Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Karta jest częścią usługi Allegro Pay i umowy o korzystanie z Twoich środków. Aby wnioskować o kartę Allegro Pay, musisz być klientem Allegro Pay, a usługa w żaden sposób nie została Ci zawieszona lub ograniczona. Na początku udostępniamy kartę Allegro Pay wybranej grupie klientów, którą z czasem rozszerzymy. Aby otrzymać kartę, musisz pozytywnie przejść przez proces jej zamówienia. Sprawdź szczegóły.
Kartą Allegro Pay zapłacisz za zakupy stacjonarnie lub online. Możesz korzystać z Twoich środków Allegro Pay również poza Allegro.
Kartą możesz płacić za zakupy we wszystkich miejscach, które akceptują karty płatnicze VISA – poza wyjątkami wskazanymi w Umowie o kartę płatniczą lub w Regulaminie korzystania z Twoich Środków za pomocą karty płatniczej. Dokumenty te dostaniesz mejlowo po zawnioskowaniu o kartę.
Wartość Twojego zakupu kartą Allegro Pay nie może być niższa niż 1 zł i nie może przekroczyć dostępnej kwoty Twoich środków przyznanych w ramach usługi Allegro Pay. Aktualną wysokość dostępnych Twoich środków sprawdzisz w panelu Allegro Pay oraz w panelu karty Allegro Pay.
Każda płatność kartą Allegro Pay staje się umową o kredyt Allegro Pay, która zgodnie z prawem jest umową o kredyt konsumencki. Zawartą umowę możesz spłacić w ciągu 30 dni (opcja domyślna) lub rozłożyć na wygodne raty, które spłacisz w ciągu:
- 3, 5, 10, 20 miesięcy: dostępne dla transakcji od 200 zł
- 30 miesięcy: dostępne dla transakcji od 1000 zł. Dowiedz się więcej na temat opcji spłaty.
Właścicielem i wydawcą karty Allegro Pay jest Planet Pay sp. z o.o., która jest krajową instytucją płatniczą, wpisaną do rejestru instytucji płatniczych, prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego, pod numerem IP31/2015 oraz zarazem pośrednikiem kredytu konsumenckiego, wpisanym do Rejestru Pośredników Kredytowych oraz Instytucji Pożyczkowych, również prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego, pod numerem RPK044359. Planet Pay sp. z o.o. wydaje Ci kartę na podstawie umowy o kartę płatniczą, którą z nim zawierasz oraz działa jako nasz pośrednik kredytowy, ilekroć dokonujesz transakcji.
Możesz zamówić kartę fizyczną, którą wyślemy na podany przez Ciebie adres lub kartę wirtualną, która będzie dostępna od razu w zakładce Karta w panelu Allegro Pay.
Jeżeli zamówiona karta nie została dostarczona, skontaktuj się z nami.
- Przejdź do panelu Allegro Pay i wybierz zakładkę Karta lub kliknij [sprawdź] w sekcji oznaczonej ikoną karty.
Przeczytaj, jak działa karta Allegro Pay.
Kliknij [zamów kartę].
- Potwierdź swoje dane.
Podczas wnioskowania o kartę Allegro Pay poprosimy Cię o potwierdzenie Twoich danych, które mamy w Allegro Pay. Upewnij się, że dane są aktualne, a Twój dowód osobisty jest ważny.
Jeżeli Twoje dane zmieniły się, skontaktuj się z nami, aby je zaktualizować. Gdy to zrobisz, możesz wrócić i dokończyć wnioskowanie o kartę.
Kliknij [potwierdź dane].
- Potwierdź, że to Ty.
Na podany przez Ciebie numer telefonu wyślemy kod SMS. Potwierdź złożenie wniosku kodem SMS, który otrzymasz.
Kliknij [potwierdź kod].
- Weryfikacja danych.
Teraz sprawdzimy Twoje dane. Jeżeli wszystko się zgadza, przejdziesz do wyboru rodzaju karty.
- Wybierz rodzaj karty.
Możesz wybrać kartę wirtualną lub fizyczną.
Przekażemy Twój wniosek o wydanie karty do Planet Pay sp. z o.o. Jeżeli Planet Pay sp. z o.o. potwierdzi, że wydaje Ci kartę, przejdź do dalszych kroków.
Ustaw kod dostępu.
Ustaw kod dostępu do panelu karty Allegro Pay w aplikacji Allegro, aby mieć wgląd do jej szczegółów oraz zarządzać jej ustawieniami.
- Powiąż kartę z urządzeniem zaufanym.
Na podany przez Ciebie numer telefonu wyślemy kod SMS. W aplikacji Allegro w panelu karty Allegro Pay potwierdź powiązanie Twojego urządzenia z kartą kodem SMS, który otrzymasz.
- Dodaj kartę do wirtualnego portfela.
Dodaj kartę do portfela Google Pay, żeby móc płacić za zakupy swoim telefonem. Wkrótce udostępnimy opcję dodania karty do portfela Apple Pay.
Jeżeli wybierasz kartę wirtualną – po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Twoja karta wirtualna będzie od razu aktywna i gotowa do użycia. Zobaczysz ją w swoim panelu karty Allegro Pay.
