Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościCo pewien czas operatorzy płatności – w tym również współpracujące z nami PayU – mają prawny obowiązek weryfikowania danych sprzedającego. Mogą wtedy poprosić Cię o przesłanie dokumentu, który potwierdzi Twoją tożsamość. Weryfikacja danych dotyczy nie tylko sprzedających na kontach firmowych, ale również sprzedających na kontach zwykłych.
Podstawa prawna
Do weryfikacji zobowiązują przepisy art. 34. ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Treść przepisów dostępna jest na stronie ustawodawcy. Przepisy zobowiązują instytucje, takie jak PayU, do bieżącej aktualizacji posiadanych dokumentów oraz danych klientów. Dają im również prawo do przetwarzania informacji zawartych w dokumentach tożsamości klientów oraz sporządzania ich kopii.
Co ile lat dane są ponownie weryfikowane
Operator płatności może zweryfikować dane w dowolnym momencie, ale zazwyczaj robi to nie częściej niż raz na 3 lata.
Jak dowiesz się o weryfikacji
Gdy operator będzie potrzebować Twojego dokumentu tożsamości do potwierdzenia danych, dostaniesz od PayU wiadomość z prośbą o jego przesłanie. Ten mejl wyślemy z adresu service@payu.com z tytułem „Zweryfikuj swoje dane, aby nadal wypłacać środki z Allegro Finanse".
Jakie dane powinny być widoczne na dokumencie
Wystarczy, że prześlesz zdjęcie tylko tylnej strony dowodu osobistego lub tylko strony ze zdjęciem w paszporcie.
Widoczne i czytelne muszą być jedynie:
- imię i nazwisko
- PESEL (lub data urodzenia)
- seria i numer dokumentu
- data wydania i data ważności dokumentu.
Pozostałe informacje możesz zakryć.
Możesz zabezpieczyć swój dokument
Aby zabezpieczyć kopię swojego dokumentu, możesz samodzielnie umieścić na niej znak wodny lub inny element, jak przekreślenie lub napis. Takie dodatkowe zabezpieczenie nie może jednak utrudniać odczytania danych, niezbędnych do przeprowadzenia poprawnej weryfikacji.
Jak przesłać zdjęcie dokumentu
- Przejdź do zakładki Ustawienia wypłat.
- W części PayU kliknij [przejdź do PayU].
- Załącz zdjęcie swojego dokumentu tożsamości i prześlij do weryfikacji. Gotowe!
Skąd będziesz wiedzieć, czy weryfikacja danych się powiodła
Jeśli po wysłaniu skanu lub zdjęcia w zakładce Ustawienia wypłat, w części PayU, przycisk [przejdź do PayU]:
- nie jest dla Ciebie widoczny – oznacza to, że Twoje dane zostały zweryfikowane poprawnie i zaktualizowane
- jest widoczny, a gdy go klikniesz, pojawia się komunikat o trwającej weryfikacji – oznacza to, że Twoje dane są jeszcze sprawdzane przez zespół PayU
- jest widoczny, a gdy go klikniesz, pojawia się formularz do uzupełnienia – oznacza to, że Twoje dane nie zostały zaktualizowane. W tym przypadku sprawdź, czy wysłane wcześniej zdjęcie jest wyraźne, a dane na nim czytelne i wyślij dokument ponownie.
W jakich przypadkach musisz ponownie przesłać dokument
Może się tak zdarzyć, gdy przesłany dokument:
- jest nieczytelny – wymagane dane są trudne do odczytania
- należy do innej osoby niż ta, która jest zarejestrowana na koncie Allegro i której dotyczy weryfikacja
- ma zasłonięte dane, które są niezbędne do przeprowadzenia weryfikacji
- stanowi jedną stronę, na której nie ma wszystkich danych niezbędnych do przeprowadzenia weryfikacji.
Ile masz czasu na potwierdzenie tożsamości
Będziesz mieć na to 90 dni od otrzymania powiadomienia. Jeśli przez ten czas nie prześlesz dokumentu i nie potwierdzisz swoich danych, zablokujemy wypłaty Twoich środków. Będą one ponownie dostępne, gdy przejdziesz weryfikację.
Co się stanie, jeśli nie prześlesz wymaganego dokumentu
Jeśli nie uda się zweryfikować Twoich danych, operator płatności PayU może wypowiedzieć umowę świadczenia usług na Twoim koncie Allegro. Dostaniesz wtedy mejla od PayU z informacją na ten temat. W załączniku do mejla znajdziesz również dokument wypowiedzenia usług świadczonych Ci przez PayU.
Co oznacza wypowiedzenie umowy przez PayU
Oznacza to, że na tym koncie stracisz możliwość:
- sprzedawania – zarówno na Allegro, jak i na Allegro Lokalnie,
- wystawiania na sprzedaż licytacji charytatywnych w serwisie Allegro Charytatywni
- przyjmowania wpłat od kupujących
- korzystania z Allegro Pay.
Nadal możesz kupować z tego konta na Allegro, na Allegro Lokalnie i brać udział w licytacjach charytatywnych.
Jeśli chcesz znów sprzedawać, zarejestruj nowe konto na Allegro. Sprawdź, jak to zrobić.