOL Scratch Remover. Uniwersalna pasta czyszcząco-polerska do usuwania rys i zadrapań ze szkła plastikowego, akrylowego i pleksiglasu. Doskonale poradzi sobie z drobnymi zadrapaniami, rysami oraz odbarwieniami i ciężkimi osadami. Czyści i pielęgnuje tworzywa sztuczne i powierzchnie z włókna szklanego, usuwa brud i drobne zarysowania, łatwo się poleruje i jest wydajna, zapewnia trwały połysk i konserwuje powierzchnie. Opakowanie: 75 ml. Cena: od 19,50 zł.
- Plexi Pollux. Pasta polerska do polerowania szyb samochodowych hartowanych, ozdobnych i innych. Znakomita również do polerowania luster blatów i pleksi. Dzięki lekkiej, płynnej konsystencji jest łatwa do nakładania. Zachowuje dobrą przyczepność na polerowanym elemencie. Opakowanie: 50 g. Cena od 14,50 zł.
Jak korzystać ze specyfików tego typu?
Najpierw należy dobrze umyć szybę. Później najczęściej zaleca się użyć papieru wodnego, najlepiej kilku typów, o różnej gradacji (np. 1500, 2000, 2500). Szlifujemy, stopniowo zwiększając gradację papieru. Potem nakładamy wybrany specyfik, polerując. Do polerowania możemy użyć maszyny polerskiej, a jeśli jej nie mamy, wiertarki z nałożonym na wiertło bawełnianym krążkiem (wolne obroty!). Bardzo uważajmy i nie polerujmy zbyt długo w jednym miejscu, bo to grozi uszkodzeniem szyby.
Powtórzmy wszystkie czynności kilka razy, a po wszystkim raz jeszcze szybę umyjmy. Możemy nałożyć na nią wosk. Niektórzy preferują polerowanie ręczne z użyciem aplikatora. To bezpieczniejsza opcja, ale o wiele bardziej pracochłonna. Po wszystkim przetrzyjmy szybę ścierką z mikrofibry.
Niezależnie od tego, na którą metodę się zdecydujemy, przyda się dużo ostrożności i cierpliwości. Nie zniechęcajmy się, gdy efekt od razu nie będzie idealny. Wysiłek na pewno się opłaci. Ładna szyba w kabriolecie nie tylko zwiększa bezpieczeństwo i widoczność, ale też poprawia wygląd auta, który w przypadku tego typu samochodu jest przecież szczególnie istotny.
- 57,85 zł
- Gwarancja najniższej ceny
- MEGUIARS PLAST-X POLEROWANIE LAMP I PLASTIKÓW
- zapłać później z
- 68,60 zł
- Meguiar's Plast-X 296ml Środek do pielęgnacji plastików w aucie
- zapłać później z
- 57,00 zł
- Gwarancja najniższej ceny
- MINI POLERKA SAMOCHODOWA Maszyna Polerska 4x GĄBKA
- zapłać później z