gdzie?

FAQ

Zakup ubezpieczenia na Allegro - informacje ogólne

Ubezpieczenia na Allegro to nowa opcja, dzięki której podczas zakupów możesz ubezpieczyć kupowane przedmioty, wybierając jeden z wariantów ubezpieczenia, oferowany przez naszego partnera - PZU.

Ubezpieczenie kupujesz za pośrednictwem Allegro, zaś ochronę ubezpieczeniową świadczy nasz partner - PZU.

Informację o tym, że dla danego przedmiotu dostępne jest ubezpieczenie znajdziesz na stronie oferty. Ubezpieczenia udostępniamy dla zarejestrowanych Klientów Allegro w niektórych ofertach z kategorii: RTV i AGD, Rowery oraz Opony.

ubezpieczenie

Ubezpieczenie możesz kupić jedynie dla nowych przedmiotów od kont firmowych (czyli od przedsiębiorców). Nie udostępniamy tej możliwości dla przedmiotów używanych i zakupów od osób prywatnych (kont zwykłych).

Wyjątek stanowią produkty z kategorii Rowery, w przypadku których możesz kupić ubezpieczenie OC dla używanego roweru, od indywidualnego sprzedawcy.

Płatność za zakup ubezpieczenia

Ubezpieczenie kupujesz w jednej transakcji z przedmiotem. Jeżeli już zapłacisz za przedmiot, to nie będziesz mieć możliwości dokupienia do niego ubezpieczenia.

Przy zakupie ubezpieczenia nie zapłacisz za pobraniem (czyli przy odbiorze). Możesz wybrać jedną z metod tzw. płatności z góry, czyli: płatność przelewem bankowym, kartą płatniczą lub płatność BLIKiem.

Za ubezpieczenie nie zapłacisz także kartą podarunkową lub kuponem. Przykładowo: jeśli masz kartę podarunkową na kwotę 500zł, kupisz przedmiot 350zł i ubezpieczenie 150zł, to podczas płatności kartą podarunkową zostanie pobrana tylko kwota za przedmiot - 350 zł.

Płatność za przedmiot trafia do Sprzedającego, a za ubezpieczenie - do Ubezpieczyciela.

Jeśli kupujesz kilka przedmiotów, każdy przedmiot z innej oferty (np. telewizor, mikser, pralkę), to możesz wybrać, do którego przedmiotu chcesz dokupić ubezpieczenie. Jeśli jednak kupujesz 2 sztuki tego samego przedmiotu z jednej oferty (np. 2 miksery), to nie możesz ubezpieczyć tylko jednego przedmiotu. W takiej sytuacji kupujesz ubezpieczenia dla wszystkich przedmiotów. Możesz natomiast w danych osoby ubezpieczonej podać dwie różne osoby. Dzieje się tak dlatego, że Ubezpieczenie jest usługą dodatkową, którą udostępniamy w ramach konkretnej oferty.

Pamiętaj o dokładnym zapoznaniu się ze wszystkimi dokumentami związanymi z kupowanym ubezpieczeniem, a przed wypełnieniem formularza polisy ubezpieczeniowe

Ubezpieczenie a zakup na raty

Samej składki ubezpieczeniowej nie możesz rozłożyć na raty, ponieważ za ubezpieczenie i przedmiot musisz zapłacić w jednej transakcji (czyli nie możesz za przedmiot zapłacić gotówką, a za ubezpieczenie w ratach). Jednak, gdy kupujesz przedmiot na raty, możesz do niego dobrać ubezpieczenie. Wówczas cała płatność - za przedmiot i ubezpieczenie - odbywa się na raty.

Ubezpieczenie a odstąpienie od umowy kupna

Jeżeli odstąpisz od umowy kupna przedmiotu, otrzymasz od sprzedającego zwrot wartości transakcji zawartej z tym sprzedającym. Jeżeli zechcesz zrezygnować z ubezpieczenia, skontaktuj się w tej sprawie z PZU - 801 402 204 (specjalna infolinia dla Klientów Allegro, czynna w dni powszednie, w godzinach 8:00 - 18:00).

Zakres ochrony w ramach poszczególnych wariantów ubezpieczenia

Zakres ochrony w ramach ubezpieczenia sprawdzisz w dokumencie Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU), który zawsze znajdziesz:

  • przed zakupem - na stronie oferty, w części Usługi dodatkowe, po kliknięciu w [Ubezpieczenia (porównaj pakiety)]
  • podczas zakupu ubezpieczenia - w oknie wyboru pakietu ubezpieczenia oraz w formularzu polisy
  • po zakupie - w e-mailu od PZU, w którym otrzymasz także szczegółowe informacje dotyczące zakupionej polisy.

Dowiedz się więcej o:

Pełnomocnictwo Allegro do wykonywania działalności Agencyjnej

Pełnomocnictwo Allegro do wykonywania działalności Agencyjnej znajdziesz w pliku PDF, na stronie Ubezpieczyciela.

Informacja Agenta Ubezpieczeniowego

Czy możliwa jest rezygnacja z ubezpieczenia?

Możesz odstąpić od umowy ubezpieczenia w ciągu 30 dni od momentu jej zawarcia, otrzymasz zwrot składki proporcjonalnie do liczby dni świadczonej ochrony.

Możesz również w dowolnym momencie zrezygnować z ubezpieczenia. Otrzymasz zwrot składki proporcjonalnie do liczby dni świadczonej ochrony.

Aby odstąpić od umowy ubezpieczenia lub wypowiedzieć umowę, skontaktuj się z PZU:

  • e-mailowo - kontakt@pzu.pl
  • telefonicznie 801 402 204 - w godzinach 8:00 - 18:00
  • lub odwiedź dowolną placówkę PZU

Jeśli masz pytania o warunki ubezpieczenia, których nie zamieściliśmy na stronie, skontatkuj się z PZU za pośrednictwem specjalnej infolinii dla Klientów Allegro: 801 402 204 - czynna w dni powszednie, w godzinach 8:00 - 18:00.

Formularz odstąpienia
Formularz rezygnacji
Inne dokumenty

Dowiedz się więcej
Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

 

Allegro