Zwrot przedmiotu - podstawowe informacje

Warunki zwrotów uzależnione są od tego, czy przedmiot został zakupiony od przedsiębiorcy czy od osoby prywatnej oraz dlaczego chcesz go zwrócić.

Jeśli towar jest niezgodny z opisem, zgłoś to bezpośrednio do sprzedającego. Decyzja o przyjęciu zwrotu należy do niego, dlatego jeśli otrzymasz decyzję odmowną, możesz dochodzić swoich praw na drodze sądowej.

Jeśli sprzedający nie odpowiada na Twoje zgłoszenie, możesz rozpocząć Dyskusję, w której poprosisz nas o wsparcie. Masz na to 180 dni od daty zakupu.

Jeśli przedmiot dotarł do Ciebie uszkodzony, możesz poinformować o tym sprzedającego i żądać naprawy lub wymiany na produkt wolny od wad. Możliwość ta obowiązuje przez 2 lata od daty zakupu. Jeśli w tym czasie zauwazysz wadę - zgłoś ją sprzedającemu. Jeśli sprzedający nie jest w stanie naprawić lub wymienić przedniotu, może zwrócić Ci środki lub zaproponować, że zatrzymasz towar a on zwróci Tobie część środków.

Jeśli sprzedający jest przedsiębiorcą, to ma on 14 dni na rozpatrzenie Twojej reklamacji i niezwłoczne spełnienie roszczeń. Osoba prywatna nie jest zobowiązana konkretnym terminem, jednak powinna to zrobić bez większej zwłoki.

Wymiana przedmiotu na inny zależy od woli sprzedającego. Nie ma obowiązku spełniać takiej prośby. Jeśli chcesz wymienić przedmiot, skontaktuj się ze sprzedawcą i wspólnie ustalcie warunki wymiany.

Zrezygnować z zakupu możesz tylko w przypadku zakupów u przedsiębiorcy. Takiego sprzedającego poznasz na Allegro po statusie firma. Aby to sprawdzić, kliknij na login sprzedającego w ofercie. Przejdziesz do strony z ocenami, komentarzami i ofertami. Jeśli przy nazwie sprzedającego zobaczysz napis firma, to jest on przedsiębiorcą.

Nie każdy zakup możesz zwrócić. Sprzedający musi jednak Cię o tym poinformować przed zawarciem umowy (przed Twoim zakupem). Niektóre przedmioty (np. bielizna, towar na zamówienie) mogą nie podlegać zwrotowi.

Chęć zwrotu zgłoś sprzedającemu w formie oświadczenia (najlepiej pisemnie, na przykład e-mailem) w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. Przedmiot odeślij w ciągu kolejnych 14 dni od złożenia oświadczenia. Zwrot możesz zgłosić także przez formularz zwrotu w Allegro - dowiedz się, jak to zrobić.

Sprzedający powinien zwrócić Ci środki w ciągu 14 dni od Twojego oświadczenia, jednak może się wstrzymać do czasu, aż otrzyma zwracany przedmiot.

Jeśli odeślesz przedmiot a sprzedający nie zwróci środków, rozpocznij Dyskusję, w której sprzedający ma 24 godziny na odniesienie się do Twojego zgłoszenia. Jeśli tego nie zrobi, włączymy się do Dyskusji. Jeśli Dyskusja nie przyniesie skutku, skorzystaj z Programu Ochrony Kupujących, w którym możesz odzyskać koszty całej transakcji.

Jeśli sprzedający uzna Twoją reklamację, powinien zwrócić Ci wszystkie koszty związane z tym zakupem.

Jeśli odstąpisz od umowy bez podania przyczyny i sprzedający poinformuje Cię o tym przed zawarciem umowy, koszt odesłania towaru będzie spoczywał na Tobie. Sprzedający powinien jednak zwrócić Ci koszt pierwszej przesyłki, w wysokości najtańszej opcji, która była dostępna w ofercie.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nadal szukasz odpowiedzi?  ZAPYTAJ NA ALLEGRO GADANE

Warto wiedzieć więcej


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro