Fiat Punto 1.2 16V Import Wlochy Tylko 60tys P...
- Stan
- Używany
- Rok produkcji
- 2004
- Przebieg
- 60000 km
- Pojemność silnika
- 1242 cm³
- Rodzaj paliwa
- Benzyna
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościW 1993 r. Fiat Punto zastąpił znany i cieszący się powodzeniem wśród kupujących model Uno. Ten kompaktowy samochód kwalifikowany do segmentu B sprzedawano jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, 3-drzwiowy van oraz 2-drzwiowy kabriolet z elektrycznie składanym dachem.
Fiat Punto I generacji dostępny był z jednym z 8 silników benzynowych (w zależności od wersji i rocznika) lub z jednym z 3 diesli i wyposażony w 5- lub 6-biegową manualną skrzynię biegów lub bezstopniową przekładnię CVT.
Imponująca była liczba aż 15 wersji wyposażenia Punto, podobnie zresztą jak liczba wyprodukowanych egzemplarzy pierwszej odsłony tego niewielkiego samochodu – 3 429 000 sztuk.
Przy produkcji Punto I założono, że zostanie zaprojektowane ono zgodnie z filozofią marki zwaną 6x2. Oznaczało to produkcję dwóch generacji auta trwającą 6 lat każda oraz taką konstrukcję samochodu, żeby zarówno płyta podłogowa, jak i struktura nadwozia nie zmieniała się zasadniczo dla dwóch kolejnych generacji.
Stąd zmiany w Punto II w stosunku do poprzednika są niewielkie i dotyczą jedynie wewnętrznych i zewnętrznych elementów stylizacji. Nadal imponuje mnogość wersji wyposażenia, a także gama silnikowa, która jest nieco skromniejsza niż w Punto I, ale kupujący ma do wyboru w sumie 9 silników. Jednostki napędowe współpracują z 5- i 6-biegowymi manualami, 5-, 6- i 7-biegowymi półautomatami oraz bezstopniowymi przekładniami CVT.
Jeśli chodzi o nadwozie, zrezygnowano z kabrioletu, ale nadal produkuje się hatchbacki i vany.
W 2005 r. Punto zyskało przydomek Grande, zapewne dla podkreślenia dość znacznego zwiększenia gabarytów auta. Grande Punto to zupełnie inny samochód niż poprzednik. Zbudowany na nowej platformie podłogowej GM Fiat SCCS, dzielonej m.in. z Oplem Corsą D, o odmienionej stylistyce i nowych rozwiązaniach technicznych.
Kolejną zmianę przeszedł Punto w 2009 r., co podkreślono ponowną modyfikacją nazwy modelu. Tym razem samochód zyskał miano Punto Evo. W stosunku do poprzednika auto otrzymało: nowy przód (m in. reflektory, zderzaki oraz atrapę chłodnicy), tylne lampy, odmienioną stylistycznie deskę rozdzielczą wyposażoną w zmodernizowane zegary, a także fotele i tylną kanapę. Wprowadzono również nowe silniki spełniające normy poziomu emisji spalin Euro 5.
Po nazewniczej eskapadzie w kierunku Evo i Grande powrócono w roku 2012 do miana Punto. Ta ostatnia generacja samochodu to zmodernizowane Punto Evo z przemodelowanym przodem i zmienionymi jednostkami napędowymi. Dostępne początkowo wyłącznie jako hatchback 3- lub 5-drzwiowy, w rok po premierze doczekało się również nadwozia typu van.
Jak na ówczesne standardy Punto nie było bogato wyposażone w wersji podstawowej, choć miało najważniejsze systemy i udogodnienia, m.in.: ABS, EBD i BAS, dwie poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek, elektryczne wspomaganie kierownicy Dualdrive oraz kolumnę kierowniczą regulowaną w dwóch płaszczyznach, a także światła do jazdy dziennej.