CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA DUCATO MAP SENSOR
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Fast
- Numer katalogowy części
- FT81099
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Regulator Ciśnienia Paliwa
Produkt: Bosch 0281006002 057130764H
Produkt: Turboworks CN-FP-017
Produkt: Bosch F026T03002
Produkt: Vemo V46-63-0003
Produkt: Opel OE 0281002507
Produkt: Bosch 0 281 002 863 BOSC
Produkt: Bosch 0281002445 31402-27000
Produkt: Vemo V40-63-0035
Produkt: Vemo V40-63-0035
Produkt: Maxgear 17-0108
Produkt: Turboworks CN-FP-016
Produkt: Delphi 1933.39
Regulator ciśnienia paliwa to niewielki, ale ważny element układu paliwowego. Jego rolą jest dostosowanie ciśnienia paliwa do podciśnienia panującego w danej chwili w kolektorze ssącym. Innymi słowy, regulator zwiększa lub redukuje ciśnienie paliwa w zależności od podciśnienia w kolektorze.
Mimo że czujnik ciśnienia paliwa nie należy do części samochodowych, które często ulegają awarii, to z czasem zużywa się mechanicznie (zwykle po przejechaniu przez auto 200–250 tys. km). Uszkodzony regulator nie redukuje ciśnienia paliwa, przez co silnik może być zalewany benzyną (w takim przypadku z rury wydechowej wydobywa się zapach wyraźnie niespalonego paliwa). Jeśli ciśnienie jest zmniejszone, pojazd traci moc, a jego uruchomienie jest utrudnione. Niekiedy na desce rozdzielczej zapala się kontrolka układu wtryskowego lub komunikat check engine w przypadku przekroczenia określonej prędkości. Oczywiście podobne objawy mogą świadczyć również o problemach z pompą paliwową lub niedrożnością filtrów, dlatego zawsze nasze podejrzenia powinien zweryfikować fachowiec.
Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa nie podlega naprawie, a jedynie wymianie na nowy oryginalny, zamiennik lub sprawny używany. Poza samym regulatorem należy również wymienić uszczelki, dlatego często zestaw naprawczy jest wyposażony w oringi. Wymiany można dokonać za pomocą standardowych narzędzi. Istotną kwestią przy naprawie jest ustawienie wyłącznika zapłonu w pozycji STOP oraz zachowanie czystości. Zanieczyszczenia, które dostaną się podczas montażu do układu paliwowego, mogą przyczynić się do uszkodzenia wtryskiwaczy.
Regulator ciśnienia jest zwykle przymocowany do głowicy silnika za pomocą metalowej obejmy. Należy ją zdemontować, a następnie odpiąć wężyki i wyjąć podzespół. Instalowanie nowej części musi poprzedzać dokładne oczyszczenie gniazda regulatora oraz założenie nowych uszczelek. Zarówno gniazdo, jak i uszczelki smaruje się wazeliną lub podobnym preparatem. Następnie czujnik montuje się w gnieździe, podłącza się wężyki i zakłada obudowę oraz podłącza zacisk ujemny akumulatora.
Gdy regulator jest uszkodzony, nie redukuje ciśnienia paliwa. W konsekwencji silnik może być zalewany benzyną. W przypadku gdy ciśnienie jest zmniejszone, pojazd traci na mocy, co powoduje utrudnienia przy uruchamianiu. Czasami może zapalić się kontrolka układu wtryskowego czy też komunikat „check engine”, gdy przekroczymy określoną prędkość. Oczywiście tego rodzaju objawy mogą świadczyć także o problemach z pompą paliwową, niedrożnością przewodów paliwowych czy zanieczyszczeniem filtrów, więc nasze podejrzenia zawsze powinien zweryfikować fachowiec.
Uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa nie naprawia się z uwagi na stopień skomplikowania części. Jeśli regulator ulegnie uszkodzeniu, można go jedynie wymienić na używany, lecz sprawny albo nowy oryginalny lub zamiennik. Takie zamienniki znajdują się w ofercie znanych producentów części, np. Febi Bilstein, NTY czy Bosh.
Samodzielna wymiana regulatora ciśnienia paliwa nie jest skomplikowana. Można jej dokonać za pomocą standardowych narzędzi. Należy przy tym pamiętać, żeby poza samym regulatorem wymienić także uszczelki. Często na rynku dostępne są gotowe zestawy naprawcze, które poza regulatorem zawierają właśnie oringi. Przy wymianie trzeba pamiętać o uprzednim ustawieniu wyłącznika zapłonu w pozycji STOP oraz zachowaniu czystości. Zanieczyszczenia mogą przedostać się do układu paliwowego i tym samym przyczynić się do uszkodzenia wtryskiwaczy.
Regulator ciśnienia zwykle zamocowany jest do głowicy silnika przy pomocy metalowej obejmy. Przed wymianą należy ją zdemontować, a następnie odpiąć wężyki oraz wyjąć podzespół. Instalację nowej części należy poprzedzić dokładnym oczyszczeniem gniazda regulatora, a także założeniem nowych uszczelek. Gniazdo oraz uszczelki smaruje się wazeliną lub podobnym preparatem natłuszczającym. W dalszej kolejności trzeba zamontować regulator w gnieździe, podłączyć wężyki i założyć obudowę.