We care about your privacy
By using cookies and related technologies, as well as by processing your data, we can better adapt the displayed content to your needs.By giving your consent to the storage of information on your terminal equipment or to the access to information and the processing of data, including in the sphere of profiling, market, and statistical analysis, you will be able to even more easily find on Allegro exactly what you are searching for and what you need.The controllers of your data will be Allegro, as well as some partners we cooperate with.
Easier use of our sites, presenting and measuring personalized content and ads, creating statistics, and functionality improvement.The consent is voluntary. You can withdraw it at any time or renew it in Cookie settings on the home page. Withdrawal of your consent does not affect the lawfulness of processing performed before the withdrawal.
Cookie PolicyPrivacy Protection PolicyZa pomocą tej opcji wybierzesz rynek sprzedaży – Polskę (allegro.pl), Czechy (allegro.cz) lub Słowację (allegro.sk). Dzięki temu możesz przeczytać artykuł w swoim języku na temat zasad, które obowiązują na zagranicznym rynku. Jeśli interesują Cię artykuły w innych językach – kliknij tutaj.
Do czego służy zakładka Zamówione przesyłki
W tej zakładce zobaczysz wszystkie przesyłki, które nadajesz przez Wysyłam z Allegro. Możesz tu wygodnie zarządzać przesyłkami – także wieloma jednocześnie.
W zakładce Zamówione przesyłki zobaczysz wszystkie przesyłki, które nadajesz przez Wysyłam z Allegro na wszystkich rynkach: allegro.pl, allegro.cz i allegro.sk.
Czym jest Wysyłam z Allegro
Wysyłam z Allegro to bezpłatne narzędzie nadawcze, z którego możesz korzystać na swoim koncie firmowym. W ten sposób wygodnie nadasz przesyłki z zamówieniami swoich klientów, wydrukujesz etykiety i zamówisz podjazd kuriera. Dowiedz się więcej.
Zakładkę Zamówione przesyłki znajdziesz w sekcji Sprzedaż – Obsługa zamówień.
Co zobaczysz w zakładce Zamówione przesyłki
W zakładce możesz przeglądać wszystkie przesyłki nadane przez Wysyłam z Allegro w ciągu ostatnich 180 dni . Obok każdej przesyłki wyświetlimy jej:
- numer przesyłki
- datę utworzenia (nadania)
- metodę dostawy
- dane nadawcy i odbiorcy
- kwotę pobrania – jeśli kupujący wybrał metodę dostawy z płatnością przy odbiorze (przy przesyłce opłaconej z góry wyświetlimy Nie)
- informację o podjeździe kuriera – przy przesyłkach, dla których nie możesz zamawiać podjazdów przez Wysyłam z Allegro, zobaczysz status nie dotyczy / nadanie w punkcie
- informację o anulowaniu przesyłki.
Gdy klikniesz przycisk [szczegóły], zobaczysz także:
- status przesyłki na osi czasu
- szczegóły pobrania – kwotę pobrania
- informacje o zamówionym podjeździe kuriera:
- datę odbioru przesyłki
- numer zlecenia podjazdu
- numer zamówienia – kliknij go, aby przejść do szczegółów w zakładce Zamówienia
- szczegóły przesyłki, które uzupełniasz w formularzu nadawczym:
- rodzaj – koperta lub paczka
- wymiary i wagę
- numer referencyjny
- zamówione usługi dodatkowe.
Za pomocą przycisków na dole okna możesz też zamówić podjazd kuriera lub wydrukować dokumenty dla wybranej przesyłki. Zobacz, jak to zrobić dla kilku przesyłek jednocześnie.
Co możesz zrobić w tej zakładce
W zakładce Zamówione przesyłki:
- łatwo wyszukasz konkretną przesyłkę, sprawdzisz jej status i szczegóły
- będziesz zarządzać wieloma przesyłkami jednocześnie, na przykład:
- zlecisz podjazd kuriera – także dla różnych przewoźników
- wydrukujesz dokumenty: etykiety i protokoły nadawcze.
Jak wyszukać przesyłkę
Nad listą Twoich przesyłek znajdziesz pole [szukaj] i filtry, które ułatwią Ci wyszukiwanie.
W polu [szukaj] wpisz dane odbiorcy (imię, nazwisko, nazwę firmy lub ulicę), numer zamówienia lub numer przesyłki.
Możesz też skorzystać z filtrów:
- data od oraz data do – zobaczysz przesyłki nadane w konkretnym przedziale czasowym
- metoda dostawy – zobaczysz tylko przesyłki nadane wybranymi metodami
- podjazd – możesz zobaczyć: przesyłki z zamówionym odbiorem przez kuriera, przesyłki bez zamówionego odbioru lub wszystkie przesyłki razem.
Możesz również skorzystać z szybkich filtrów, dzięki którym zobaczysz listę przesyłek anulowanych oraz nadanych w punkcie.
Jak zarządzać wieloma przesyłkami jednocześnie
W zakładce Zamówione przesyłki dla wielu przesyłek jednocześnie możesz:
- zamówić podjazd kuriera dla różnych przewoźników równocześnie,
- wydrukować dokumenty – wszystkie razem lub osobno etykiety i protokoły nadania.
Aby to zrobić, zaznacz przesyłki i wybierz [zamów podjazd] lub [drukuj] na zielonym pasku na dole strony. Możesz zaznaczyć maksymalnie 100 przesyłek jednocześnie. Nie możesz zaznaczyć anulowanych przesyłek.
Dokumenty możesz również pobrać bezpośrednio w szczegółach przesyłki.
Etykiety pobierzesz w wybranym wcześniej formacie
Etykiety do przesyłek generujemy w formacie, który wybierzesz w ustawieniach Wysyłam z Allegro – pobiorą się jako pojedyncze pliki pdf, zpl lub epl. Jeśli zaznaczysz do pobrania:
- wszystkie dokumenty (etykiety i protokoły razem)
- jednocześnie kilka etykiet w różnych formatach,
pobierzesz jeden plik zip, w którym znajdziesz wszystkie wybrane dokumenty.