ZESTAW NAPĘD-OWY DID JT HONDA CBR 125 R 2011-2017
- Stan
- Nowy
- Producent
- DID
- Numer katalogowy części
- DID428D-128 JTF1264.15 JTR1221.44
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Koła Honda Africa Twin RD03
Produkt: ZEMBA BX16100132
Produkt: Athena P400485110001
Produkt: Athena S410000350017
Produkt: Wariator Athena Gilera Stalker 50
Produkt: Łańcuch napędowy DID DID520VX3-114FB
Produkt: JT Sprockets JTF1565,13SC
Produkt: DID DID50VX G&B-102
Produkt: DID DID50VX G&B-102
Produkt: DID DID50ZVMX-112
Produkt: DID 428ad
Produkt: ACME CO.LTD. AK002751
Produkt: MOTUL 102980, 103008
Produkt: Zestaw AM SWP729GY6
Układ napędowy do motocykli i motorowerów składa się z dwóch zasadniczych elementów: silnika motocyklowego oraz skrzyni biegów. Moment obrotowy z układu napędowego przekazywany jest na tylne koło jednośladu. W jaki sposób? Do tego celu służą właśnie zestawy napędowe do motocykli i motorowerów.
Zestawy napędowe do jednośladów – jak działają? Zestawy napędowe składają się z dwóch kół zębatych. Zębatki są montowane na wale napędowym skrzyni biegów i na piaście tylnego koła. Obie metalowe zębatki są połączone ze sobą metalowym łańcuchem. Jego oczka idealnie pasują do wielkości zębów na zębatkach. Łańcuchy napędowe muszą być w odpowiedni sposób napięte. Obowiązkowo stosuje się osłony, zarówno łańcuchów, jak i zębatek. Po pierwsze po to, aby chronić człowieka przed zranieniem. Po drugie, aby chronić łańcuch i zębatki przed brudem, kurzem, wodą itd. Osłony są zazwyczaj produkowane z tworzywa. Koniecznie trzeba dbać o ich właściwy stan, dla własnego bezpieczeństwa, a także dla trwałości metalowych elementów zespołu napędowego.
Zestawy napędowe wymagają odpowiedniego serwisowania – najczęściej co kilkaset kilometrów. Koniecznie jest czyszczenie zębatki i łańcucha motocyklowego za pomocą miękkiej szmatki i odpowiedniego środka czyszczącego. Robi się to zawsze przy wyłączonym silniku, aby się nie poranić. Poza tym łańcuch wymaga odpowiedniego smarowania, które zmniejsza tarcie, jak również chroni go przed korozją. Warto wybierać dobre jakościowo smary, tak zwane suche, które z jednej strony smarują elementy metalowe, ale z drugiej nie pozwalają na przyczepianie się do łańcucha i kół zębatych różnego rodzaju zanieczyszczeń. Smar do łańcuchów można kupić w bardzo dobrej cenie na Allegro.pl.
Zestawy napędowe do motocykli mają ograniczony okres eksploatacji. Powinien być on określony przez producenta jednośladu, najczęściej w formie określonego przebiegu. Po jego przekroczeniu powinno się wymienić wszystkie elementy tworzące zestaw napędowy.
Przyspieszone zużycie łańcuchów napędowych pojawia się wtedy, gdy właściciel jednośladu nie stosuje smaru do łańcuchów, a poza tym nie czyści zębatki i łańcucha.
Zestawy napędowe kupisz w najlepszej cenie na Allegro.pl! I będziesz miał z czego wybierać!
Allegro.pl to miejsce, gdzie kupisz najlepsze zestawy napędowe (markowe i zamienniki) w bardzo atrakcyjnej cenie. Tu znajdziesz również smar do łańcuchów i inne środki do czyszczenia zębatek i łańcucha motocyklowego. Allegro.pl zapewnia bezpieczeństwo każdej transakcji, a kupującym oferuje szeroki wachlarz tanich przesyłki, jak również wygodnych i bezpiecznych form płatności.
Układ napędowy w przypadku motocykli napędzanych łańcuchem składa się z dwóch głównych elementów: łańcucha i pary zębatek, które umożliwiają przeniesienie napędu na tylne koło. Przednia zębatka jest przymocowana do wału wyjściowego silnika, a tylna do tylnego koła. Zęby na kołach zębatych łączą się z łańcuchem, napędzają tylne koło i przesuwają motocykl do przodu. Przy wyborze łańcucha do motocykla warto pamiętać również o osłonie na łańcuch i zębatkę. Dostępne są zestawy napędowe, w których zarówno łańcuch, jak i zębatki są dopasowane do odpowiedniego modelu.
Łańcuchy motocyklowe są dostępne w wielu różnych kombinacjach rozmiaru, podziałki i koloru, ale ich konstrukcja jest zasadniczo taka sama. Płyty wewnętrzne i zewnętrzne są połączone sworzniami, które przechodzą przez tuleję w płytkach wewnętrznych, z rolkami na górze, aby zmniejszyć tarcie i wydłużyć żywotność łańcucha i koła zębatego. Produkowane są również łańcuchy motocyklowe o dowolnych skokach i mocach, pasujące do wielu motocykli.
Dobór odpowiednich zębatek do motocykli jest tak samo ważny jak łańcuch. Zębatki są dostępne w wielu wersjach i wykonane z różnych materiałów. Wybierając tylną zębatkę, najczęściej użytkownicy decydują się na materiał wykonania, jakim jest stal. Przednie koła zębate są również wykonane głównie ze stali, chociaż istnieją bardziej „wyścigowe” wersje, które używają różnych materiałów w celu zmniejszenia masy, ale nadal oferują maksymalną wytrzymałość. W większości motocykli możliwa jest zmiana rozmiaru koła zębatego w celu zwiększenia prędkości maksymalnej lub przyspieszenia.
Łańcuchy i koła zębate nie są niezniszczalne i nawet jeśli utrzymamy je w czystości i będą regularnie smarowane, to i tak w końcu się zużyją. Łańcuch przechodzi przez zębatkę tysiące razy na minutę i powoli zęby na zębatce zaczynają się zużywać. Po pewnym czasie mogą stać się ostre na czubkach zębów. To samo dotyczy łańcucha – z biegiem czasu sworznie, rolki i tuleje zużywają się, co może skutecznie powodować wydłużenie się i „rozciąganie” łańcucha do punktu, w którym nie ma już możliwości regulacji. Zdecydowanie zaleca się wspólną wymianę łańcucha i zębatek.