Czy mogę odzyskać prowizję od sprzedaży, jeśli umowa nie została zrealizowana?

Jeżeli nie doszło do zrealizowania umowy lub kupujący od niej odstąpił, możesz złożyć wniosek o zwrot prowizji - sprawdź, jak to zrobić. Przyznamy Ci zwrot w formie rabatu transakcyjnego w określonych sytuacjach.

Decyzję o przyznaniu rabatu opieramy na posiadanych przez nas danych systemowych, które obiektywnie wskazują, że transakcja nie została ostatecznie sfinalizowana lub kupujący zwrócił zamówiony towar.

Przy podjęciu decyzji sprawdzamy:

  • szczegóły transakcji, takie jak wybrany przez klienta sposób płatności i dostawy oraz status wpłaty,
  • czy zwrot wpłaty był wykonany przez Allegro Finanse, jeśli tym sposobem kupujący płacili za zakupy,
  • czy klient zgłosił zwrot towaru poprzez opcję Zwróć całość lub część towaru, w zakładce Kupione,
  • jaki był powód zwrotu towaru, który wybrał kupujący,
  • czy w zamówieniu jest dodany numer przesyłki - w przypadku przesyłki za pobraniem pozwoli nam to sprawdzić jej historię.

Dzięki temu nie pytamy kupującego o każdą transakcję, do której wystąpiłeś o zwrot prowizji. W sytuacji, kiedy dane systemowe są niewystarczające do rozpatrzenia Twojego wniosku, spróbujemy sami skontaktować się z kupującym aby upewnić się, czy w transakcji zostały zachowane standardy jakościowe.

W tych sytuacjach automatycznie przyznamy rabat:

Kupujący opłacił zakup przez Allegro Finanse, płatność ma status Zakończona

Otrzymasz rabat automatycznie jeśli zwróciłeś wpłatę przez Allegro Finanse, a kupujący:

  1. zwrócił towar za pomocą zakładki Kupione i:

    • wskazał powód zwrotu: "Rezygnuję bez podania przyczyny", "Zakup przez pomyłkę" lub "Towar uszkodzony w transporcie";
    • wskazał powód zwrotu "Towar niezgodny z opisem/zamówieniem" lub "Towar jest wadliwy lub uszkodzony", a poziom jakości Twojej sprzedaży to Neutralny lub wyższy;
  2. odstąpił od umowy bez wykorzystania formularza dostępnego w zakładce Kupione i:

    • poziom jakości Twojej sprzedaży to co najmniej Neutralny;
    • poziom jakości Twojej sprzedaży jest niższy niż Neutralny, a kupujący w e-mailu od Allegro nie wskazał Twojej winy jako powodu rezygnacji z zakupu;
    • kupujący utworzył Dyskusję, a w mailu od Allegro potwierdzi, że rezygnacja z zakupu nie wynika z Twojej winy.
Kupujący opłacił zakup przez Allegro Finanse, płatność ma status inny niż “zakończona”

Otrzymasz rabat automatycznie jeśli:

  1. poziom jakości Twojej sprzedaży to co najmniej Neutralny;
  2. poziom jakości Twojej sprzedaży jest niższy niż Neutralny, a kupujący w mailu od Allegro nie potwierdzi finalizacji transakcji;
  3. kupujący utworzył Dyskusję, w mailu od Allegro wskaże, że brak finalizacji transakcji nie wynika z Twojej winy.
Kupujący wybrał płatność za pobraniem

Otrzymasz rabat automatycznie, jeśli kupujący:

  1. zwrócił towar za pomocą zakładki Kupione i:

    • wskazał powód: "Rezygnuję bez podania przyczyny", "Zakup przez pomyłkę" lub "Towar uszkodzony w transporcie";
    • wskazał powód "Towar niezgodny z opisem/zamówieniem" lub "Towar jest wadliwy lub uszkodzony", a poziom jakości Twojej sprzedaży jest Neutralny lub wyższy;
  2. odstąpił od umowy bez wykorzystania formularza dostępnego w Kupione i:

    • z numeru śledzenia przesyłki (dodanego do zamówienia) wynika, że kupujący jej nie odebrał lub odebrał, ale w mailu od Allegro kupujący wskazał, że brak finalizacji transakcji nie wynika z Twojej winy.

