Kto ponosi odpowiedzialność za zaginioną przesyłkę?

Zakup konsumencki od przedsiębiorcy

Jeśli konsument kupi przedmiot od przedsiębiorcy, wówczas to przedsiębiorca, czyli sprzedający odpowiada za niebezpieczeństwo uszkodzenia towaru (lub jego zaginięcia) aż do momentu, w którym kupujący odbierze przesyłkę.

Wyjątek

Wyjątkiem jest sytuacja, w której kupujący wybierze przewoźnika innego, niż ci wskazani przez przedsiębiorcę (na przykład poprosi o wysyłkę pocztą, choć sprzedający udostępnił w ofercie tylko przesyłkę kurierską). Wówczas odpowiedzialność za towar przechodzi na kupującego.

Zakup od osoby prywatnej lub transakcja między przedsiębiorcami

Jeśli zakup nastąpi od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy - wydanie towaru przez sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego. W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - sprzedający, ale może również upoważnić do tego kupującego.


Dowiedz się więcej
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nadal szukasz odpowiedzi?  ZAPYTAJ NA ALLEGRO GADANE

Warto wiedzieć więcej


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro