gdzie?

FAQ

Moja wpłata ma status Rozpoczęta/Anulowana - co to znaczy?

Twoja wpłata może mieć status Anulowana w następujących przypadkach:

  • nie wpłaciłeś pieniędzy przez Allegro Finanse w ciągu 10 dni od wybrania sposobu zapłaty;
  • anulowałeś wpłatę (wówczas zlecimy zwrot pieniędzy na rachunek bankowy, z którego dokonałeś wpłaty);
  • bank nie autoryzował Twojej wpłaty;
  • pracownik PayU S.A. lub PayPro S.A. anulował Twoją wpłatę (w przypadku uzasadnionych podejrzeń dotyczących jej poprawności).

W przypadku anulowania płatności środki nie zostają przekazane sprzedającemu.

Co dalej z moją wpłatą?
  • Jeśli transakcja ma status Anulowana, a pieniądze nie zostały pobrane z Twojego rachunku bankowego, możesz ponownie zlecić wpłatę. W tym celu przejdź do zakładki Lista moich wpłat, kliknij w numer anulowanej płatności i skorzystaj z przycisku [Zapłać ponownie].
  • Jeśli transakcja ma status Anulowana, a pieniądze zostały pobrane z Twojego rachunku bankowego, wpłata zostanie zwrócona na rachunek, z którego dokonałeś płatności.

Każda płatność na początku ma status Rozpoczęta. Jeżeli ten status się nie zmienia, sprawdź czy środki zostały pobrane z Twojego rachunku bankowego. Jeśli nie zostały pobrane, ponów płatność. W tym celu przejdź do zakładki Lista moich wpłat, kliknij w numer anulowanej płatności i skorzystaj z przycisku [Zapłać ponownie].

Inne powody, dla którch płatność może mieć status Rozpoczęta:
  • jeżeli w formularzu opcji dostawy i zapłaty wybrałeś opcję płacę przelewem tradycyjnym i wpłatę zlecasz innej instytucji (np. Poczcie Polskiej), czas realizacji wpłaty zależy od tej instytucji
  • Twoja metoda płatności może być w danym momencie niedostępna - sprawdź godziny, w których Twój bank realizuje płatności online
  • wystąpiły problemy techniczne z rozliczeniem płatności

Jeżeli w formularzu opcji dostawy i zapłaty wybrałeś opcję płacę przelewem tradycyjnym i zamierzasz zrobić przelew online, zwróć uwagę, że wybranie tej opcji spowoduje wygenerowanie danych do wpłaty. Zrób przelew na te dane.

Jeżeli masz pytania dotyczące swoich wpłat, napisz do nas.

Czy ten artykuł był pomocny?