gdzie?

FAQ

Warunki skorzystania z POK

W Programie Ochrony Kupujących (dalej zwany: POK) możesz otrzymać do 10 000 zł zwrotu za nieudane zakupy w Allegro. W tym celu złóż wniosek i prześlij nam w odpowiednim terminie potwierdzenie złożenia zawiadomienia z Policji/Prokuratury. Możesz ubiegać się o zwrot:

  • 100% ceny przedmiotu, jeśli nie otrzymasz opłaconego towaru
  • od 50% do 100% ceny przedmiotu, jeśli otrzymany towar będzie niezgodny z opisem oferty

POK są objęte wszystkie zakupy, które opłacisz za pośrednictwem usług płatniczych udostępnianych w Allegro, a przedmiot został przesłany pocztą, firmą kurierską lub drogą elektroniczną. Nie możesz skorzystać z POK, jeśli zapłacisz za przedmiot przy odbiorze osobistym.

W przypadku zapłaty przez usługi płatnicze udostępniane w Allegro, możesz ubiegać się także o zwrot kosztu wysyłki towaru nawet do 100 zł.

POK nie obejmuje następujących sytuacji:
  • sprzedaż była poza Allegro (np. jeśli kupisz przedmiot pomimo przegranej licytacji)
  • nie przestrzegasz zasad Allegro i/lub masz nieopłacone należności wobec serwisu
  • Twoje dane kontaktowe są błędne
  • jesteś w trakcie prowadzenia dyskusji zgłoszonej we Wsparciu pozakupowym (lista dyskusji)
  • Twój zakup miał na celu nabycie towaru wadliwego lub niezgodnego z opisem
  • otrzymasz inne środki rekompensujące stratę związaną z przedmiotem objętym POK (np. zwrot pieniędzy od sprzedającego lub rekompensatę w związku z ubezpieczeniem karty kredytowej)
  • oferta nie była zgodna z Regulaminem Allegro i/lub przedmiot znajdował się na liście towarów zakazanych
  • sprzedający otrzymał od Ciebie zapłatę gotówką za przedmiot przy odbiorze osobistym przedmiotu
  • miejsce odbioru towaru znajdowało się poza granicami Polski
  • towar uległ zniszczeniu lub został zagubiony podczas transportu z winy przewoźnika

Poniżej znajdziesz informacje o tym, co traktujemy jako przedmiot niezgodny z opisem. Tabela ma charakter przykładowy i opisuje jedynie najczęstsze przypadki ubiegania się o rekompensatę z POK. Staramy się, aby nasze decyzje były sprawiedliwe i zapadały dopiero po szczegółowym zbadaniu sprawy.

Przykłady Czy mogę starać się o rekompensatę z POK?
Towar jest inny od tego, który był opisany w ofercie (np. puste opakowanie lub inny niż zamówiony model telefonu) tak
Opis umieszczony przez sprzedającego nie odpowiada otrzymanemu towarowi (np. towar okazał się używany mimo, że sprzedający określił go jako nowy) tak
Towar jest nieoryginalny tak
Towar nie posiada istotnych części lub funkcji mimo, że sprzedający umieścił o nich informacje w opisie oferty tak
Mimo zakupu 3 przedmiotów, sprzedawca wysłał 2 tak - za brakującą sztukę
Towar został uszkodzony z winy przewoźnika nie
Sprzedający poinformował w opisie oferty o tym, że sprzedawany towar jest wadliwy nie
Sprzedający nie dołączył do towaru faktury, gwarancji lub paragonu nie
Odstępujesz od umowy, bo towar nie spełnia Twoich oczekiwań nie
Towar ma niewielkie ślady użytkowania, był opisany jako używany nie

Jeśli masz pytania, napisz do nas.

Czy ten artykuł był pomocny?