We care about your privacy
By using cookies and related technologies, as well as by processing your data, we can better adapt the displayed content to your needs.By giving your consent to the storage of information on your terminal equipment or to the access to information and the processing of data, including in the sphere of profiling, market, and statistical analysis, you will be able to even more easily find on Allegro exactly what you are searching for and what you need.The controllers of your data will be Allegro, as well as some partners we cooperate with.
Easier use of our sites, presenting and measuring personalized content and ads, creating statistics, and functionality improvement.The consent is voluntary. You can withdraw it at any time or renew it in Cookie settings on the home page. Withdrawal of your consent does not affect the lawfulness of processing performed before the withdrawal.
Cookie PolicyPrivacy Protection PolicyZa pomocą tej opcji wybierzesz rynek sprzedaży – Polskę (allegro.pl), Czechy (allegro.cz) lub Słowację (allegro.sk). Dzięki temu możesz przeczytać artykuł w swoim języku na temat zasad, które obowiązują na zagranicznym rynku. Jeśli interesują Cię artykuły w innych językach – kliknij tutaj.
Jak wyświetlamy adresy e-mail w korespondencji w ramach Allegro
Adresy e-mail w korespondencji w ramach Allegro są automatycznie zamieniane na ciągi znaków w domenie @allegromail.pl. Wysyłane wiadomości trafiają jednak na właściwe adresy odbiorców.
Domena maskowanego adresu zależy od rynku rejestracji. Jeśli rejestrujesz konto w allegro.pl, swoje mejle będziesz wysyłać przez adresy maskowane w domenie allegromail.pl. Jeśli zarejestrujesz konto na przykład na allegro.cz, swoje mejle do klientów wysyłać będziesz przez adresy maskowane w domenie allegromail.com.
Jak identyfikować wiadomości od tego samego nadawcy?
Wiadomości wysłane z tego samego adresu mejlowego możesz łatwo zidentyfikować, ponieważ pierwszy człon w adresie zawsze jest taki sam i odnosi się bezpośrednio do adresu nadawcy.
W przypadku wiadomości dotyczących złożonych zamówień, adres zawiera także odpowiedni identyfikator transakcji. Identyfikator jest unikalny, czyli inny dla każdej transakcji. Adres służy jedynie do operacji związanych z konkretną transakcją i może być wykorzystywany w celu obsługi danego zamówienia. Jednocześnie adres ten może być wykorzystywany przez operatorów logistycznych, którzy na jego podstawie mogą komunikować się z systemami Allegro, w celu weryfikacji danego zamówienia.
Przykład
Klient kupił jeden z Twoich przedmiotów. Jego mejl będzie mieć postać stałykodnadawcy+identyfikatortransakcji@allegromail.pl
, na przykład 8awgqyk6a5+cub31c122@allegromail.pl
.
8awgqyk6a5
to stały element adresu dla tego konkretnego klienta – wszystkie mejle od tego klienta będą zawierały ten fragment.
cub31c122
to identyfikator konkretnego zamówienia, więc będzie inny przy każdym zamówieniu.
Czy mogę napisać do swojego klienta z adresu e-mail, którego nie mam w ustawieniach konta Allegro?
Nie. Nie dostarczamy wiadomości wysyłanych do klientów z adresów mejlowych, które nie są dodane do konta. Jeśli posługujesz się takimi adresami, dodaj je do listy swoich adresów w zakładce Moje adresy e-mail.
Co się stanie, jeśli kontrahent wyśle do mnie mejla na adres, którego już nie używam i który został usunięty z bazy adresów przypisanych do mojego konta?
Taka wiadomość nie zostanie dostarczona na adres mejlowy usunięty z bazy adresów, ale otrzymasz ją na adres główny, przypisany do Twojego konta.
Czy mejl od kuriera dotrze do mojego klienta? Jakie domeny są obsługiwane?
Tak, o ile adres znajduje się w odpowiedniej domenie. Listę domen, z których wiadomości będą docierać do Twoich klientów znajdziesz poniżej. Domen z listy nie musisz dodawać do zakładki Moje adresy e-mail. Poniższe zestawienie zawiera domeny najbardziej znanych firm kurierskich, brokerów a także domeny narzędzi, które wspomagają sprzedaż.
- @alior.pl
- @apaczka.pl
- @BROKERKURIER.pl
- @dbschenker.com
- @dhl.de
- @dhl.com
- @dpd.com.pl
- @eBOX24.pl
- @FastPost.pl
- @fedex.com
- @furgonetka.pl
- @geis.pl
- @geisparcel.pl
- @gls-group.eu
- @GrupaKurierska.pl
- @inpost.pl
- @kurierdpd.com.pl
- @KurierNetplus.pl
- @mail.furgonetka.pl
- @mbank.pl
- @Netkurier-24.pl
- @now.monedo.pl
- @paczkawruchu.pl
- @paczkomaty.pl
- @PilnaPaczka.Pl
- @sendfast.pl
- @sendit.pl
- @SendItNow.pl
- @tani-kurierzy.pl
- @TanszyKurier.pl
- @ups.com
- @pl.rhenus.com
- @raben-group.com
- @poczta-polska.pl
- @e-nadawca.poczta-polska.pl
- @epaka.pl
- @akurier.pl
- @polkurier.pl
- @dpd.be
- @paket.dpd.de
- @information.dpd.fr
- @ipko.pl
- @bgzbnpparibas.pl
- @zlapkuriera.pl
- @lepszykurier.pl
- @sendego.pl
- @gls-poland.com
- @gls-poland.com.pl
- @pegazkurier.pl
- @qlink.com.pl
- info@shipcenter.pl
- @ecard.pl
- @suus.com
- @tuwysylam.pl
- @jasfbg.com.pl
- @schenker.com.pl
- @info.pekaes.pl
- @tnt.com
- @przesylarka.pl
- @grupainteger.pl
- @kurjerzy.pl
- @przelewy24.pl
- @patronservice.com.pl
- @globkurier.pl
- @dhl24.com.pl
- @szybkikurier.eu
- @pewnykurier.pl
- @spaczkowani.pl
- @spakuj-wyslij.pl
- @dts.pl
- powiadomienie@zadbano.pl
- @2use.de
- @beingdeliveryexperts.com
- @chronopost.co.ci
- @chronopost.com.ci
- @chronopostinternational.de
- @deliveryexperts.com
- @digiposte.de
- @dpd.ae
- @dpd.am
- @dpd.asia
- @dpd.at
- @dpd.ba
- @dpd.be
- @dpd.bg
- @dpd.biz
- @dpd.by
- @dpd.ch
- @dpd.cl
- @dpd.cloud
- @dpd.co
- @dpd.co.ke
- @dpd.co.rs
- @dpd.co.uk
- @dpd.com
- @dpd.com.bd
- @dpd.com.es
- @dpd.com.mk
- @dpd.com.mt
- @dpd.com.pa
- @dpd.com.pk
- @dpd.com.pl
- @dpd.com.pt
- @dpd.cz
- @dpd.de
- @dpd.dk
- @dpd.ec
- @dpd.ee
- @dpd.es
- @dpd.eu
- @dpd.fi
- @dpd.fr
- @dpd.gr
- @dpd.group
- @dpd.hk
- @dpd.hr
- @dpd.hu
- @dpd.ie
- @dpd.in
- @dpd.info
- @dpd.is
- @dpd.it
- @dpd.kg
- @dpd.kz
- @dpd.li
- @dpd.lt
- @dpd.lu
- @dpd.lv
- @dpd.md
- @dpd.me
- @dpd.mk
- @dpd.mt
- @dpd.my
- @dpd.net
- @dpd.net.br
- @dpd.ng
- @dpd.nl
- @dpd.no
- @dpd.pe
- @dpd.pt
- @dpd.pw
- @dpd.ro
- @dpd.rs
- @dpd.ru
- @dpd.se
- @dpd.si
- @dpd.sk
- @dpd.sm
- @dpd.tel
- @dpd.tm
- @dpd.ua
- @dpd.uk
- @dpd.us
- @dpd.vn
- @dpd.xxx
- @dpddeutscherpaketdienst.com
- @dpddrivingchange.com
- @dpdfun.de
- @dpdgeopost.de
- @dpd-geopost.de
- @dpdgroup.com
- @dpdgroup.de
- @dpd-group.de
- @dpdgroup.fr
- @dpd-group.fr
- @dpdgroup.hk
- @dpdgroupdrivingchange.com
- @dpdgroupe.com
- @dpdgroup-explore.com
- @dpdgroup-intranet.com
- @dpdgroup-lise.com
- @dpdgroup-simon.com
- @dpdgroup-smind.com
- @dpdgroup-workwear.com
- @dpd-gruppe.com
- @dpd-gruppe.de
- @dpdigital.de
- @dpdit.de
- @dpd-neuzustellung.de
- @dpd-paketnavi.de
- @dpd-paketnavigator.de
- @dpd-sendungsverfolgung.de
- @dpdtourmanager.com
- @dpdtracking.com
- @dpdwebpaket.de
- @driving-change.com
- @dynamicparceldistribution.com
- @dynamicparceldistribution.de
- @dynamicparceldistribution.eu
- @dynamic-parcel-distribution.com
- @dynamic-parcel-distribution.de
- @dynamic-parcel-distribution.eu
- @eshopperbarometer.dpd.com
- @europeanroadexpress.com
- @europeanroadexpress.de
- @forward-my-parcel.com
- @geopost.fr
- @geopostgroup.com
- @geopost-group.com
- @geopost-group.de
- @geopost-groupe.com
- @geopost-team.com
- @importe-mon-colis.com
- @import-my-parcel.com
- @kurierdpd.com.pl
- @mydeliveryexpert.com
- @mydpd.com
- @mydpd.de
- @mydpdbusiness.com
- @mydpdbusiness.de
- @neuzustellung.de
- @paketnavi.de
- @paketnavigator.de
- @paket-navigator.de
- @parcel-manager.com
- @parcelnavigator.com
- @parcel-navigator.com
- @portals-dpdgroup.com
- @return-my-parcel.com
- return-myparcel.org
- @shipping-manager.com
- @urby.fr
- @wearedeliveryexperts.com
- @weloveparcels.com
- @yourdeliveryexperts.com
- @bliskapaczka.pl
- @e-speedpak.net
- @pogotowiepaczkowe.pl
- @pogotowiepaletowe.pl
- @e-podajdalej.com.pl
- @flypak.pl
- @speedpak.net
- @apikurier.pl
- @zamawianiekuriera.pl
- biuro@tanieprzesylkikurierskie.pl
- noreply@tpay.com
- ruch@ruch.com.pl
- powiadomienia@ankiety.allegro.pl
- komunikacja@ankiety.allegro.pl
- @tanikurier.com
- DHL.Polska@dhl.pl
- @orlenpaczka.pl
- @powiadomienia-dpd.pl
- kontakt@x-press.com.pl
- powiadomienia-system@pointpack.pl
- @allekurier.pl
- noreply@dpdbaltics.com
- transakcje@dotpay.pl
- kurier@nolimit.pl
- noreply@wedo.cz
- noreply@dhlparcel.nl
- serv@intime.sk
- noreply@bring.com
- dostava@posta.si
- @ppl.cz
- noreply@anpost.ie
- powiadomienia@ambro.pl
- mall@staffino.com
- noreply@gls-czech.com
- noreply@postnord.dk
- MeineSendung@post.at
- dhl@deburen.nl
- @zasilkovna.cz
- @onedelivery.pl
- @onedelivery.cz
- @onedelivery.sk
- noreply@mojdpd.si
Pamiętaj, że narzędzia wspomagające sprzedaż mogą automatycznie ustawiać adresy zwrotne w wysyłanych przez nie wiadomościach. Upewnij się, że takie adresy również masz dodane w zakładce Moje adresy e-mail.
Czy tłumaczycie moje wiadomości, które wysyłam do kupujących z rynków zagranicznych?
Tak, automatycznie przetłumaczymy Twoje mejle do kupujących z rynków zagranicznych. Nasze tłumaczenie wyświetlimy nad oryginałem. Jednocześnie poinformujemy klienta, że czyta automatyczne tłumaczenie oraz że może w każdej chwili zapoznać się z oryginalną wersją.
Automatyczne tłumaczenia nie są doskonałe i mogą zdarzyć się w nich błędy. Jeśli sprzedajesz za granicę i chcesz takich błędów całkowicie uniknąć, dostosuj swoje szablony mejlowe oraz wysyłaną korespondencję do języków, którymi posługują się Twoi klienci. Wtedy przestaniemy je automatycznie tłumaczyć sami.