Poradnik dla partnerów, którzy rozpoczynają sprzedaż w ramach

Zarejestruj konto

Sprzedaż w Strefie Marek Allegro realizujesz na koncie w allegro.pl. Dlatego w pierwszej kolejności:

Po rejestracji nowego konta przejdź do warunków oferty

Warunki oferty, czyli warunki gwarancji, zwrotów i reklamacji

Uzupełnij  warunki zwrotówgwarancji i reklamacji, a następnie korzystaj z nich, gdy wystawiasz ofertę. Jeżeli w późniejszym czasie wprowadzisz zmiany w treści poszczególnych warunków, automatycznie zaktualizujemy warunki we wszystkich ofertach, w których ich użyłeś.

  • Jako przedsiębiorca masz obowiązek informować kupujących o zasadach zwrotów. Warunki zwrotów określisz tutaj
  • Możesz zdefiniować różne warunki gwarancji i przypisać je do wybranych ofert. Zrobisz to tutaj
  • Zgodnie z polskim prawem musisz również określić warunki reklamacji. Możesz to zrobić tutaj

Przykład: Handlujesz sprzętem AGD różnych marek? Możesz przyporządkować konkretne warunki gwarancji do sprzętów firmy A, a inne warunki do produktów firmy B

Jak przypisać warunki do oferty

Możesz to zrobić w formularzu wystawiania gdy tworzysz lub edytujesz ofertę. Opcję udostępniliśmy w Allegro, Menedżerze Sprzedaży i naszym API.

Przydatne linki:

Przygotuj nagłówek w ofercie


Nagłówek
- to element graficzny, który wyświetlimy nad opisem każdej oferty, jaką wystawiłeś.

Nagłówek możesz zmienić w każdym momencie. Jeśli to zrobisz, uaktualnimy go we wszystkich Twoich ofertach.

W nagłówku Dozwolone jest jedynie podanie logo marki/producenta oraz informacji wskazujących na oficjalny charakter prowadzonej na Koncie sprzedaży. Pamiętaj, aby nie zamieszczać w nim danych firmy i innych informacji tekstowych.

Dodaj go w ustawieniach konta Allegro.


Wymagania:

  • Wymiary: 1248 px x maksymalnie 312 px
  • Maksymalny rozmiar: 200 kB


naglowek_Strefa_Marek



Przygotuj opis oferty do sprawdzenia

Ofertę możesz wystawić przez dowolne narzędzie:

Informacje dotyczące przedmiotu umieść w opisie przedmiotu, a warunki oferty - w odpowiednich sekcjach: Reklamacje, Zwroty, Gwarancje, Dostawa, O sprzedającym. Dzięki temu kupujący łatwiej znajdzie informacje o Twojej ofercie.

Opis tworzysz z wielu wierszy. W każdym możesz umieścić zdjęcia z galerii oferty i tekst.

Dla każdego wiersza masz do wyboru 5 układów:

  • Tekst na całą szerokość ekranu
  • Zdjęcie na całą szerokość ekranu
  • Tekst z lewej i zdjęcie z prawej strony (na telefonach komórkowych zdjęcie pod tekstem)
  • Zdjęcie z lewej i tekst z prawej strony (na telefonach komórkowych zdjęcie pod tekstem)
  • Dwie kolumny ze zdjęciem

Aby Twój opis był czytelniejszy, sformatuj tekst:

  • Dodaj tytuł lub nagłówek
  • Wyróżnij pogrubieniem najważniejsze informacje,
  • Skorzystaj z wypunktowania lub listy numerowanej.

 

Jak wystawić ofertę z nowym opisem przez API?

Nowy opis przez API prześlesz w FID 341. Więcej przeczytasz na ten temat w dedykowanym artykule.

Wystaw jedną ofertę testową i prześlij do weryfikacji na adres przedstawiciela Allegro, z którym ustalałeś warunki uczestnictwa w Sterfie marek Allegro. Nie wystawiaj kolejnych ofert, dopóki nie otrzymasz potwierdzenia, że oferta jest zgodna z naszymi zasadami.

Pamiętaj o wymaganiach dla zdjęć

Zdjęcia, które zamieścisz w swoich ofertach powinny spełniać nasze  wymagania.

1. Główne zdjęcie

To pierwsze zdjęcie dodane do galerii. Właśnie to zdjęcie wyświetlimy na liście ofert. 

Najważniejsze zasady:

  • Na zdjęciu możesz pokazać tylko oferowany przedmiot lub zestaw oferowanych przedmiotów.
  • Nie używaj ramek, ikonek, grafik, nawet pomocniczych, rozszerzających opis przedmiotu.
  • Nie używaj znaków wodnych, twoje zdjęcia zabezpieczamy cyfrowo.

2. Pozostałe zdjęcia

Zdjęcia w galerii i w opisie - zdjęcia mają dokładnie, szczegółowo prezentować przedmiot i być dostępne na każdym urządzeniu, aby ułatwić kupującym zapoznanie się z ofertą.

Najważniejsza zasada - nie umieszczaj tekstu na zdjęciach.

Więcej zasad i wyjątków dla pozostałych zdjęć w ofercie, znajdziesz tutaj.

Logo  wyświetlimy w ofertach.

Wymagania techniczne:

  • wymiary 96 px x 42 px
  • logotyp powinien stanowić obrazek w formacie PNG
  • tło w kolorze lub przezroczyste (nie białe)
  • maksymalna wielkość pliku: 10 kB
  • wyrównanie logotypu do środka w pionie i poziomie

Logo prześlij na adres przedstawiciela Allegro, z którym podpisywałeś umowę.

Wymagana sekcja o marce


Jako partner Strefy Marek musisz uzupełnić sekcję o marce. Wyświetlimy ją na każdej stronie oferty pod warunkami.

Informacje o marce możesz zmienić w każdym momencie. Jeśli to zrobisz, uaktualnimy je we wszystkich Twoich ofertach.

Dodaj je w ustawieniach konta Allegro.


Wymagania:

  • Możesz dodać maksymalnie dwa wiersze, złożone z tekstu i zdjęć w różnych układach

    O_marce

Po aktywacji abonamentu dodaj Banery

Banery wraz z nazwą wyświetlimy nad listą Twoich ofert. Możesz je zmienić w każdym momencie.

Dodaj je w ustawieniach konta Allegro.

Na banerach nie zamieszczaj danych kontaktowych oraz treści, które promują działalność sklepu poza Allegro. Zadbaj, by nawiązywał do asortymentu, który wyświetlisz po przekierowaniu z danej odsłony banera.

Wymagania:

  • Możesz zaprezentować do 5 slajdów, każdy wyświetlimy przez 3 sekundy
  • Format JPG i PNG
  • Wymagane wymiary 980 px x 180 px
  • Maksymalny rozmiar 150 kb
  • Tytuł slajdu - wyświetlamy 25 znaków
  • Link w ramach domeny allegro.pl.

 baner

Skorzystaj z tagów

Dzięki tagom możesz tworzyć swoje własne podkategorie. Wyświetlimy je obok listy Twoich ofert ofert, pod kategoriami Allegro. Możesz utworzyć tagi odpowiadające cechom produktu albo dla akcji promocyjnych.


Tag-podkategorię do oferty możesz przypisać, gdy wystawiasz lub edytujesz ofertę. Zrobisz to za pomocą formularza wystawiania, Menedżera Sprzedaży lub WebAPI.

Ważne informacje:

  • Tagi możesz przyporządkować wyłącznie do ofert Strefy Marek (oferty typu 'sklep')
  • Tagi działają w ramach konta sprzedającego (każde konto ma osobne tagi)
  • Oferta może mieć maksymalnie 10 tagów
  • Tagi są dziedziczone przy automatycznym wznowieniu oferty
  • Możesz ukryć wybrane tagi
  • Obok listy ofert wyświetlamy pierwsze 5 tagów, pozostałe można rozwinąć klikając w "więcej"

2. Jak zarządzać tagami

Tagami możesz zarządzać z zakładki Moje Allegro.

W panelu możesz:

  • Utworzyć nową podkategorię
  • Zmienić nazwę taga
  • Zarządzać kolejnością tagów na liście ofert (przesuwając je za pomocą przycisków z kierunkami)
  • Jeżeli wprowadzisz zmiany, zaprezentujemy ją na stronie w ciągu 20 minut

3. Jak przypisać tagi do ofert

A) Formularz sprzedaży w Allegro i w Menedżerze Sprzedaży

  • W okienku tagi, pod opisem przedmiotu, wpisz nazwę (lub fragment nazwy) taga, który chcesz dodać do oferty

  • Po wpisaniu taga zatwierdź wybór przyciskiem enter
  • W ofercie może być jednocześnie dodanych nie więcej niż 10 tagów

Formularz edycji (oferty trwające)

  • Na stronie Moje Allegro -> Moja Sprzedaż -> Sprzedaję  kliknij odnośnik Zmień przy ofercie, dla której tagi mają zostać zmienione
  • W trwających ofertach zmiany wprowadzi jedynie za pomocą Mojego Allegro lub API, nie zmienisz tagów w trwającej ofercie przez Menedżera sprzedaży

B) API Allegro

  • Tagi możesz dodać do oferty w strukturze TagNameStruct podczas wystawiania za pomocą metody doNewAuctionExt
  • Niezależnie od sprzedaży w ofercie, tagi możesz przypisać lub usunąć metodą doChangeItemFields

Dla obu tych metod prześlij strukturę TagNameStruct:

        <ser:tags>
              <ser:item>
                 <ser:tagName>Wakacyjna promocja</ser:tagName>
             </ser:item>
             <ser:item>
                 <ser:tagName>Przedszkole</ser:tagName>
                </ser:item>
        </ser:tags>


 Pamiętaj, że gdy edytujesz ofertę metodą doChangeItemFields i wyślesz pustą tabelę tagów - usuniemy wszystkie tagi w ofercie.

Serie produktowe


Swoje oferty możesz pogrupować i linkować do nich z kafelków graficznych, które wyświetlimy w dolnej części strony z ofertą. 

W ustawieniach konta Allegro możesz dodawać, usuwać i zmieniać kolejność kafelków graficznych Serii produktowych.


Wymagania:

  • Możesz dodać maksymalnie 12 serii
  • Zdjęcie serii musi mieć rozmiary 160 x 160 pikseli
  • Dla każdej serii określ nazwę oraz podaj link do listy ofert, do której ma prowadzić
  • Na zdjęciach nie dodawaj tekstu

 

Serie_produktowe

 

 

Menedżer sprzedaży

To narzędzie, które pomaga Tobie kontrolować przebieg transakcji na każdym etapie jej trwania - od przygotowania szablonu oferty na sprzedaż, po sfinalizowanie transakcji. Menedżer sprzedaży pozwala zautomatyzować pracę i wprowadzić wiele konfiguracji według własnych potrzeb.

  • Sprzedaż obsługujesz w zakładce transakcje - w niej pojawią się zamówienia od Kupujących.
  • Do obsługi sprzedaży warto wykorzystać Czynności powiązane, które Menedżer zaproponuje w określonej sytuacji. Dzięki nim przyspieszysz zarządzanie sprzedażą.
  • Możesz zarządzać sprzedażą w wielu kontach Allegro.

Więcej informacji na temat Menedżera sprzedaży znajdziesz tutaj.

WebAPI & REST API

WebAPI Allegro

Możesz zautomatyzować pracę z Allegro i korzystać z WebApi Allegro. WebAPI to usługa sieciowa, która umożliwia wymianę informacji między zasobami Allegro a oprogramowaniem zewnętrznym (systemem ERP, oprogramowaniem księgowo-magazynowym).

Opis API, metody i ich dokumentację znajdziesz tutaj.

Zapoznaj się też z naszymi poradnikami:

RestAPI Allegro

Rozwijamy też API oparte o architekturę REST. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie RestAPI Allegro.

Wielowariantowość

Dzieki narzędziu do tworzenia ofert wielowariantowych możesz zaproponować wiele wariantów produktu w ramach jednej strony oferty. Klient zobaczy również dostępne warianty produktu na liście ofert.

Przeczytaj artykuły jak utworzyć oferty wielowariantowe - kliknij tutaj.


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro