Anulowanie zakupu - informacje dla sprzedających

Jeśli kupujący pomyli się podczas składania zamówienia, będzie mógł anulować zakup poprzez opcję w zakładce Kupione.

Kiedy kupujący anuluje swój zakup

Opcja anulowania dostępna jest jedynie przy zakupie od konta firmowego. Ponadto kupujący może anulować swój zakup jedynie do momentu aż zaczniesz realizować zamówienia. Co to znaczy?

Gdy rozpoczniesz realizację zamówienia - w zależności od jego etapu - po prostu zmień status tego zamówienia na: "W realizacji", "Przygotowane do wysyłki" lub "Wysłane" albo podaj numer do śledzenia przesyłki. Wówczas kupujący nie będzie mieć możliwości anulowania swojego zakupu. Sprawdź, jak zmienić status w zakładce Zamówienia i w API Allegro. Zamówienia, których nie zaczniesz realizować, kupujący będzie mógł anulować najpóźniej do 3 dni od zakupu.

Okres przejściowy

Do początku 2021 roku wprowadzamy okres przejściowy. W tym czasie możesz wyłączyć opcję anulowania zakupu w swoich ofertach. Jeśli to zrobisz, kupujący nie anulują zakupów zrobionych u Ciebie. Jeśli zechcą zrezygnować z zakupu, mogą skorzystać z innych możliwości - poinformować Cię o tym za pomocą formularza zwrotu lub napisać do Ciebie wiadomość mailową.

Aby wyłączyć możliwość anulowania zakupu:

  1. Przejdź do zakładki Zamówienia.
  2. Kliknij USTAWIENIA.
  3. W części Akcje udostępnione klientom wybierz Wyłączone.
  4. Kliknij przycisk [Zapisz] u dołu strony.

wyłączenie anulowania

Kategorie, w których kupujący nie anuluje zakupu:

Z możliwości anulowania zakupu wyłączone są również zamówienia z metodą dostawy "wysyłka e-mailem" - niezależnie od kategorii, w której towar został zakupiony.

Kupujący anulował zakup, jak dalej postąpić

Gdy zakup zostanie anulowany, wyślemy Ci maila na ten temat oraz wyświetlimy informację w samym zamówieniu.

anulowany zakup widok sprzedajcego

Gdy kupujący anuluje zakup:

  • Zmień status zamówienia na [Anulowane].
  • Zwróć kupującemu wpłatę przez Allegro Finanse, jeśli już zdążył opłacić zakup.
  • Zaktualizuj stan dostępnych sztuk produktu w ofercie.
  • Złóż wniosek o przyznanie rabatu transakcyjny (zwrotu prowizji).

Anulowanie zakupu a ocena sprzedającego

Jeśli kupujący anuluje zakup z poziomu zakładki Kupione, nie będzie mieć możliwości wystawienia Ci oceny za ten zakup.

Rabat transakcyjny a nowy sposób anulowania zamówień

Do kupującego nie wyślemy maila z prośbą o potwierdzenie, że transakcja nie została zrealizowana. Jeśli kupujący nie zapłaci za zakup lub zwrócisz mu wpłatę przez Allegro Finanse - wniosek o zwrot prowizji do anulowanego zamówienia rozpatrzymy na Twoją korzyść.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nadal szukasz odpowiedzi?  ZAPYTAJ NA ALLEGRO GADANE

Warto wiedzieć więcej


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro