TRW GDB1040 KLOCKI HAMULC. OPEL ASTRA F, CORSA B
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- TRW
- Numer katalogowy części
- GDB1040
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: BRP BRP0565ET klocki hamulcowe
Nie ulega wątpliwości, że klocki hamulcowe to jeden z elementów, który w największym stopniu wpływa na bezpieczeństwo jazdy samochodem. To od ich jakości i stanu zależy, jak długa (a raczej krótka) będzie droga hamowania pojazdu. Nieco trudniejsze jest jednak wskazanie, które i jakie klocki hamulcowe są dobre. Część kierowców za praktyczne klocki hamulcowe uważa te, które nie piszczą w trakcie hamowania, nie pylą i pozwalają na przejechanie 100 000 km do kolejnej wymiany. Inni właściciele aut są natomiast zdania, że wysokiej klasy element tego typu musi gwarantować błyskawiczną reakcję po naciśnięciu pedału hamulca.
Przyglądając się ofercie klocków hamulcowych należy wziąć pod uwagę m.in. preferowany styl jazdy oraz aktualny stan tarcz hamulcowych. W niektórych przypadkach konieczna może być wymiana obu elementów. Przy dość spokojnej jeździe (np. przepisowej w mieście) odpowiednim wyborem są miękkie klocki hamulcowe. Szybko dopasowują się one do profilu tarczy hamulcowej, co pozwala na ich dłuższe użytkowanie. Warto też wiedzieć, że klocki hamulcowe mogą być wykonane z różnych materiałów. Klocki z półmetali są wytrzymałe i trwałe, a do tego cechują się świetną wymianą termiczną. Nieco gorzej sprawują się natomiast przy niskich temperaturach, zdarza się też, że są dosyć głośne. O wiele ciszej pracują klocki hamulcowe organiczne azbestowe, z reguły trzeba je jednak szybciej wymieniać. W samochodach sportowych lub przy dynamicznej jeździe alternatywą są klocki ceramiczne, które działają najciszej, są też przy tym najdroższe przy zakupie.
Decydując się na klocki hamulcowe warto przyjrzeć się rekomendacjom producenta pojazdu. Klocki posiadające homologację danej marki posiadają optymalne właściwości eksploatacyjno-techniczne dla wybranego modelu samochodu. Różnego rodzaju zamienniki są wykonane z gorszych materiałów, co wydłuża drogę hamowania i obniża poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, a ponadto zmusza do częstszych wymian.
Aby ocenić stopień zużycia klocków hamulcowych, należy najpierw zdjąć koła. Kluczowa jest grubość okładzin ciernych, a także równomierność ich zużycia z obu stron tarczy hamulcowych. Jeżeli ich grubość jest różna, prawdopodobnie wskazuje to na anomalie w zakresie pracy prowadnic i zacisków. Minimalna grubość okładzin klocków hamulcowych jest precyzyjnie określona przez producenta pojazdu. Przyjmuje się, ze klocki hamulcowe należy wymieniać co około 40-60 tys. km.
Klocki hamulcowe to elementy układu hamulcowego, dzięki którym możliwe jest bezpieczne zwalnianie i zatrzymywanie auta. Z racji tego, że ten element eksploatacyjny, podobnie jak tarcze hamulcowe, jest stale poddawany dużym obciążeniom, z czasem ulega on zużyciu. Regularna wymiana klocków hamulcowych jest podstawą bezpiecznego poruszania się po drogach. Zakłada się, że klocki hamulcowe powinny być wymieniane co 30 lub 50 tysięcy kilometrów. W sprzedaży dostępne są także zestawy (tarcze, klocki, zaciski), dzięki którym można wymienić wszystkie te elementy.
Stan klocków hamulcowych pomoże ocenić czujnik zużycia klocków. Decydując się na zakup nowych, musimy kupić model, który będzie pasował do naszego auta. Wyboru najlepiej dokonać, bazując na numerze VIN. Przeglądając oferty z klockami hamulcowymi, trzeba również zwrócić uwagę na preferowany styl naszej jazdy. Spokojny pozwoli na zakup klocków, które wytrzymają dłużej. Jeśli jednak jeździmy w sposób bardziej dynamiczny, lepiej zdecydować się na droższy produkt. Warto przy okazji zwrócić uwagę na stan tarcz hamulcowych czy zacisków.
Klocki hamulcowe mogą być wykonane z różnych materiałów. Klocki z półmetali charakteryzują się dużą wytrzymałością i trwałością, ale ich mankamentem jest praca w niskich temperaturach. Klocki hamulcowe organiczne azbestowe cechują się niskim hałasem podczas pracy, jednak nie są tak wytrzymałe i trwałe jak modele z półmetali, w związku z czym trzeba częściej je wymieniać. W autach sportowych i o dużej mocy stosuje się klocki ceramiczne.
Skąd wiedzieć, kiedy przyszła pora na wymianę klocków hamulcowych? Przede wszystkim doświadczymy gorszej jakości hamowania ‒ droga hamowania będzie dłuższa niż w przypadku klocków, które są jeszcze w dobrym stanie. Innym objawem jest ściąganie auta na bok, kiedy hamuje. Najbardziej charakterystycznym objawem zużycia klocków są niepożądane dźwięki, czyli piszczenie, tarcie czy szumienie. W najnowszych i najbardziej zaawansowanych samochodach przy klockach samochodowych znajdują się czujniki informujące kierowcę o potrzebie wymiany tego elementu, gdy będzie on zużyty.