VIKI IVECO DAILY 98-17 35C 50C TULEJA RESORU
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Iveco OE
- Numer katalogowy części
- 504112266
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Febest CRAB-003 Tuleja, pióro resora
Produkt: Febest TAB-350 Tuleja, pióro resora
Tuleja jest najbardziej narażonym na zużycie, a przez to najbardziej awaryjnym elementem budowy resora. Na tulei (a dokładnie na jej gumowej części) koncentruje się presja całej masy samochodu. Skala obciążeń, które przyjmują na siebie tuleje metalowo-gumowe do resorów, jest bardzo duża. Tym większa, że ten typ zawieszenia spotkasz przede wszystkim w samochodach dostawczych i ciężarowych oraz w dużych autach terenowych, w tym głównie pick-upach (np. Mitsubishi L200, Nissan Navara czy Ford Ranger). To pojazdy, które często poruszają się po ekstremalnie trudnych nawierzchniach i pod dużym obciążeniem.
W naszej ofercie znajdziesz tuleje do resorów wielu renomowanych producentów. Jednym z najważniejszych jest marka Blue Print, należąca do niemieckiego koncernu Ferdinand Bilstein, potentata na globalnym rynku aftermarket. Możesz też postawić na wyroby polskiego producenta elementów antywibracyjnych Tedgum, które cieszą się rosnącą popularnością wśród kierowców i mechaników.
Nie podejmuj decyzji o zakupie tulei wyłącznie na podstawie listy kompatybilnych marek i modeli aut. Jedynym pewnym sposobem, aby dopasować tuleje resora, jest porównanie wymiarów z elementem zainstalowanym w aucie lub podanie sprzedawcy numeru VIN naprawianego auta.
Zdecydowanie dominującą pozycję na rynku mają tuleje metalowo-gumowe do resorów. Proste sprawdzone połączenie elementów stalowych i mocnej gumy zapewnia skuteczną stabilizację zawieszenia. Guma pochłania wibracje, których nie jest w stanie zneutralizować resor. Wadą tego typu tulei jest nie zawsze wystarczająca odporność gumy na obciążenia mechaniczne i pracę w ekstremalnych temperaturach. Często nie spełnia ona oczekiwań związanych z precyzją prowadzenia pojazdów wykorzystywanych w zawodach sportowych oraz do ekstremalnej jazdy terenowej.
Alternatywą dla gumowo-metalowej jest poliuretanowa tuleja resora. Poliuretan to tworzywo sztuczne, które łączy w sobie takie cechy, jak lekkość, elastyczność i sztywność. Jest wytrzymałe na rozrywanie i rozciąganie, nie degraduje się pod wpływem działania smarów i rozpuszczalników. Ma też dużą odporność na ścieranie, a także na procesy starzenia się i warunki atmosferyczne. Dzięki temu tuleje poliuretanowe idealnie działają pod dużym obciążeniem, w błocie, piachu i przy wysokich temperaturach otoczenia.
Tuleje resorów są niezwykle ważnym elementem samochodu, który odpowiada za prawidłową jazdę pojazdu. Dzięki nim samochód może poruszać się po wybojach bez obaw o uszkodzenia mechaniczne. Nie są one jednak uniwersalne, do każdego typu pojazdu pasują inne tuleje resorów. Tuleje resorów dobiera się zawsze indywidualnie. Jak wygląda ich podział w praktyce?
Podział tulei resorów jest uzależniony od typu pojazdów. Wynika to przede wszystkim z masy samochodu. Inną wagę ma bowiem samochód dostawczy, a inną autobus. Również pojazdy typu SUV wymagają innych tulei resorów, gdyż moc tych samochodów jest zdecydowanie wyższa. Musi mieć on zatem dużo większą przyczepność i amortyzację. Dobór odpowiednich tulei resorów zależy także od wysokości pojazdu, jaką chcemy osiągnąć. Niskie zawieszenie zazwyczaj montuje się wyłącznie w samochodach osobowych.
Tuleje resorów różnią się od siebie pod wieloma względami. Dzieli się je na przednie oraz tylne. Dotyczy to osi zawieszenia, na którym są montowane. Kwestią kluczową jest rozmiar. Każda tuleja ma również inny kształt. Często są to subtelne różnice, niestety nie każdy jest w stanie je zauważyć. Dlatego dobierając odpowiednie tuleje resorów, warto mieć na uwadzę nie tylko typ pojazdu, ale także konkretną markę samochodu, a nawet rok jego produkcji.