1. Case study
  1. Case study

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro

Podwajamy Radość

CEL/ WYZWANIE

  • Zwiększenie sprzedaży w okresie przedświątecznym
  • Wyróżnienie produktów na tle konkurencji
  • Efekt wizerunkowy – działania CSR, pomoc najmłodszym pacjentom klinik onkologicznych
  • Zwiększenie świadomości, zachęta do pomocy chorym

REALIZACJA

  • Każda jedna transakcja zabawki Mattel u wskazanych sprzedawców na Allegro oznaczała jedną dodatkową zabawkę ufundowaną dla dzieci w szpitalach onkologicznych przez firmę Mattel
  • Kampania była ograniczona czasowo i trwała od 12. listopada do 19. grudnia 2018 r
  • Akcję nazwaliśmy Podwajamy Radość i skupiliśmy się na komunikacji z przesłaniem 1 + 1 > 2 mającej zasugerować odbiorcom, że dzięki świadomym wyborom, mogą bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów zrobić dobry uczynek

WYNIKI

  • Łącznie zebraliśmy ponad 27 tysięcy zabawek, które osobiście wraz z przedstawicielami firmy Mattel, wolontariuszami i ambasadorkami z Drużyny Szpiku, Grażyną Wolszczak oraz Joanną Brodzik, przekazaliśmy chorym na białaczkę dzieciom
  • Ponadto prawie 2 tysiące złotych zostało uzbieranych w Wirtualnej Puszce, a prawie 4 tysiące złotych  zostało uzbieranych dzięki licytacjom lalek kolekcjonerskich. 
  • Kampania display łącznie wygenerowała ponad 20 milionów PV i prawie 87 tysięcy klików
  • Najbardziej efektywne rozwiązania to mailing (3,79%), showcase na stronie głównej Allegro (1,33%) i top header na stronie głównej (0,78%)
  • Na profilu Allegro na Facebook’u post promujący akcję trafił do prawie 170 tysięcy odbiorców, a film reklamujący projekt zanotował 23 tysięcy wyświetleń
  • Wzrost GMV na poziomie 18% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
  • Największe wzrosty zostały odnotowane dla marek Enchantimals (79%) i Barbie (36%)

PODSUMOWANIE

Mechanizm przedsięwzięcia zaangażował użytkowników Allegro, zachęcił ich do podjęcia świadomej decyzji zakupowej, wyróżnił ofertę produktową firmy Mattel w okresie przedświątecznym. Dzięki akcji Podwajamy Radość ponad 30 000 zabawek wywołało uśmiech na twarzach młodych pacjentów szpitali onkologicznych, a my nauczyliśmy się, że można i warto organizować kampanie nie tylko o charakterze sprzedażowym, ale zadbać również o wizerunek marki w świadomości konsumentów.

 

Podwajamy Radość

 

 

zamknij