Reklama graficzna Allegro Ads

Reklama graficzna Allegro Ads jest obecnie w fazie testów. Następnie zostanie udostępniona markom i producentom działającym w ramach programów Brand Partner oraz Top Brand Partner.

Reklama graficzna wyświetla się nad wynikami wyszukiwania, co zwiększa szansę zainteresowania kupujących Twoimi ofertami. Reklama rozliczana jest w modelu CPM, czyli samodzielnie określasz maksymalną stawkę, którą zapłacisz za 1000 wyświetleń Twojej reklamy (opłata naliczana jest proporcjonalnie za każde wyświetlenie). Jest to rozwiązanie przeznaczone dla marek i producentów, którzy chcą wesprzeć sprzedaż wybranych produktów oraz zwiększyć swoją rozpoznawalność.

Jak tworzyć reklamę graficzną Allegro Ads

Aby promować logo, musisz mieć prawo do posługiwania się nim. Jako marka/producent musisz mieć zarejestrowane logo, a jako dystrybutor musisz mieć prawo do jego wykorzystywania. Logo musi być zgodne z logotypem wykorzystywanym w ramach programu Brand Partner oraz Top Brand Partner.

Poprawnie przygotowane logo: wymiary 400x400 px, maksymalny rozmiar pliku 350 KB, obrazek zapisany w formacie JPEG lub PNG.

Uwaga: w zależności od urządzenia logo może wyświetlać się w różnych rozmiarach. Ważne więc, żeby logo było wyraźne nawet w innym formacie reklamowym. Przygotowując plik, nie musisz dodawać białego pola ochronnego wokół logo, reklama gwarantuje już taki obszar.

Logo powinno być zgodne z nazwą firmy, ale nie może nawiązywać do adresów stron internetowych, ani zawierać treści określających rodzaj sprzedawanego asortymentu (np. outlet, wyprzedaż) oraz informacji promocyjno-reklamowych jak np. tanio, tylko u nas. Logo nie może zawierać wulgaryzmów, treści pornograficznych i bezprawnych.

Treść powinna nawiązywać do reklamowanych ofert i składać się maksymalnie z 35 znaków. Tekst ten ma zachęcać kupujących do zainteresowania Twoją ofertą, dlatego powinien być z nimi ściśle związany i podkreślać ich zalety. Cały tekst powinien być w języku polskim. Zadbaj w nim o poprawność gramatyczną, ortograficzną oraz usuń ewentualne literówki.

Treść reklamy nie może odnosić do stron internetowych innych niż Allegro i zawierać wulgaryzmów. Uwzględnij w niej tylko to, z czego faktycznie możesz się wywiązać. Na przykład: jeśli komunikat brzmi "Zegarki do 250 zł" - do reklamy podłącz przedmioty w cenie tylko do 250 zł.

Link powinien kierować wyłącznie do Twoich ofert wystawionych na Allegro. Może to być np. strona przedmiotów z kategorii, w której znajdują się reklamowane produkty albo link do wszystkich Twoich ofert.

Do Reklamy graficznej możesz dodać tylko produkty marki, którą reklamujesz. Wybrane oferty powinny być z tej samej kategorii albo być ze sobą powiązane. Na przykład kupujący, który szuka roweru może być też zainteresowany strojem rowerowym czy kaskiem. To, jakie oferty wybierzesz, zależy od Twojego asortymentu i od efektu, jaki chcesz osiągnąć.

Możesz stworzyć różne kombinacje reklamy i zobaczyć, które oferty wzbudzają największe zainteresowanie. Do jednej reklamy możesz wybrać maksymalnie 15 ofert, z których system automatycznie dobierze 2 oferty najbardziej dopasowane do tego, czego szuka kupujący.

Słowa kluczowe to słowa oraz frazy, które najtrafniej opisują przedmiot oferty. Dzięki nim ułatwisz kupującym znalezienie Twoich ofert przez wyszukiwarkę. Zastosuj słowa kluczowe, które są ściśle powiązane z Twoimi produktami.

Słowa i frazy w Allegro Ads

kiedy reklama się wyświetli
Przykład hasła
Przykład zapytania - reklama się wyświetli
Przykład zapytania - reklama się nie wyświetli
pojedyncze słowa
kiedy reklama się wyświetli
zapytanie zawiera słowo kluczowe lub jego odmiany
Przykład hasła
lakier
Przykład zapytania - reklama się wyświetli
lakiery hybrydowe, miernik lakieru
Przykład zapytania - reklama się nie wyświetli
lakierowany portfel
frazy (2-4 słowa)
kiedy reklama się wyświetli
zapytanie zawiera frazę niezmienioną lub odmienioną przez przypadki, może zawierać dodatkowe słowa przed lub po niej
Przykład hasła
biała sukienka
Przykład zapytania - reklama się wyświetli
białe sukienki letnie
Przykład zapytania - reklama się nie wyświetli
biała krótka sukienka

Słowa kluczowe powinny dotyczyć produktów, które są objęte reklamą oraz mogą być związane z marką.

Aby poznać frazy, jakie kupujący najczęściej wpisują na Allegro, skorzystaj z Planera kampanii - tutaj dowiesz się więcej.

Dodanie słów wykluczających do kampanii sprawi, że gdy kupujący wpisze je w wyszukiwarkę, Twoja reklama nie wyświetli się. Na przykład: sprzedajesz rowery elektryczne i nie chcesz, aby Twoje oferty wyświetlały się po wpisaniu frazy "hulajnogi elektryczne". Twoim słowem wykluczającym może być “hulajnoga”. Odmiana słów i fraz wykluczających działa na takich samych zasadach jak odmiana słów i fraz kluczowych.

Słowa wykluczające pozwalają wpłynąć na skuteczność reklamy i dotarcie z nią do osób, które w danym momencie są najbardziej zainteresowane Twoimi produktami. W rezultacie możesz ograniczyć koszty swoich kampanii reklamowych, ale co najważniejsze jest to dla Ciebie szansa na zwiększenie zwrotu z inwestycji.

Masz pytania?
  • Skontaktuj się z nami telefonicznie: 800 37 22 37
  • Możesz także do nas napisać lub porozmawiać na czacie z naszym doradcą - w tym celu skorzystaj z przycisku [skontaktuj się z nami], który znajduje się poniżej.
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Warto wiedzieć więcej


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro