Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Co znajdziesz w tym artykule
- Jakie metody dostawy znajdziesz w Allegro Delivery
- Co zyskujesz z Allegro Delivery
- Ile kosztuje dostawa Allegro Delivery
- Jak zamówić przesyłkę z metodą dostawy Allegro Delivery
- Jak sprawdzić status przesyłki Allegro Delivery i jak ją odebrać
- Kiedy dostaniesz kod odbioru
- Jak przekazać kod innej osobie
- Jak odebrać przesyłkę z punktu odbioru
- Jak odebrać przesyłkę z automatu
- Ile masz czasu na odebranie przesyłki
- Jak zwrócić przesyłkę Allegro Delivery
- Jak zareklamować przesyłkę Allegro Delivery
- Z jakich powodów możesz zareklamować usługę
- Kto i kiedy może złożyć reklamację
- Allegro Delivery – najczęściej zadawane pytania
Allegro Delivery to partnerski program dostaw, który realizuje Allegro One razem z ORLEN Paczką i DHL. Ty wybierasz wygodną dla siebie metodę dostawy, a my bierzemy odpowiedzialność za Twoją przesyłkę na każdym etapie jej podróży, w tym również za reklamację dostawy i zwrot.
Jakie metody dostawy znajdziesz w Allegro Delivery
Do punktów odbioru i automatów paczkowych:
- Allegro One Box
- Allegro One Punkt
- Allegro Automat ORLEN Paczka
- Allegro Odbiór w Punkcie ORLEN Paczka
- Allegro Automat DHL BOX 24/7
- Allegro Odbiór w Punkcie DHL.
Do drzwi:
- Allegro One Kurier
- Allegro Kurier DHL.
Co zyskujesz z Allegro Delivery
- Wygodną dostawę w Twojej najbliższej okolicy, dzięki rozbudowanej sieci 29 tysięcy automatów i punktów odbioru Allegro One, ORLEN Paczka i DHL.
- Szybką dostawę do sieci punktów odbioru – nawet na drugi dzień od zamówienia.
- Bezpłatną wysyłkę w ramach Allegro Smart! za zamówienia od 45 zł do automatu lub punktu albo od 65 zł dla przesyłek kurierskich.
- Korzystną cenę wysyłki poza Allegro Smart!
- Możliwość śledzenia przesyłki Allegro One, ORLEN Paczki i DHL w aplikacji Allegro i na specjalnej stronie.
- Zdalny odbiór przesyłki jednym kliknięciem w aplikacji Allegro.
Prosty sposób reklamacji:
- bezpośrednio w zakładce Moje zakupy – w szczegółach danego zakupu kliknij [Zgłoś reklamację lub problem]
- przez formularz – jeśli nie masz już konta na Allegro lub nie możesz się zalogować.
Darmowy zwrot bez etykiety – zarówno dla zamówień w ramach Allegro Smart!, jak i poza Allegro Smart!
Ile kosztuje dostawa Allegro Delivery
Dostawa w ramach Allegro Smart! jest bezpłatna.
Ceny przesyłek poza Allegro Smart! sprawdzisz w tabeli:
Metoda dostawy | Opłata |
---|---|
Allegro One Box – dostawa jutro | Opłata 10,99 zł |
Allegro Automat ORLEN Paczka | Opłata 10,99 zł |
Allegro One Punkt | Opłata 10,99 zł |
Allegro Odbiór w Punkcie ORLEN Paczka | Opłata 10,99 zł |
Allegro One Kurier | Opłata 14,99 zł |
Allegro One Box – dostawa dzisiaj | Opłata 12,99 zł |
Allegro Automat DHL BOX 24/7 | Opłata 10,99 zł |
Allegro Odbiór w Punkcie DHL | Opłata 10,99 zł |
Allegro Kurier DHL | Opłata 14,99 zł |
Możesz zapłacić za pobraniem, jeśli sprzedający udostępni taką opcję dla metody Allegro One Kurier. W formularzu dostawy i płatności zaznacz wtedy Allegro One Kurier pobranie. Za tę usługę doliczymy 4,99 zł do Twojego zamówienia.
Jak zamówić przesyłkę z metodą dostawy Allegro Delivery
Gdy już wybierzesz produkt, który chcesz kupić i przejdziesz do formularza dostawy i płatności, wybierz metodę oznaczoną Allegro Delivery.
Jak sprawdzić status przesyłki Allegro Delivery i jak ją odebrać
Informacje o tym, co się dzieje z Twoją przesyłką, znajdziesz w kilku miejscach:
- w mejlu, wiadomości SMS i powiadomieniach z aplikacji Allegro
w zakładce Moje przesyłki lub Moje zakupy, gdy klikniesz w szczegóły zakupu:
- jeżeli przesyłka jest w drodze – na samej górze znajdziesz informacje o jej obecnym statusie
- jeżeli przesyłka została już odebrana – kliknij [rozwiń szczegóły dostawy]
gdy przesyłka wyruszy do Ciebie, możesz ją śledzić w aplikacji i na tej stronie.
Kiedy dostaniesz kod odbioru
Kod odbioru dostaniesz, gdy przesyłka trafi do automatu lub punktu. Znajdziesz go:
- w mejlu
- w wiadomości SMS
- w powiadomieniu na stronie Allegro – na komputerze
- w powiadomieniu z aplikacji Allegro – jeśli z niej korzystasz
- w sekcji Kod odbioru w szczegółach zakupu, w zakładce Moje zakupy.
Jak przekazać kod innej osobie
Możesz udostępnić kod odbioru przesyłki Allegro Delivery za pomocą naszej aplikacji mobilnej.
- Przejdź z zakładki Moje zakupy lub Moje przesyłki do szczegółów zakupu i kliknij [udostępnij kod odbioru].
- Wybierz, w jaki sposób chcesz udostępnić swój kod odbioru (na przykład przez SMS).
- Przeniesiemy Cię do wybranej aplikacji i automatycznie dodamy w niej treść wiadomości z informacją o kodzie odbioru oraz adresie automatu paczkowego lub punktu odbioru.
Ile masz czasu na odebranie przesyłki
Przesyłka będzie na Ciebie czekać:
- 2 dni robocze – w punktach Allegro One Punkt
- 2 dni kalendarzowe – w automatach Allegro One Box
- 3 dni robocze – w punktach i automatach ORLEN Paczka
- 2 dni robocze – w punktach DHL POP i automatach DHL BOX 24/7.
Przypomnimy Ci o niej następnego dnia. Jeśli nie odbierzesz przesyłki w terminie, zwrócimy ją do sprzedającego. Jednocześnie zmienimy status tej przesyłki w szczegółach zakupu na Odesłano nadawcy.
Jak zwrócić przesyłkę Allegro Delivery
Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- bezpłatnie w ramach Smart!
- bezpłatnie poza Smart!
- płatnym zwrotem DPD lub InPost
- we własnym zakresie i na własny koszt.
Przesyłki Allegro Delivery zwrócisz tak samo, jak inne zamówienia. Przeczytaj, jak to zrobić.
Masz problem ze zwrotem? Kliknij [skontaktuj się z nami] pod tym artykułem i opisz swój problem – pomożemy!
Jak zareklamować przesyłkę Allegro Delivery
Każdą przesyłkę Allegro Delivery – niezależnie od metody dostawy – zareklamujesz do nas przez formularz reklamacyjny. W tym celu:
- Przejdź do zakładki Moje zakupy.
- W szczegółach danego zakupu kliknij [Zgłoś reklamację lub problem].
- Wypełnij formularz i kliknij [Zgłoś reklamację].
Dzięki temu Twoja reklamacja będzie od razu połączona z zamówieniem, którego dotyczy i szybciej ją rozpatrzymy.
Jeśli nie masz już konta na Allegro lub nie możesz się zalogować, skorzystaj z tego formularza reklamacyjnego.
Z jakich powodów możesz zareklamować usługę
Możesz reklamować usługę, jeśli:
- przesyłka zaginie
- przesyłka zostanie uszkodzona podczas transportu
- nie wykonamy usługi w terminie
- nieprawidłowo wykonamy usługę.
Kto i kiedy może złożyć reklamację
Jako kupujący możesz złożyć reklamację, jeśli:
- przesyłka już do Ciebie dotarła
- przesyłka do Ciebie nie dotarła, ale sprzedający zrzekł się swojego prawa do reklamacji na Twoją rzecz.
Jeśli po przyjęciu przesyłki stwierdzisz, że ma ona ubytki lub uszkodzenia, których nie można zauważyć z zewnątrz – masz 7 dni na reklamację takiej przesyłki. W innych przypadkach możesz reklamować usługę do 12 miesięcy od nadania przesyłki.
Jak złożyć reklamację
W formularzu reklamacyjnym koniecznie podaj:
swoje dane
- imię i nazwisko lub nazwę firmy
- adres do korespondencji
- numer telefonu
- adres mejlowy
czego dotyczy Twoja reklamacja
- numer przesyłki
- datę i miejsce nadania przesyłki
- wartość roszczenia (koszt przedmiotu wraz z kosztami wysyłki)
- opis szkody – uzasadnienie reklamacji
- dane do przelewu – numer konta oraz imię i nazwisko właściciela konta
- wykaz załączonych dokumentów
- datę złożenia reklamacji i Twój podpis (jeśli zgłaszasz reklamację pisemnie).
Załącz dodatkowe dokumenty, które pomogą nam sprawniej obsłużyć Twoją reklamację:
- protokół szkody lub oświadczenie sporządzone przez operatora pocztowego – jeśli masz już przesyłkę, wypełnij protokół od razu, gdy zauważysz szkodę
- potwierdzenie wartości roszczenia – paragon, fakturę zakupową, producencką lub sprzedażową
- zdjęcia szkody.
Gdy tylko reklamacja do nas wpłynie, dostaniesz mejla z potwierdzeniem jej złożenia. Będziemy też informować Cię mejlowo o zmianach jej statusu. Jeśli będziesz mieć dodatkowe pytania – kliknij [skontaktuj się z nami] pod tym artykułem.
Zazwyczaj na reklamację odpowiadamy w ciągu 7 dni od jej złożenia. Jednak czasem może to potrwać maksymalnie do 30 dni. Możemy Cię też poprosić o dodatkowe dokumenty lub dane.
Pieniądze dostaniesz w ciągu 30 dni od uznania reklamacji.
Możesz odwołać się od naszej decyzji reklamacyjnej. Prześlij odwołanie w odpowiedzi na mejla z decyzją reklamacyjną w ciągu 14 dni od jego otrzymania.
Allegro Delivery – najczęściej zadawane pytania
Kliknij w pytanie, aby zobaczyć odpowiedź.
Najpierw sprawdź jeszcze raz, czy podajesz prawidłowy kod odbioru. Znajdziesz go w szczegółach zamówienia w zakładce Moje przesyłki lub Moje zakupy. Jeśli to nie pomoże – zadzwoń pod numer, który znajdziesz bezpośrednio pod ekranem automatu paczkowego lub kliknij [skontaktuj się z nami] pod tym artykułem.
Jeśli zauważysz uszkodzenia już w punkcie:
- nie przyjmuj przesyłki – wróci wtedy do sprzedającego lub
- przyjmij przesyłkę, spisz z pracownikiem punktu protokół szkody i złóż reklamację.
Jeśli zauważysz uszkodzenia przy automacie – zgłoś to przez aplikację i kliknij [reklamuj dostawę] w szczegółach zakupu.
Jeśli zauważysz uszkodzenia dopiero po odbiorze – wypełnij protokół szkody i złóż reklamację.
Powodów może być kilka:
- masz wyłączoną lokalizację na swoim urządzeniu
- jesteś przy niewłaściwym automacie
- nie jesteś wystarczająco blisko automatu.
Jeśli nadal nie możesz otworzyć skrytki przez aplikację – wpisz kod odbioru na ekranie automatu lub zeskanuj kod QR.
Jeśli jesteś przy automacie – zadzwoń pod numer, który znajdziesz bezpośrednio pod ekranem lub kliknij [skontaktuj się z nami] pod tym artykułem.