Wpisz czego szukasz

Znajdziemy sprzedawców, którzy mają wszystko czego szukasz.

Wprowadź frazę

 

Dziękujemy, że byliście z nami! 

PyrkONline dobiegł końca... Zapraszamy do oglądania prelekcji!

Allegro x Pyrkon

Finał Dream Cosplay Show

Poznaj uczestników Dream Cosplay Show!

Pozostałe materiały #PyrkONline


Magdalena Kozak opowie o wpływie czytelnika na rozwój fabuły w powieści interaktywnej, zderzeniu z internetową rzeczywistością i o tym, dlaczego na pustyni pisze się lepiej. Będzie też co nieco o magii i oczywiście, jak to u Magdy Kozak, o wybuchach i strzelaninach. Nie będzie nic o pościgach.


Mangi są oryginalnie wydawane w języku japońskim, prawda? No więc niby tak, ale niezupełnie. Twórcy nieraz prześcigają się w mniej lub bardziej udanych próbach urozmaicenia swoich dzieł zapożyczeniami z innych języków. Z jakim skutkiem? Co według pewnego autora znaczy zwrot „Allah akbar”? Te i inne sekrety zdradzi wam prowadzący prelekcję.


Gamedec to adaptatywna cyberpunkowa gra RPG powstała na podstawie książek Marcina Przybyłka, w której gracz wciela się w detektywa tropiącego zbrodnie!Jeśli jesteście ciekawi, jak wygląda proces powstawania detektywistycznej gry komputerowej, od samej historii, przez tworzenie poszczególnych kryminalnych zagadek, aż po finalny efekt, trafiliście w dobre miejsce! Marcin Przybyłek i Marcin Rybiński, dyrektor kreatywny w Anshar Studios,opowiedzą Wam o tym, jakie główne założenia realizuje powstający Gamedeck i w jaki sposób przenosili powstały na kartach książki świat na ekran komputerów.


Steampunk, przez jakiś czas promowany jako najbardziej obiecującypodgatunek w fantastyce, zawojował świat swoją charakterystyczną estetyką:przez wszystkie konwenty świata przelał się nieskończony strumień gogli,zegarków, gorsetów, obfitych spódnic i obcisłych pantalonów. A jednakepoka, która go zainspirowała, nie składa się w ładny obrazek. Powiedzmysobie szczerze – steampunkowa królowa jest naga i nie ma na sobie nowychszat, nawet gorsetu. Moja fascynacja rewolucją przemysłową od latdorównuje tylko mojej irytacji steampunkiem. Rozbierzmy ten mechanizm naczęści i przekonajmy się, czy pod stertą pozłacanych zębatek jest jeszczejakaś para.


Zastanawialiście się kiedyś, czym dokładnie są cechy, których wartości przypisujemy naszej postaci w RPG? Jak tak naprawdę mogą wpłynąć na jej charakter i zachowanie? Marcin Przybylek pomoże nam to przeanalizować i opowie o klasyfikacji bohaterów i różnych podejściach do ich tworzenia.

 

Michał Wojtas i Mike Pondsmith w rozmowie o cyberpunku, procesie tworzenia gry i osiąganiu sukcesu. Jeśli Ciekawi Was współpraca Mike’a z CD Project RED przy Cyberpunk 2077, co najbardziej podobało mu się w pracy nad grą i jakie miał na nią pomysły, ten wywiad na pewno zaspokoi Waszą ciekawość! To świetna okazja, żeby dowiedzieć się więcej na temat tego projektu jeszcze przed premierą tytułu.


Listy komiksów, które każdy fan Shazama powinien przeczytać, wyglądają tak samo. Czy to znaczy, że przez 80 lat istnienia postaci wydano jedynie 10 serii godnych uwagi? Absolutnie nie! Chętnie opowiem Wam co naprawdę jest interesujące i dlaczego, a co możecie odpuścić. Jeżeli chcecie kupić dobry komiks opowiadający o Shazamie to ten panel jest dla Was.


Paweł Dybała – od ponad szesnastu lat tłumacz i koordynator pionu tłumaczeniowo-redakcyjnego dla wydawnictwa J.P.F., wykładowca na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie uczy m.in. jak tłumaczyć mangi. Autor rozlicznych publikacji na temat automatycznego przetwarzania humoru przez sztuczną inteligencję oraz polskich przekładów takich mang jak „Fullmetal Alchemist”, „Death Note”, „Bleach”, „One Piece”, “One Punch Man”, „Berserk” czy „Atak Tytanów”. Prywatnie fan suchych sucharów oraz „Evangeliona”.


Lubisz My Little Pony, Stranger Things, Gwiezdne Wojny, Ricka i Morty’ego, świat Marvela, a może coś zupełnie innego? Gry fabularne dają Ci możliwość odkrywania nowych przygód w ulubionych światach. Wszystko dosłownie na wyciągnięcie ręki.


Koreańska fala zachwyciła nas bogactwem swojej popkultury nie tylko pod względem muzyki i seriali, ale również komiksów. O ile popularność samej manhwy wciąż wydaje się być w cieniu japońskiej mangi to jednak koreańskie webtoony bezsprzecznie święcą teraz ogólnoświatowe tryumfy i są masowo adaptowane na anime. A to nie byłoby możliwe, gdyby nie smartfony…


Pianka EVA to jeden z najbardziej wszechstronnych materiałów do zastosowania w kostiumie - od małych dekoracji dpo pełne zbroje. To świetne medium dla początkujących ale i zaawansowanych pasjonatów cosplayu. W tym poradniku zapoznamy się z tym czym jest pianka, do czego można ją używać i jak ją obrabiać.


W filmiku zajmiemy się przeniesieniem istniejącego projektu bluzy z popularnej obecnie serii anime do realnego świata. Wyjaśnimy podstawowe zasady kroju oraz kilku szyciowych zabiegów takich jak m.in wszycie zamka, czy rękawów. Materiał będzie zrealizowany tak aby łatwo było dostosować zawartą w nim wiedzę do waszych przyszłych projektów.


Stosowanie druku 3D w cosplayu w ostatnich latach staje się coraz popularniejsze. Zwłaszcza że staje się to dla nas coraz bardziej przystępne i powszechne to warto zapoznać się z tym narzędziem bo może to właśnie tobie się przyda w następujących projektach. Brakuje ci jakiś drobnych części do stroju albo naramiennika? A może chcesz zrobić gigantyczny miecz wydrukowany w całości na drukarce? Czemu by nie! Drukarka to jedynie kolejne narzędzie na warsztacie cospleyera jak każde inne więc dobierz dobrze technikę do projektu i puść wodze fantazji i stróż na nim coś niesamowitego!


„Cyberpunk pisany cyrylicą, czyli polemika na cienkiej granicy pomiędzy literacką dystopijną fikcją a ponurym politycznym absurdem. Dyskusja o tym, dlaczego przyszłościowy sci-fi zawsze musi być udźwiękowiony po angielsku z japońskimi napisami, skąd w ogóle wziął się amerykanocentryzm w tym gatunku i jak bardzo każdy z nas od sieciowego plastikowego hamburgera woli pielmieni z masełkiem i śmietaną”.


It's morphin' time! Wejdź w świat komiksów Power Rangers - Światowy fenomen lat 90. wraca po raz kolejny w formie historii obrazkowych. Dowiedz się, dlaczego Power Rangers stali się hitem komiksowym w Stanach Zjednoczonych i jak możecie poznać przygody Jasona, Kimberly, Trini, Zacka, Billy'ego i Tommy'ego w polskim wydaniu.Jak mawiał Zordon: niech moc was prowadzi!


Bill Sienkiewicz jest jednym z najbardziej wpływowych, inspirujących i oryginalnych artystów, jacy ilustrowali komiksy z superbohaterami (i nie tylko). Momentem przełomowym dla jego twórczości była zaś praca nad niepozornym tytułem o nowym pokoleniu mutantów Marvela. Z prelekcji dowiecie się zatem w jaki sposób Sienkiewicz pomógł Nowym Mutantom, fundując im ekspresowe dorastanie oraz jak Nowi Mutanci pomogli Sienkiewiczowi, zapewniając mu miejsce w panteonie największych.


Projektanci gier planszowych rzadko mają okazję do świętowania swoich sukcesów. Codzienne dłubanie przy projektach, kontaktowanie się z wydawcami nie powinno sprawić, że zabraknie nam czasu na odnalezienie w projekcie błysku geniuszu. Gdy ta iskierka zapłonie, powstają gry wybitne. Takim właśnie jest Nemesis. Maciej Jesionowski spotkał się z autorem Adamem Kwapińskim aby podyskutować o tym jak powstawała ta gra, skąd pojawiły się inspiracje i co zmieniało się w niej na przestrzeni lat pracy.


Teoria larpowa to wszystko, co chciałeś wiedzieć o larpach, ale bałeś się zapytać. Dzięki Zuli dowiesz się jakim typem gracza jesteś, czym różnią się między sobą poszczególne rodzaje gier fabularnych oraz poznasz zasady bezpiecznego udziału w grach. Ostrzegamy! Podczas prelekcji poznacie dużo nowych słów, które mogą wzbudzić Waszą ciekawość i wywołać natychmiastową chęć zagrania w LARPa!


Czym są larpy? Jak zacząć w nie grać? I czy w ogóle warto? O grach fabularnych na żywo w piętnaście minut.


Integracja, edukacja, czy po prostu rozrywka po godzinach w formie małego klubu. Pomysłów na to, jak wykorzystać godziny spędzane na eksploracji lochów w RPG w kontekście zawodowym można mnożyć w nieskończoność. Joanna Reszewska, HRowiec z zawodu, ma kilka i nie może się doczekać, by się nimi podzielić z tymi, którzy ze swoją ekipą z pracy albo ze swoimi uczniami w szkole chętnie zapolowaliby na smoka.


Kto z nas nie lubi, od czasu do czasu, zanurzyć się w świat dobrego kryminału? Może chcesz się zatem dowiedzieć, jak taką krymalną powieść - ale w paragrafach - stworzyć? W materiale dowiesz się tego jak powstaje idea scenariusza, jak tworzone są wątki, jak dobrze mieszać fakty z fikcją literacką i o co w ogóle chodzi z tym całym Sherlockiem. Na te i inne tematy wypowiadają się autorzy polskiego scenariusza pokazowego do gry Sherlock Holmes - Detektyw Doradczy.


Arkady Saulski opowie o samurajach jako grupie społecznej, obali kilka mitów na temat ich samych, mieczy samurajskich i ninjutsu.Będzie oręż, artekfakty i dynamiczna akcja. Niewykluczone ninjutsu w praktyce.


RPG, gry fabularne, gry narracyjne, Dungeons&Dragons, Mistrz Gry - jeśli coś Ci to mówi, ale wciąż nie wiesz, o co dokładnie chodzi, ani gdzie zacząć, to doskonale się składa. Joanna Reszewska opowie, jak wyglądają gry RPG i co w nich jest fajnego. Podpowie, jak spróbować, gdzie się zgłosić i czego szukać. I przez wszystko to przejdziemy sobie w wartkim tempie, żeby nie zabrać Ci za dużo czasu.


Mogą mieć macki, ogony, nibynóżki. Lub nie mieć ich wcale. Za drzwiami laboratorium, w probówkach, inkubatorach i chłodniach czają się wyniki szalonych, dziwnych, fascynujących eksperymentów. Aż trudno uwierzyć, na co potrafią wpaść naukowcy! Chcesz dowiedzieć się więcej? Wpadnij do nas!


Te internetowe warsztaty skierowane są dla wszystkich tych, którzy pragną rozpocząć swoją przygodę z malowaniem modeli. W kilku filmach zostaną omówione najważniejsze rzeczy o jakich należy pamiętać przed malowaniem, oraz zaprezentowane zostaną podstawowe techniki malarskie, które pozwolą na sprawne malowanie samodzielnie pierwszych modeli.


Twórcy gier (Kamila i Marcin), wydawcy (Kamil), rodzice (Kamila, Kamil i Marcin) i opiekunowie kolonijni (Kuba), porozmawiają o grach fabularnych dla najmłodszych. O tym jak ciekawie i interesująco spędzić czas z dziećmi na wspólnej zabawie, co mogą dzieci i rodzice zyskać dzięki takiej zabawie i w jaki sposób można zacząć wspólne granie.


Zastanawiacie się czasem czym właściwie jest cyberpunk? Z czym się go je? Jak wytłumaczyłbyś to osobie, która styka się z tym zjawiskiem po raz pierwszy?Które filmy powinniście obejrzeć, książki przeczytać, żeby zrozumieć czym jest cyberpunk?Kogo można uznać za najważniejszych twórców dla tego zjawiska?Cyberpunk kiedyś i dziś – jak rozwijał się przez lata i jakie różnice widzisz między tym, czym cyberpunk był dla „ojców założycieli” a jaki jest teraz?"Cyberpunk is now" – co to znaczy? Czy już żyjemy w cyberpunku, czy jeszcze nie?Czy można powiedzieć, że cyberpunk jest globalną tendencją? Wygląda na to, że mieszają się w nim wpływy wielu różnych kultur, a jego fani na Zachodzie szczególnie zafascynowani są Japonią. Dlaczego?Cyberpunkowi twórcy wiele przewidzieli odnośnie przyszłości i naszych czasów, ale czego nie udało im się przewidzieć?Jesteście ciekawi? Na te i wiele innych pytań, odpowie Wam Michał Wojtas!


Gry fabularne dają wyjątkową możliwość przeżywania chwil grozy rodem z najlepszych horrorów. Dwóch doświadczonych mistrzów gry omawia dostępne na rynku systemy i prezentowane w nich modele grozy.

 

Sprawdź zapowiedzi nowości, jakie pojawią się w ofercie wydawnictwa Rebel.


Jak zaprojektować swoją grę planszową - wywiad z Radkiem Ignatowem: Pablo i Radek swobodnie rozmawiają o tym, jak projektuje się gry w Polsce i odpowiadają na nurtujące pytania. Jak rozmawiać z wydawcami? Czy wydawać samemu? Co z crowdfundingiem? Jak zorganizować promocję i marketing? Sprawdźcie sami!


Klasyfikacja gier planszowych: 3 sposoby na klasyfikację: styl, kategoria oraz dla kogo. Pablo poda Wam jasne przykłady gier pod daną klasyfikację.i pomoże zrozumieć ogrom gier planszowych, by łatwiej dobrać odpowiednią grę dla siebie.


Historia gier planszowych w Polsce: wspominki o pierwszych grach, o tym jak wydawcy się rozwijali, kto pomagał rozwijać, lekko o konwentach.

 

Nie możesz znaleźć nic dobrego wśród tylu serii anime? A może próbujesz się przekonać i spróbować, ale nie wiesz od czego zacząć? Japoński komiks i animacja nie są już tak małą niszą jak kiedyś. Wpływy anime na kulturę Zachodu, kiedyś subtelne i trudne do zauważenia, są coraz bardziej oczywiste. Nadal jednak trudno niektórym przekonać się do tej gałęzi popkultury. Kreska, dziwny humor, infantylność, trudny język, różnice kulturowe - wszystkie te bariery można przeskoczyć z odpowiednim podejściem. Wystarczy zastanowić się, co lubimy i czego dokładnie szukamy, a na pewno wśród setek popularnych animacji znajdziemy dokładnie to, co przypadnie nam do gustu.


Maciej Kur - człowiek z milionem pomysłów na minutę. Na spotkaniu opowie o swoich wielu projektach, zarówno komiksowych jak i animowanych, a także o pracy jako scenarzysta, script doctor i reżyser animacji. Jeśli jesteście ciekawi, co tam u Kajka i Kokosza lub zastanawiacie się, jaki komiks Macieja trafił do podręczników szkolnych, to spotkanie jest dla was.


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro