Allegro Smart! - nowy sposób rozliczania kosztów przesyłek InPost

Od 15 stycznia 2020 r. wszystkich sprzedajacych z ofertami z dostawą Allegro Smart! obowiązuje nowy sposób rozliczania przesyłek InPost.

Na czym polega zmiana

Kiedy sprzedasz towar z dostawą Allegro Smart! do paczkomatu InPost, otrzymasz wpłatę tylko za przedmiot, a przesyłkę Allegro Smart! wyślesz bezpłatnie.

Zobacz na przykładzie:

W ramach oferty z oznaczeniem Allegro Smart! klient kupuje u Ciebie koszulę za 100 zł, z dostawą Allegro Paczkomaty 24/7 InPost, której koszt ustawiłeś na 8,99 zł.

Przed zmianą:

Otrzymujesz wpłatę w wysokości 108,99 zł, czyli kwotę obejmującą wartość przedmiotu oraz cenę przesyłki, za którą opłacasz nadanie paczki u dostawcy.

Obecnie:

Otrzymasz wpłatę w wysokości 100 złotych - czyli wyłącznie za sprzedany przedmiot. Środki za dostawę nie trafią na Twoje konto. Poprzez integrację z Allegro dostawca wie, że wysyłasz przesyłkę Allegro Smart! i nie naliczy Ci za nią opłaty. Realizujesz więc tylko sprzedaż towaru w kwocie 100 zł.

System dostawcy rozpoznaje przesyłkę Allegro Smart! jako bezpłatną na podstawie adresu e-mail odbiorcy. Będzie to możliwe tylko wtedy, gdy podczas nadania wprowadzisz pełny, poprawny adres e-mail klienta w domenie @allegromail.pl. Znajdziesz go zawsze w powiadomieniach o sprzedaży, w zakładce Zamówienia, w Menedżerze Sprzedaży a także w WebAPI i REST API.

Adresy e-mail w Allegro mają następującą formę:

maile-w-allegro

Dowiedz się więcej o adresach w korespondencji prowadzonej w ramach Allegro

Jakich przesyłek dotyczy ta zmiana

Nowy sposób rozliczania kosztów obejmuje przesyłki wysyłane za pośrednictwem firmy InPost w ramach Allegro Smart!. Dotyczy więc następujących metod dostawy:

  • Allegro Paczkomaty 24/7 InPost
  • Paczkomaty 24/7

W przypadku usług realizowanych przez RUCH, sposób rozliczania przesyłek w ramach Allegro Smart! pozostaje bez zmian. O zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem.

Zobacz porównanie:

RUCH - tymczasowo bez zmian
InPost - nowy sposób
Po sprzedaży otrzymujesz wpłatę za towar oraz za przesyłkę. Wpłatę za przesyłkę przeznaczasz na opłacenie jej u dostawcy.
InPost - nowy sposób
Po sprzedaży otrzymujesz wpłatę wyłącznie za towar. Przesyłkę wysyłasz bezpłatnie.

Wysyłka nie będzie bezpłatna, jeśli koszt dostawy dla wspomnianych metod będzie w Twoich ofertach ustawiony na 0 zł. Jeśli chcesz uniknąć naliczenia opłaty za wysyłkę zamówienia do Paczkomatu w ramach Allegro Smart!, upewnij się, że w cennikach dostaw masz dla podanych metod ustawioną cenę wyższą, niż 0 zł.

Jak upewnić się, że przesyłkę wyślesz bezpłatnie

Dostawca rozpozna przesyłkę Allegro Smart! jako bezpłatną na podstawie adresu e-mail odbiorcy. Dlatego upewnij się, że przekazujesz dostawcy adres odbiorcy dokładnie w takiej formie, jaką otrzymujesz w zamówieniu. Tylko w ten sposób dostawca będzie wiedział, że jest to przesyłka Allegro Smart! i nie naliczy Ci opłaty za jej wysyłkę. Jeśli podasz błędny adres - na przykład niepełny - to opłata za wysłanie przesyłki zostanie naliczona.

Zwróć uwagę, że na etykietach nadawczych adres e-mail odbiorcy powinien być pełny, łącznie ze znakiem “+” w pierwszej części adresu. Na przykład: 8awgqyk6a5+cub31c122@allegromail.pl

Wiemy, że wielu sprzedawców korzysta z popularnych systemów do zarządzania sprzedażą. Oto lista narzędzi co do których mamy pewność, że poprawnie obsługują adresy e-mail z Allegro:

  • Baselinker
  • EasyUploader (od wersji 3.38.6.2)
  • Sello (od wersji 1.31.3)
  • xSale
  • IdoSell
  • Shoper
  • IDEAerp

Nie możemy zagwarantować, że inni dostawcy dostosują oprogramowanie do naszych wytycznych. Dlatego zachęcamy - jeśli nie masz pewności, czy Twój system obsługuje nasze adresy e-mail poprawnie, skontaktuj się z autorami oprogramowania, z którego korzystasz.

Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę, jeśli korzystasz z własnego systemu do zarządzania sprzedażą

1. Przy każdym zamówieniu adres e-mail odbiorcy jest inny. Jeśli więc ten sam klient złoży u Ciebie 2 osobne zamówienia, to dla każdego z tych zamówień adres e-mail będzie się różnił - drugą częścią adresu (po “+”).

Przykład: Adres klienta w pierwszym zamówieniu: 8awgqyk6a5+cub31c122@allegromail.pl

Adres tego samego klienta w drugim zamówieniu: 8awgqyk6a5+bpm23q596@allegromail.pl

Upewnij się więc, że Twój system do zarządzania sprzedażą dla każdego zamówienia pobiera właściwy adres e-mail klienta.

2. Wysyłka towaru będzie bezpłatna tylko wtedy, gdy adres e-mail klienta trafi do dostawcy w pełnej, niezmienionej formie. Upewnij się, że żadna jego część nie zostaje ucięta, że nie został usunięty symbol “+”, itd.

3. Jeśli korzystasz z WebAPI, zwróć uwagę, że metoda doGetPostBuyData przekazuje adresy e-mail bez części po “+”, a więc nie jest właściwą metodą do obsługi zamówień. Skorzystaj z metody doGetPostBuyFormsDataForSellers lub przejdź na REST API.

Jak wysłać przesyłkę Allegro Smart!, jeśli korzystasz z usług InPost

Po sprzedaży nie otrzymasz wpłaty za przesyłkę, ale wyślesz ją bezpłatnie. Poza tym wszystko przebiega w standardowy sposób.

Zobacz, jak wygląda cały proces:

wysylanie

  1. Klient z wykupioną usługą Allegro Smart! kupuje towar w Twojej ofercie z oznaczeniem Allegro Smart!
  2. Otrzymujesz wpłatę za towar, bez kosztu przesyłki.
  3. Otrzymujesz szczegóły zamówienia. Znajdziesz w nich informację, że przesyłka jest Smart! oraz zobaczysz, że koszt przesyłki wynosi 0 złotych.

    przesylka-smart

  4. Do InPostu przekazujesz (na przykład wprowadzasz w Menedżerze Paczek) numer telefonu klienta oraz jego poprawny, pełny adres e-mail. Znajdziesz go wszędzie tam, gdzie dotychczas:

    • w wiadomościach e-mail po zrealizowanej transakcji
    • w zakładce Zamówienia
    • w Menedżerze Sprzedaży
    • w WebAPI
    • w REST API.

    adres-email

  5. Gotowe. Przesyłka została wysłana bezpłatnie - nie płacisz za nią ani Ty, ani Twój klient.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nadal szukasz odpowiedzi?  ZAPYTAJ NA ALLEGRO GADANE

Warto wiedzieć więcej


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro