gdzie?

FAQ

Mam ocenę "nie polecam". Co mogę zrobić?

Jeśli otrzymasz ocenę nie polecam, możesz na nią odpowiedzieć lub poprosić kupującego o jej usunięcie. Zanim podejmiesz jednak jakiekolwiek kroki, zalecamy kontakt z kupującym, aby wyjaśnić sprawę.

Jak odpowiadać na nie polecam?
  • Treść takiej odpowiedzi z reguły nie jest dobrym miejscem komunikacji z kupującym. Zanim udzielisz odpowiedzi, postaraj się wyjaśnić sprawę z kupującym. Jeśli tak się stanie, możesz napisać, że pozytywnie wyjaśniliście sprawę.
  • Na udzielenie odpowiedzi masz nieograniczony czas.
  • Odnoś się do negatywnych opinii w sposób profesjonalny i z szacunkiem dla kupującego. Odpowiedź na opinię świadczy o Twoim zaangażowaniu, pokazuje również, że zależy Ci na rozwiązaniu sytuacji spornej.
  • Zachowaj dystans, trzymaj emocje na wodzy, szanuj klienta i staraj się zrozumieć jego perspektywę.
  • “Proszę”, “dziękuję”, “przepraszam” - używanie takich zwrotów świadczy o szacunku do klienta i Twoim profesjonalizmie.
O usunięciu nie polecam
  • Jeśli po otrzymaniu oceny nie polecam dojdziesz do porozumienia z kupującym, możesz go poprosić o usunięcie oceny. Masz na to 21 dni od otrzymania oceny nie polecam.
  • Usunięcie oceny odbywa się między kupującym a sprzedającym, bez udziału pracowników Allegro.
  • Wniosek o usunięcie oceny możesz złożyć tylko raz.
  • Decyzję o usunięciu oceny kupujący może podjąć tylko raz i nie może jej zmienić. Jeśli odrzuci Twój wniosek, nie będzie mieć możliwości zmiany decyzji.
  • Jeśli kupujący zgodzi się na usunięcie oceny, nie będzie ona wpływała na Twoją średnią ocenę oraz procent poleceń.
  • Po usunięciu oceny sprzedaży kupujący może wystawić Ci nową do tego samego zamówienia, pod warunkiem, że nie minęło 90 dni od zakupu.
Jak odpowiedzieć lub poprosić o usunięcie oceny?
  1. Przejdź do zakładki Otrzymane oceny.
  2. Wybierz odpowiednią ocenę spośród nie polecam i rozwiń jej szczegóły.
  3. Skorzystaj z opcji [odpowiedz] lub wpisz uzasadnienie Twojej prośby o usunięcie oceny. Tę wiadomość przekażemy kupującemu wraz z prośbą o podjęcie decyzji.
  4. Kliknij [wyślij prośbę do kupującego].

Kupujący będzie mieć 14 dni na podjęcie decyzji o usunięciu oceny. Oprócz potwierdzenia usunięcia drogą mailową, kupujący może potwierdzić Twoją prośbę przez zakładkę Prośby o usunięcie.

Masz pytania? Napisz do nas.


Zobacz także:

Czy ten artykuł był pomocny?