ZESTAW ZAWIESZENIA WAHACZE AUDI A4 A6 VW PASSAT B5
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- ME Premium
- Numer katalogowy części
- ME-ZESTAW-HD1
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Teilenberg C-1001-SET zestaw wahaczy
Produkt: GT-Parts GTWH0216 zestaw zawieszenia
Produkt: SRLine 232737 232738 wahacze przód
Produkt: Teilenberg C-1001-SET zestaw wahaczy
Produkt: WAHACZE ZESTAW AUDI A4 B8 A5 Q5
Produkt: Teilenberg C-1001-SET zestaw wahaczy
Wahacze to jeden z kluczowych elementów układu zawieszenia, bez którego niemożliwa byłaby praca tego istotnego i bardzo czułego, a zarazem wytrzymałego systemu. To właśnie na wahaczach w dużej mierze opiera się spora część możliwości nośnych auta. Prawidłowe działanie wahaczy wpływa nie tylko na wygodę i komfort podczas każdej podróży, ale też podwyższa poziom bezpieczeństwa w czasie jazdy. Sam element to sztywny człon układu zawieszenia, którego zadanie polega na cyklicznym ruchu obrotowym w wybranym kącie. Wahacz łączy piastę koła z nadwoziem auta, a dzięki jego mocowaniu, samochód jest stabilny podczas jazdy.
Same wahacze raczej dość rzadko ulegają uszkodzeniom, co wynika z ich wytrzymałości i bardzo solidnej budowy. Częściej awarie dotykają m.in. tuleje czy sworznie. Objawami wskazującymi na problemy z wymienionymi elementami są np. charakterystyczne pukanie, drgania auta podczas jazdy czy występowanie luzów. Jeżeli dojdzie do pęknięcia wahacza, pozostałe elementy układu zawieszenia nie mogą funkcjonować prawidłowa.
Zależnie od modelu pojazdu wyróżnia się wahacze wykonane z różnych materiałów, np. aluminiowe, metalowe, są też wahacze pojedyncze i wielowahacze. W każdym przypadku jednak budowa tego elementu jest dosyć podobna. Zawsze również wykorzystuje się trwałe i odporne na uszkodzenia półprodukty, gdyż wahacz w czasie użytkowania samochodu poddawany jest bardzo dużym obciążeniom. Z tego też powodu musi być niezwykle wytrzymały i solidny. Wahacz tylny ma prostszą budowę od przedniego, łatwiej go również wymienić. Często wahacze są elementami wykonywanymi jednolicie, co korzystnie wpływa na ich właściwości oraz działanie.
Jak już wspomniano, do konieczności wymiany wahaczy dochodzi dość rzadko. W niektórych przypadkach możliwa jest ich regeneracja, co jest wyjściem ekonomicznym, nowy fabrycznie wahacz z pewnością będzie jednak trwalszy i zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa w czasie jazdy samochodem. Niektórych wahaczy nie się zregenerować w ogóle, gdyż posiadają na stałe wbudowane sworznie, co uniemożliwia wprowadzenie do konstrukcji nowych części.
Wymiana wahacza jest konieczna właściwie po każdym poważniejszym wypadku. Przy kolizji dochodzi do zaburzenia stabilności konstrukcji pojazdu, a za tę odpowiadają przecież wahacze.
Należy pamiętać, że wahacze w samochodzie nie tylko zwiększają komfort podróżowania, ale przede wszystkim korzystnie wpływają na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.
Sam wahacz to zwykle element trwały i rzadko ulega usterkom. Inaczej niż współpracujące z nim elementy:
Jedne i drugie pracują pod dużym obciążeniem, dlatego dość często ulegają uszkodzeniom wynikającym z eksploatacji. Jeśli usterka wahacza nie jest związana z kolizją, a sam element nie ma pęknięć, warto oddać wahacz do regeneracji. Istnieją jednak przypadki, kiedy wahacz nie nadaje się do regeneracji z powodu zużycia albo stanowi z tulejami lub sworzniami jedną całość i nie można wprowadzić do niego nowych elementów. Wówczas pozostaje zakup nowej części.
Wahacze powinny zostać zregenerowane lub wymienione jak najszybciej po wykryciu usterki. Niewielkie uszkodzenia powodują dyskomfort jazdy, utrudnienia w prowadzeniu auta oraz hałas. Już na tym etapie należy udać się do mechanika, który zdecyduje o naprawie lub wymianie elementów. Na rynku dostępne są nowe, oryginalne wahacze, a także zamienniki. Można wybierać wśród ofert znanych producentów takich jak: Febi Bilstein, Delphi, Denckermann, NTY, Lemforder. Trzeba mieć na uwadze, że awarie wahacza mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń zawieszenia i do tragicznych w skutkach wypadków.
Wahacz jest oddzielony od koła za pomocą metalowo-gumowej tulei, której zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych przez koła, kiedy jedziemy samochodem po nierównej nawierzchni. Część tę nazywa się zamiennie silentblockiem.
Tuleje wahaczy to bardzo ważne elementy – stanowią połączenie pomiędzy karoserią i zawieszeniem i właściwie to na nich spoczywa cały ciężar samochodu. Dlatego muszą być sprawne i należy je regularnie wymieniać. Bezwzględnie należy to zrobić jak najszybciej, jeśli zauważymy głośne „stuki”, jadąc po nierównej, dziurawej powierzchni, a także charakterystyczne szarpanie przy ruszaniu świadczące o zużyciu lub uszkodzeniu tulei.