Dodawaj numery przesyłek do zamówień! Dodany do zamówienia numer przesyłki pozwoli nam prześledzić jej historię w sytuacji, gdy kupujący wybierze przesyłkę za pobraniem, ale nie zwróci towaru za pomocą zakładki Kupione. Jeżeli w opisanej sytuacji nie uzupełnisz numeru listu przewozowego, nie będziemy mogli sprawdzić historii przesyłki, przez co nie otrzymasz rabatu transakcyjnego.

Pamiętaj, że ilość uzupełnionych w terminie numerów przesyłek wpływa też na jakość Twojej sprzedaży. Im wyższa jakość, tym łatwiej uzyskać rabat transakcyjny w określonych sytuacjach.

Kupujący wybrał płatność przy odbiorze osobistym lub dostawie własnej sprzedającego

Otrzymasz rabat automatycznie, jeśli kupujący:

  1. zwrócił towar za pomocą zakładki Kupione i:

    • wskazał powód: "Rezygnuję bez podania przyczyny", "Zakup przez pomyłkę" lub "Towar uszkodzony w transporcie";
    • wskazał powód "Towar niezgodny z opisem/zamówieniem" lub "Towar jest wadliwy lub uszkodzony", a poziom jakości Twojej sprzedaży to Neutralny lub wyższy;
  2. odstąpił od umowy bez wykorzystania formularza dostępnego w zakładce Kupione i:

    • w mailu od Allegro kupujący nie potwierdzi odbioru towaru;
    • utworzył Dyskusję, a w mailu od Allegro wskaże, że brak finalizacji transakcji nie wynika z Twojej winy.

O zwrot prowizji możesz wystąpić przez 45 dni od chwili zawarcia transakcji.

Jeśli ubiegasz się o zwrot prowizji (rabat transakcyjny), ponieważ nie masz kontaktu z kupującym, przed rozpoczęciem procedury zwrotu wykorzystaj wszelkie sposoby na kontakt z klientem. Pamiętaj, że nie każdy odbiera pocztę codziennie. Kupujący może też mieć na przykład kłopoty z komputerem.

Opłaty za wystawienie przedmiotu i za opcje dodatkowe (na przykład Wyróżnienie oferty) są bezzwrotne (nie zwracamy ich w żadnym przypadku, nawet gdy transakcja nie zostanie sfinalizowana).

Nie przyznamy rabatu transakcyjnego, jeśli:

  1. Nie zwróciłeś wpłaty przez Allegro Finanse, mimo że kupujący wybrał tę drogę płatności za zakupy.
  2. Nie dodałeś do zamówienia numeru listu przewozowego - dotyczy zamówienia za pobraniem, gdy kupujący nie zwróci towaru za pomocą zakładki Kupione.
  3. Kupujący wskazał w formularzu zwrotu towaru powód: "Towar niezgodny z opisem/zamówieniem" lub "Towar jest wadliwy lub uszkodzony", a poziom jakości Twojej sprzedaży jest niższy niż Neutralny.
  4. Kupujący w e-mailu od Allegro wskaże, że z winy sprzedającego nie doszło do zrealizowania umowy.

Kurs Akademii Allegro

Zobacz kurs, w którym znajdziesz najważniejsze zasady przyznawania rabatów transakcyjnych. Dowiedz się, jak szybciej odzyskać prowizję od sprzedaży! Przejdź do kursu.


Dowiedz się więcej
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nadal szukasz odpowiedzi?  ZAPYTAJ NA ALLEGRO GADANE

Warto wiedzieć więcej


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro