Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- Witchfire otrzymało tysiące zmian w nowej aktualizacji
- Witchfire lada moment otrzyma tysiące zmian
- Wczesny dostęp polskiego Witchfire zaliczył świetny start
- Witchfire – data premiery, cena i pierwsze szczegóły wczesnego dostępu
- Polski Witchfire trafi na konsole
- Witchfire na nowym trailerze - znamy datę wczesnego dostępu
- Magia na nowym materiale z Witchfire
- DLSS 3 pomoże Witchfire na słabszych pecetach
- Witchfire – twórcy udostępnili darmowy komiks
- Wysyp informacji o Witchfire
- Witchfire - twórcy informują o postępach
- Witchfire – nowe informacje o polskiej grze The Astronauts
- Co nowego w Witchfire i kiedy można spodziewać się premiery?
- Zobacz galerię Witchfire
Aktualizacja 10/04/2024
Witchfire otrzymało tysiące zmian w nowej aktualizacji
Polskie studio The Astronauts ukończyło prace nad wielką aktualizacją GGU, przeznaczoną do pierwszoosobowej strzelanki Witchfire. Patch jest już dostępny dla graczy. Po jego zainstalowaniu użytkownicy mogą liczyć na ogromną skalę zmian w rozgrywce.
Studio pracowało nad najnowszym patchem przez ostatnie pięć miesięcy. Aktualizacja wprowadza do gry m.in. nowe pułapki, dodatkowych przeciwników i czary, przy jednoczesnym przemodelowaniu dotychczasowych umiejętności, magiczne przedmioty i wydarzenia. Te i wiele innych atrakcji przedstawia dedykowany zwiastun.
Łatka zmienia także system Gnosis, oddzielając poziom trudności gry od systemu rozwijania postaci. Twórcy przemodelowali również mechanikę katastrof, by te nie pojawiały się w losowy sposób. Balans gry również uległ poprawie oraz wyeliminowano mnóstwo błędów.
Na skutek wszystkich powyższych zmian Witchfire stało się dużo lepszą grą. Wiele rzeczy zmienionych przez twórców to efekt sugestii i krytyki ze strony społeczności graczy, co pokazuje, że studio wsłuchuje się w głosy fanów.
Pierwszoosobowa strzelanka Witchfire jest aktualnie dostępna jedynie na platformie PC za sprawą wczesnego dostępu. Zespół cały czas pracuje nad rozwojem i ulepszaniem gry, więc w przyszłości gracze mogą liczyć na kolejne aktualizacje.
Aktualizacja 05/04/2024
Witchfire lada moment otrzyma tysiące zmian
Polskie studio The Astronauts rozwija grę Witchfire za sprawą wczesnego dostępu. Tytuł wkrótce otrzyma ogromną aktualizację o roboczej nazwie GGU. Warto sprawdzić, co przygotowali twórcy tej strzelanki.
Co prawda główne prace nad aktualizacją GGU zostały już zakończone, ale premiera łatki została opóźniona o kilka dni i zadebiutuje ona dopiero 9 kwietnia. Powód lekkiego poślizgu to chęć lepszego dopieszczenia balansu rozgrywki i wyeliminowania kilku pomniejszych błędów. Kilka dodatkowych dni pozwoli zespołowi dopracować wspomniane elementy.
Jest jednak na co czekać, bowiem wyczekiwana aktualizacja wprowadzi do gry ogromną liczbę zmian i trochę nowej zawartości. Poprawie ulegnie też wiele krytykowanych elementów, a opracowując patch, twórcy wzięli pod uwagę sugestie i opinie graczy. Po zainstalowaniu łatki Witchfire ma stać się znacznie lepsze.
Jedną z największych zmian będzie nowy system Gnosis, dostosowujący poziom bohatera zamiast poziomu trudności. Dotychczasowe rozwiązanie nie działało zgodnie z zamiarem twórców i powodowało, że gracze unikali awansu z obawy przed utrudnieniem sobie rozgrywki.
Studio posłuchało też krytyki graczy co do mechaniki katastrof (Calamities). Te nie będą dłużej pojawiać się w losowy sposób, a zamiast tego działania gracza mają zmieniać stan dedykowanego „paska”. To właśnie od niego zależeć będzie, w jaki sposób oraz kiedy spadnie na nas agresja ze strony wiedźmy.
Wśród nowości gracze natkną się na dwa ukryte lochy oraz Kolekcjonera, który ma pełnić rolę nowego sprzedawcy. W grze pojawią się także dodatkowe miraże z cennymi łupami oraz kolejne klasy postaci. Pełną listę zmian aktualizacji GGU znajdziecie na oficjalnej stronie gry.
Aktualizacja 26/09/2023
Wczesny dostęp polskiego Witchfire zaliczył świetny start
Witchfire zadebiutował 20 września 2023 roku ekskluzywnie na platformie Epic Games Store za sprawą wczesnego dostępu. Polska gra poradziła sobie bardzo dobrze i zbiera wysokie oceny od graczy, co wykorzystali sami twórcy, chwaląc się pierwszymi sukcesami.
Na ten moment Witchfire posiada wysoką średnią ocen użytkowników Epic Games Store – cieszy się tam wynikiem 4,6/5. Jak widać, gracze ciepło przyjęli nową produkcję studia The Astronauts, co dobrze rokuje na przyszłość.
Studio chwali się także dużą popularnością gry i dziękuje graczom za wsparcie oraz zaufanie. Z oficjalnego komunikatu dowiadujemy się, że pierwsze wyniki sprzedaży Witchfire są niezwykle zachęcające, udanie motywując cały zespół do ciężkiej pracy nad dalszym rozwojem gry.
Choć gra dopiero co zadebiutowała we wczesnym dostępie, to twórcy zdążyli już wypuścić kilka ważnych aktualizacji. Poza naprawieniem wyłapanych błędów, wprowadzono również poprawki w balansie rozgrywki – zarówno dla nowicjuszy, jak i bardziej doświadczonych graczy. Zespół dodał także wsparcie dla monitorów w formacie 21:9 oraz poprawił przejrzystość interfejsu.
To jednak dopiero początek – pozycja ma otrzymywać regularnie nowe aktualizacje. Przypominamy, że okres wczesnego dostępu potrwa około roku. Po tym czasie pełna wersja Witchfire trafi na pozostałe platformy (np. Steama).
Aktualizacja 07/09/2023
Witchfire – data premiery, cena i pierwsze szczegóły wczesnego dostępu
Polskie studio The Astronauts zostało przepytane w sprawie wyczekiwanej strzelanki Witchfire. Twórcy wyjaśnili kilka kwestii i podzielili się nowymi informacjami na temat szykowanej gry, która już wkrótce trafi do wczesnego dostępu.
Zacznijmy od tego, że początkowo Witchfire będzie oferowane ekskluzywnie na platformie Epic Games Store. Wczesny dostęp ruszy 20 września w cenie 39,99 dolarów, co w przeliczeniu daje ok. 170 zł.
Etap ten potrwa około roku, a po tym czasie strzelanka trafi na pozostałe platformy PC – w domyśle chodzi zapewne o Steama. Studio zastrzega jednak, że early access może zostać przedłużony.
Czego możemy oczekiwać po wczesnym dostępie? Twórcy oddadzą w nasze ręce intensywny rdzeń rozgrywki, przy jednoczesnym zaznaczeniu, że pozycja nie została jeszcze ukończona i wiele rzeczy ulegnie poprawie. Wczesna wersja nie będzie jednak uboga w zawartość. Twórcy obiecują dwie ogromne mapy oraz wyraźnie nakreślone elementy RPG czy bogaty arsenał broni do wypróbowania.
Zebrane przez twórców opinie od członków społeczności pozwolą uczynić pełną wersję Witchfire lepszą. Poza tym twórcy nie wykluczają wprowadzenia do gry zupełnie nowych elementów pokroju trybu kooperacyjnego. Przypominamy, że projekt powstaje od wielu lat, a zespół ma ambicje dostarczyć jak najlepszą grę, która zachwyci wszystkich graczy.
Aktualizacja 07/07/2023
Polski Witchfire trafi na konsole
Dobra wiadomość dla osób wyczekujących polskiej strzelanki Witchfire. Studio The Astronauts potwierdziło, że gra trafi na więcej platform – premiera nie będzie ograniczona jedynie do PC. Ekskluzywny status jest tylko tymczasowy.
Witchfire to dynamiczny FPS z elementami RPG, który stawia ogromny nacisk na intensywne starcia z licznymi przeciwnikami. Gra zadebiutuje we wczesnym dostępie, który rozpocznie się 20 września 2023 roku. Produkcja w pierwszej kolejności będzie dostępna za pośrednictwem platformy Epic Games Store i jedynie na PC.
Studio wydało jednak oficjalny komunikat i potwierdziło, że po zakończeniu wczesnego dostępu tytuł trafi na pozostałe platformy. Wymieniono bliżej niesprecyzowane konsole, choć łatwo się domyślić, że chodzi zapewne o PlayStation 5 i Xboksa Series X/S. Nie podano niestety orientacyjnego okresu trwania wczesnego dostępu, więc konsolowi gracze muszą uzbroić się w cierpliwość.
Witchfire to druga autorska gra polskiego studia The Astronauts – twórców cenionego The Vanishing of Ethan Carter. Zespół tym razem pracuje nad mrocznym FPS-em w stylistyce horroru. Gracz będzie mógł korzystać z bogatego arsenału broni oraz niszczycielskiej magii opartej na żywiołach. W grze nie zabraknie systemu rozwoju postaci i kryjówki pełniącej rolę bazy wypadowej. To w zasadzie wszystkie najważniejsze informacje, jakie na razie znamy.
Aktualizacja 08/06/2023
Witchfire na nowym trailerze - znamy datę wczesnego dostępu
Znamy datę debiutu Witchfire we wczesnym dostępie. Nastąpi ona 20 września 2023 roku. Gra będzie dostępna wyłącznie na PC, na razie za pośrednictwem Epic Games Store.
Aktualizacja 27/03/2023
Magia na nowym materiale z Witchfire
O Witchfire, nowej grze warszawskiego studia The Astronauts, w ostatnim czasie nie było słychać zbyt wiele. Nie oznacza to jednak, że ekipa Adriana Chmielarza próżnowała. Wręcz przeciwnie – twórcy pracowali w pocie czoła, aby Witchfire był na premierę dopieszczony do granic możliwości, a efektami swoich wysiłków podzielili się na kolejnym trailerze.
Tym razem o Witchfire opowiada Karol Krok, jeden z projektantów z ekipy Astronautów. Materiał poświęcony jest zaklęciom, których do eliminowania przeciwników użyje gracz. Wspomniane wideo możecie zobaczyć na oficjalnym kanale youtube’owym Future Game Show.
Zaklęcia w nowym FPS-ie Polaków wyglądają na intuicyjne i dość wygodne do wykorzystania na przeciwnikach. Karol Krok zdradza, że podzielone zostały one na lekkie oraz ciężkie, a ich używanie pochłania pewną ilość czasu oraz wytrzymałości protagonisty.
Czary zostaną podzielone nie tylko ze względu na zadawane obrażenia, ale także z uwagi na żywioły, czyli wodę, ziemię, ogień i powietrze. Najpewniej niektórzy wrogowie będą bardziej podatni na konkretny rodzaj ataków (np. ogniste czy wodne). Poza tym istotne będzie nakładanie efektów poszczególnych żywiołów, co ma prowadzić do zabójczych dla wroga kombinacji.
Wciąż nie wiemy, kiedy użyjemy zaklęć na przeciwnikach w Witchfire. Oficjalna premiera jeszcze nie została ogłoszona, aczkolwiek wiemy, że we wczesnym dostępie zagramy w ten tytuł jeszcze w 2023 roku.
Doładuj konto
- 119,00 zł
- Doładowanie Steam 100 zł
- 265,00 zł
- Karta podarunkowa Steam 50 USD
- 25,90 zł
- Doładowanie Steam 20 zł
- 239,00 zł
- Doładowanie Steam 200 zł
Aktualizacja 04/01/2023
DLSS 3 pomoże Witchfire na słabszych pecetach
W sieci pojawił się kolejny trailer Witchfire, nowej gry Adriana Chmielarza i jego warszawskiego studia The Astronauts. Choć wielu graczy pamiętających Painkillera (którego Witchfire jest duchowym spadkobiercą) zaciera rączki na myśl o podobnej, ale uwspółcześnionej rozgrywce, nowe fragmenty rozgrywki nie pozostawiają złudzeń – gra będzie wymagająca dla naszych komputerów.
Świeży trailer okazał się nie tylko okazją do zaprezentowania wirtualnej sieczki, ale także pochwalenia się przez Astronautów implementacją funkcji DLSS 3. Pozwoli ona oszczędzić gamingowy sprzęt, przy okazji pozwalając nacieszyć oczy wizualnymi wodotryskami bez konieczności zachowywania zdroworozsądkowego kompromisu między graficznymi ustawieniami a liczbą wyświetlanych klatek na sekundę (szalenie ważną w grach tego typu).
„Uruchamiasz grę, ustawiasz wszystkie opcje graficzne na maksimum. Cieszysz się tym przez chwilę, ale potem – zwłaszcza jeśli jest to gra akcji – zdajesz sobie sprawę, że liczba klatek na sekundę jest najważniejsza. Zaczynasz więc obniżać jakość grafiki, aby osiągnąć płynną rozgrywkę. DLSS 3 pozwala osiągnąć pozornie niemożliwą wysoką liczbę klatek na sekundę bez uszczerbku dla efektów wizualnych. To ostatnie byłoby nie do pomyślenia w grze takiej, jak Witchfire, która jest zarówno pełna akcji, jak i piękna” – kwituje dodanie tej funkcji do gry Adrian Chmielarz. I trudno się z tymi słowami nie zgodzić.
Aktualizacja 31/10/2022
Witchfire – twórcy udostępnili darmowy komiks
Polskie studio The Astronauts w pocie czoła pracuje nad strzelanką Witchfire, która trafi na rynek w przyszłym roku za sprawą wczesnego dostępu. Do uniwersum wykreowanego na potrzeby gry możemy jednak wskoczyć wcześniej, zanim będziemy mieli okazję w ogóle zagrać. Autorzy przedstawiają klimatyczny komiks.
Polski FPS Witchfire doczekał się oficjalnego komiksu. Zeszyt zatytułowany Żerca (Preyer) dostępny jest za darmo w języku polskim oraz angielskim. Historia przedstawiona na jego kartach została opracowana przez Adriana Chmielarza — piastuje on również stanowisko reżysera kreatywnego samej gry. Rysunki i grafiki, jakie możemy podziwiać w komiksie, zostały natomiast przygotowane przez artystę Bernarda Kowalczuka.
Komiks jest świetną okazją, aby już teraz zasmakować świata Witchfire i sprawdzić, w jaki klimat celują twórcy. Krótkie opowiadanie można znaleźć na oficjalnej stronie studia The Astronauts.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że Witchfire przeszło niedawno sporą zmianę projektową. Studio zdecydowało się odejść od arenowej konstrukcji gry na rzecz bardziej otwartego świata. W dalszym ciągu mamy jednak otrzymać intensywną strzelankę FPP, która skupi się na dynamicznych starciach z hordami przeciwników.
Wprowadzona przez twórców zmiana wymusiła jednak przełożenie premiery gry na 2023 rok. Tytuł zmierza aktualnie wyłącznie na PC i zostanie wydany w ramach wczesnego dostępu. Nie znamy na razie dokładnej daty debiutu. Twórcy nie wypowiedzieli się również o ewentualnej premierze na pozostałych platformach.
Aktualizacja 21/01/2022
Wysyp informacji o Witchfire
Studio The Astronauts zasypało nas konkretami na temat Witchfire. Twórcy podzielili się terminem premiery oraz szczegółami dotyczącymi rozgrywki. Produkcja trafi do sprzedaży pod koniec tego roku, ale niestety nie w pełnym wydaniu.
Witchfire pojawi się we wczesnym dostępie wyłącznie na platformie PC. Niestety obecnie nie mamy żadnych wieści na temat daty debiutu pełnego wydania czy wersji na inne platformy.
Deweloperzy zaznaczają, że projekt, nad którym pracują, nie będzie zwyczajną strzelanką pierwszoosobową. Witchfire ma być „grą roguelite”, a więc tytułem stawiającym na przetrwanie, ale jednak bardziej wyrozumiałym od popularnych gier typu „roguelike”. Po śmierci nie stracimy wszystkich zdobyczy, a postęp nie zostanie zresetowany - straty będą tylko częściowe. Ponadto mechanika gry ma być rozbudowana do tego stopnia, że z powodzeniem można byłoby podpiąć ją pod kategorię strzelanek fabularnych.
Postać kontrolowana przez gracza będzie dysponować kryjówką, w której odpocznie i przechowa nieograniczoną liczbę przedmiotów. Niewielką część tych ostatnich będziemy mogli zabrać ze sobą na pole walki. Pojawi się także system modyfikowania uzbrojenia. Ponadto dowiedzieliśmy się co nieco o systemie magii, który bazować ma na czterech podstawowych żywiołach. Zaklęcia będą oddziaływać na uzbrojenie i otoczenie, np. pozwolą skutecznie razić prądem przeciwników stojących w wodzie.
Witchfire zaoferuje też wsparcie dla rozdzielczości ultrapanoramicznych (ekrany o proporcjach 21:9). Niestety twórcy nie mają obecnie w planach trybu kooperacji. Obiecują jednak, że zwiększą tempo ujawniania kolejnych nowinek i ciekawostek w miarę zbliżania się do terminu premiery we wczesnym dostępie.
Aktualizacja 23/12/2020
Witchfire - twórcy informują o postępach
Adrian Chmielarz, szef studia The Astronauts, podzielił się z nami niedawno kolejnym wpisem na blogu studia (notką w dzienniku deweloperskim) dotyczącym Witchfire, czyli pierwszoosobowej strzelanki w klimatach dark fantasy. Mówi on, że wiele rzeczy jeszcze nie jest dokończonych, a inne udało się zrobić aż za dobrze.
Dowiedzieliśmy się, że studio pracowało ostatnio nad systemem barier, które ograniczałyby obszar, w którym możemy się poruszać np. podczas walki z bossem. Zespół rozważał systemy znane z innych gier, takich jak Dark Souls czy Devil May Cry, gdzie po prostu fizycznie ogranicza się nam możliwość ucieczki z pola bitwy, ale uznano, że jest to coś zbyt sztucznego. Finalny efekt nie jest jeszcze gotowy, ale podobno jest to raczej delikatniejsze rozwiązanie niż magiczna czy fizyczna bariera w pewnym obszarze mapy.
Ciekawie ma się prezentować walka, gdyż twórcy chcieli uniknąć sztampowej formuły polegającej na tym, że w określonych lokacjach pojawiają się hordy wrogów, z którymi musimy toczyć starcia. Przyjęto nieco inne rozwiązanie, które ma sprawić, że ich płynność będzie bardziej naturalna i nie będziemy unicestwiać kolejnych fal wrogów w ramach jednego obszaru. Witchfire nie będzie także grą polegającą na chodzeniu od bossa do bossa i przebijaniu się przy okazji przez pomniejszych złoczyńców.
Chmielarz odpowiedział również na pytanie dotyczące personalizacji postaci, zadane przez jednego z użytkowników Twittera. Odparł wprost, że przez 99,99% gry będziemy widzieć jedynie nasze ręce i broń, więc tak mały zespół jak jego, zwyczajnie nie może sobie pozwolić na takie rzeczy jak dostosowywanie rozmiaru uszu czy ust.
Fani zauważają, że Witchfire na kolejnych udostępnionych materiałach wygląda bardzo ładnie pod względem grafiki i przypomina nieco mieszankę pomysłów z Destiny oraz Dark Souls. Wysokiej jakości oprawa wizualna nie powinna nas zbytnio dziwić, gdyż szef małego studia The Astronauts, Adrian Chmielarz, znany jest ze swojego zamiłowania do fotogrametrii, której używał już podczas tworzenia gry Zaginięcie Ethana Cartera. Pozwala ona osiągnąć niesamowicie realistyczne tekstury poprzez skanowanie prawdziwych obiektów, zamiast tworzenia ich od podstaw w programach do grafiki 3D.
Witchfire – nowe informacje o polskiej grze The Astronauts
W dorobku The Astronauts znajduje się już walking sim The Vanishing of Ethan Carter. Kolejna produkcja studia, czyli Witchfire, to z kolei gra akcji przedstawiająca świat z perspektywy pierwszej osoby, w której gracz będzie polował na wiedźmy z użyciem broni palnej oraz czarów.
O istnieniu Witchfire wiemy już od dawna, ale gra nie ma jeszcze daty premiery. Jej twórcy są jednak otwarci i chętnie dzielą się informacjami o postępie prac. Na stronie firmy pojawił się właśnie kolejny odcinek cyklu „z pamiętnika dewelopera”.
Co nowego w Witchfire i kiedy można spodziewać się premiery?
Debiut gry rychło nie nastąpi, a jej twórcy sami nie wiedzą, ile jeszcze razy będzie się musiała zmienić pora roku, zanim Witchfire trafi do sprzedaży. Deweloperzy utrzymują, że pracują w pocie czoła, a sam pomysł na grę już dawno temu został dopracowany i teraz trzeba „tylko” go zakodować, ale to wymaga bardzo wiele czasu.
Prace się teraz przeciągają, bo The Astronauts to malutkie studio, w którym zatrudnionych jest jedynie osiem osób. Zespół się jednak nie obija, a w ostatnim czasie do gry dodane zostały nowa lokacja oraz nowy typ przeciwnika. Programiści pracowali też nad aplikacjami, ale Adrian Chmielarz nie kryje, że przed studiem jeszcze sporo pracy.