gdzie?

FAQ

Co powinien zawierać dobry opis oferty?

Dokładny i zgodny ze stanem rzeczywistym opis oferty zwiększa szansę, że kupi u CIebie Klient, który dokładnie takiego produktu poszukuje. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak przygotować i dobrze opisać sprzedawany przedmiot:

  • Bądź ekspertem od oferowanego przez Ciebie asortymentu i poznaj dobrze swój produkt. Wystawiaj przedmioty sprawdzone, czyli takie, o których posiadasz wystarczającą wiedzę, żeby udzielić odpowiedzi na wszystkie możliwe pytania Klientów. Unikniesz nieporozumień i wzrosną szanse, że Kupujący będzie zadowolony z zakupu.
  • Obserwuj i analizuj zachowania Kupujących. Jeśli zadają powtarzające się pytania o przedmiot, zaktualizuj jego opis lub rozszerz ofertę.
  • Zadbaj o to, aby poszczególne informacje o ofercie znalazły się we właściwej zakładce na stronie oferty (Parametry, Opis, Dostawa i płatność, Gwarancja, Reklamacja, Zwroty i O sprzedającym). Pozwoli to Kupującemu łatwo dotrzeć do informacji, które go interesują.
  • Opis tytuł, zdjęcia, kategoria, treść oferty i parametry tworzą integralną całość i nie powinny zawierać sprzecznych informacji. Opis oferty musi być spójny i konkretny, nie może wprowadzać Klienta w błąd. Im precyzyjniej opiszesz przedmiot, tym Kupujący łatwiej go odnajdzie, Unikniesz również nieporozumień transakcyjnych.
  • Informuj w ofercie, w jakim czasie Kupujący powinien zapłacić i kiedy nastąpi wysyłka towaru. Nie wymagaj przy tym wcześniejszego kontaktu w sprawie dostępności towaru. Jeśli sprzedasz towar, zgodnie z Regulaminem Allegro, musisz wywiązać się z umowy z Kupującym.
  • Zwróć uwagę na lokalizację. Podawaj miejsce wysyłki, a nie adres przypisany do swojego konta. Jeżeli wysyłasz towar z zagranicy lub umożliwiasz odbiór osobisty, koniecznie podaj faktycznie miejsce wysyłki lub odbioru towaru.
  • Zdjęcia i opisy muszą spełniać zasady obowiązujące w Allegro. Poprawne zdjęcie główne pozycjonuje Cię wyżej na liście ofert.
  • Na zdjęciach głównych przedstaw na białym tle dokładnie to, co sprzedajesz. Nie umieszczaj dodatkowych elementów graficznych, znaków wodnych, loginu czy innych napisów.
  • Jeżeli oferujesz różne wersje kolorystyczne przedmiotu, pokaż jedną z nich na zdjęciu głównym. Pozostałe wersje zaprezentuj na innych zdjęciach w opisie.
  • W opisie umieść tylko informacje o produkcie. Zadbaj o dokładny i zgodny z prawdą opis. Nie kopiuj treści innych ofert, gdyż jest to niezgodne z prawem i prawdopodobnie zostanie zauważone. Duplikaty opisów obniżają pozycję Twojej oferty i sprawiają, że przyciągnie ona mniejszą liczbę potencjalnych Kupujących.
  • Wzbogać opis produktu o unikalne elementy, które go wyróżnią. Zastanów się, co może przyciągnąć Kupujących właśnie do Twojej oferty i zamieść to w opisie.
  • Nie zastępuj treści oferty grafiką. Google nie jest w stanie przeczytać tekstu umieszczonego na obrazie, więc w ten sposób tracisz ruch przychodzący z wyszukiwarki.
  • Nie umieszczaj w opisach słów (nazw, marek, modeli) niezwiązanych z oferowanym przedmiotem. Utrudnia to Klientom odnalezienie interesującego ich towaru. Może wprowadzić w błąd i spowodować, że Klient w efekcie zwróci taki towar.
  • Opis oferty powinien dotyczyć konkretnego towaru czy usługi. Nie zamieszczaj treści dotyczących przedmiotów, których nie posiadasz w swojej ofercie na Allegro, reklam ani ogłoszeń Zgodnie z naszymi zasadami, nie możesz proponować Klientowi, by:
    • negocjował cenę,
    • zamówił produkt przez telefon,
    • skontaktował się z Tobą przed zakupem,
    • sprawdził dostępność towaru,
    • pytał o rabat.

Treści te sugerują możliwość zakupu poza Allegro, co jest niedozwolone i niekorzystne zarówno dla Kupującego, jak i Sprzedającego. Wiąże się z utratą naszej ochrony, wyklucza możliwość wystawienia opinii oraz ochrony Kupującego Programem Ochrony Kupujcych.

  • Nie zamieszczaj linków do stron o charakterze komercyjnym. Odnośniki do stron zewnętrznych można zamieszczać, jeżeli służy to poszerzeniu informacji o danym przedmiocie - na przykład specyfikacje techniczne albo dodatkowe zdjęcia przedmiotu. Jest to dozwolone pod warunkiem, że na tych stronach nie prowadzisz sprzedaży lub nie znajdują się tam adresy www innych stron komercyjnych.
  • Jeżeli zapraszasz kupujących do polubienia swojego fanpage na portalach takich jak Facebook/ Instagram/ Pinterest, nie możesz tam prowadzić sprzedaży oraz nie mogą znajdować się tam adresy www stron, na których można kupować. Możesz natomiast podać odnośnik do listy swoich ofert w Allegro.
  • Jeżeli w opisie oferty zamieszczasz odnośnik do filmu prezentującego produkt na YouTube, zwróć uwagę, czy w opisie lub w samym nagraniu nie są podawane adresy www sklepów internetowych. Naruszałoby to nasz Regulamin.

Dowiedz się więcej o zasadach opisów w Allegro

Zgodnie z polskim prawem, jeśli jesteś przedsiębiorcą, masz obowiązek poinformować Kupujących o zasadach zwrotów i reklamacji. W tym celu wypełnij w jasny i czytelny sposób zakładki Zwroty i Reklamacje. Upewnij się, że Twoje zasady są zgodne z obowiązującymi przepisami.

Niepełne lub niezgodne z ustawą zapisy mogą zniechęcać do zakupu na Twoich ofertach, a nawet doprowadzić do ich usunięcia podczas weryfikacji przez pracowników Allegro.

Jeżeli masz możliwość, zaproponuj kupującym wymianę towaru. Opisz zasady takiej wymiany - przy takiej opcji Kupujący chętniej kupią u Ciebie.

Dowiedz się więcej o obowiązkach informacyjnych przedsiębiorcy względem konsumenta.

  • Zaoferuj różne formy płatności tak, aby każdy Kupujący mógł znaleźć najbardziej odpowiednią dla siebie.
  • Określ warunki płatności przy odbiorze. Podaj terminy i godziny, w których Kupujący może odebrać przedmiot. Poinformuj go, w jaki sposób może zapłacić za zakupy (gotówka, karta płatnicza).

Jeśli sprzedajesz przedmioty w kilku wariantach:

  • Wystaw je w osobnych ofertach. W tytule, opisie i parametrach oferty podaj konkretny wariant (na przykład rozmiar). Możesz je połączyć za pomocą wielowariantowości.
  • W tytułach nie umieszczaj zapisów, które utrudniają Klientom odnalezienie interesującego ich wariantu i wprowadzają w błąd co do oferowanego przedmiotu.
  • Jeżeli masz w ofercie różne warianty produktu, możesz dodać w opisie informacje o dostępności tych przedmiotów w innych ofertach.
  • W jednej ofercie możesz proponować towary różniące się wzorem graficznym, na przykład kubki w kropki, paski czy w kratkę, ale kubki te nie mogą różnić się kształtem. Przedmioty o różnej formie i właściwościach, na przykład smakach czy zapachach, powinny być wystawione osobno.
Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

 

Allegro