PODUSZKI PNEUMATYCZNE Zawieszenie do Iveco Daily 35-50C 2000-2024
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- MTT System
- Numer katalogowy części
- 0010-B
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: RAF 0001220 poduszki pneumatyczne
Produkt: MTT System 0006 poduszki
Produkt: RAF 0001002
Produkt: MTT System 0019
Produkt: Poduszki Pneumatyczne IVECO DAILY 6T
Produkt: Poduszki Pneumatyczne IVECO DAILY
Produkt: DURO AIR SPRING DURO CR
Produkt: DURO AIR SPRING DURO X62
Produkt: BMW OE 37106781828 poduszka
Produkt: DURO AIR SPRING DURO CR
Produkt: Vibra 372 poduszka pneumatyczna
Zawieszenie pneumatyczne, choć ciągle jeszcze mniej popularne niż tradycyjne, znajduje coraz szersze zastosowanie. O jego wzrastającym powodzeniu decyduje w dużym stopniu możliwość zapewnienia obecnie stosunkowo niskiej awaryjności oraz coraz lepszych parametrów pracy.
System pneumatyczny opiera się na poduszkach zawieszenia, zwanych również miechami, napełnianymi sprężonym gazem z kompresora (powietrzem lub azotem). Poduszki pneumatyczne zastępują elementy metalowe znajdujące się w tradycyjnych zawieszeniach.
Stosowanie w pojazdach zawieszenia pneumatycznego ma na celu zwiększenie komfortu użytkownika. Choć zawieszenia tego typu są coraz szerzej stosowane, spotykane są zdecydowanie rzadziej niż rozwiązania tradycyjne. Decyduje o tym dość skomplikowana budowa całego układu.
Każdy miech zintegrowany jest z amortyzatorem pneumatycznym oraz połączony z kompresorem napędzanym przez silnik pojazdu lub jego elektrykę. Poduszka łączy się z kołem poprzez wahacz i tłok. Systemy pneumatyczne wyposaża się w zawory kontrolujące poziom zawieszenia i utrzymujące go bez względu na nierówności nawierzchni. Ściśnięcie (obciążenie) zawieszenia za sprawą nierówności napotkanej na drodze powoduje pompowanie dodatkowej ilości gazu do miecha. Kiedy zawieszenie ulega rozprężeniu (po pokonaniu wyboju), gaz jest wypuszczany z poduszki.
Poduszki zawieszenia pneumatycznego są odpowiedzialne za amortyzację wstrząsów dzięki odpowiedniemu napełnieniu gazem (powietrzem lub azotem). Z tego powodu muszą być w pełni sprawne, czyli umożliwiać pobranie właściwej w każdym momencie ilości gazu, zatrzymanie go na odpowiednio długi czas, a następnie usunięcie danej objętości.
Właściwa trwałość, jakość i elastyczność miechów wpływa bezpośrednio na zapewnienie optymalnej amortyzacji, niezależnie od nawierzchni, na której znajduje się w danej chwili samochód.
Za tłoczenie gazu do poduszek odpowiedzialna jest sprężarka sterowana na podstawie informacji uzyskiwanej z czujników. Czujniki sprawdzają położenie samochodu na drodze i w zależności od zaistniałych warunków wysyłają odpowiedni sygnał do komputera. Ten przetwarza otrzymaną informację i na jej podstawie reguluje pracę kompresora, który dostarcza odpowiednią ilość powietrza do miecha.
Jeśli weźmiemy pod uwagę dzisiejszy poziom technicznego zaawansowania, opisywany układ nie jest specjalnie skomplikowany, W laboratoriach na całym świecie nieustannie trwają jednak prace nad udoskonaleniem czujników po to, żeby jak najszybciej oraz jak najlepiej informowały o bieżącej sytuacji na każdej nawierzchni.