Jeżeli wybierasz kartę fizyczną – wyślemy Ci ją na adres, który podasz we wniosku. Gdy ją dostaniesz, aktywuj ją w panelu karty Allegro Pay i ustal do niej PIN.
- Podczas pierwszego zakupu w sklepie stacjonarnym wsuń kartę do terminala płatniczego i wpisz PIN. Kolejne płatności możesz już robić zbliżeniowo.
- Zakupy online możesz robić od razu po aktywacji karty – nie musisz podawać kodu PIN.
Twoja karta wirtualna jest aktywna od razu. Możesz jej używać do zakupów online i płatności mobilnych. W panelu karty Allegro Pay w aplikacji Allegro znajdziesz szczegóły karty, takie jak: jej numer, data ważności oraz kod CVV2. Dane te są chronione wcześniej ustalonym przez Ciebie kodem dostępu.
Aby korzystać z karty w sklepach stacjonarnych, dodaj ją do swojego wirtualnego portfela Google Pay. Aby to zrobić, wejdź do panelu karty Allegro Pay w aplikacji Allegro i kliknij [dodaj do GPay].
Wkrótce udostępnimy opcję dodania karty do portfela Apple Pay.
Każda płatność kartą Allegro Pay powoduje zawarcie nowej umowy kredytowej i zmniejsza kwotę Twoich środków dostępnych w ramach usługi Allegro Pay.
Kartą Allegro Pay zapłacisz tam, gdzie możliwa jest płatność kartami VISA w złotych:
online – wpisz numer karty lub wybierz płatność kartą w portfelu Google Pay. Kartę do portfela Apple Pay dodasz już wkrótce.
stacjonarnie – w zależności od rodzaju wybranej przez Ciebie karty: zbliż do terminala płatniczego kartę fizyczną lub telefon, na którym masz aplikację Google Pay z dodaną karta Allegro Pay.
Możemy odrzucić Twoją transakcję, gdy jest niezgodna z regulaminem Allegro Pay.
Możemy też odrzucić transakcję, gdy:
- kwota transakcji przekracza wartość dostępnych środków Allegro Pay lub jest niższa niż 1 zł
- kwota Twojej transakcji jest w walucie innej niż złoty
- w ramach transakcji chcesz wypłacić gotówkę (fizycznie lub elektronicznie)
- transakcja jest preautoryzacją, czyli czasowym zablokowaniem środków i rodzajem kaucji – na przykład przy wypożyczaniu samochodu
- zawierasz transakcję poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG), Szwajcarią lub Wielką Brytanią
- transakcja jest spłatą Twojej Umowy Allegro Pay
- istnieje podejrzenie, że transakcja jest wynikiem oszustwa, służy wspieraniu terroryzmu lub praniu brudnych pieniędzy
- terminal płatniczy pracuje w trybie offline i nie ma połączenia z internetem – na przykład jest używany w samolocie lub podczas podróży statkiem
- próbujesz zapłacić za zakupy u sprzedającego, który należy do przynajmniej jednej z następujących kategorii:
- usługi finansowe, w tym: przekazy pieniężne, spłaty zobowiązań finansowych, lombardy, nabycie papierów wartościowych lub instrumentów finansowych
- hazard, kasyna, w tym hotele z kasynem, kluby nocne, bary, dyskoteki, serwisy randkowe, usługi towarzyskie
- hurtowy obrót produktami: ropopochodnymi, lekami, metalami i kamieniami szlachetnymi
- usługi telemarketingowe
- dobra cyfrowe, zakup bonów, voucherów, którymi można płacić za inne dobra lub usługi
- wpłaty na rzecz organizacji politycznych lub religijnych.
Jeśli poprosisz o to sprzedającego, możesz otrzymać zwrot środków na kartę Allegro Pay, która została przez Ciebie użyta do zakupu.
W przypadku zwrotu środków na kartę Allegro Pay, pieniądze, które otrzymamy od sprzedającego, wykorzystamy do rozliczenia Twojej Umowy Allegro Pay (kredytu konsumenckiego). Jeżeli umowa została już spłacona, pieniądze te zaliczymy na poczet Twoich spłat z tytułu innych umów Allegro Pay lub rozliczymy jako nadpłatę.
Środki oczekujące na zwrot zobaczysz w panelu karty w sekcji Historia jako transakcja ze statusem Zwrócona.
Procedura chargeback jest inicjowana przez wydawcę karty na podstawie Twojej reklamacji – czyli posiadacza karty. Umożliwia ona odzyskanie środków z tytułu kwestionowanej transakcji kartowej. Dotyczy sytuacji, w której nie możesz dochodzić swoich praw bezpośrednio – np. u sprzedawcy. Poniżej przykładowe powody:
- nie dotarł do Ciebie zamówiony towar lub usługa
- dotarł do Ciebie uszkodzony towar
- towar lub usługa nie są zgodne z opisem lub zamówieniem
- Twoja karta została kilkukrotne obciążona za ten sam zakup
- towar został przez Ciebie zwrócony lub usługa anulowana, ale nie dokonano zwrotu pieniędzy
- transakcja została odrzucona, a pomimo tego widzisz obciążenie na karcie lub rachunku
- zapłata za transakcję nastąpiła inną formą (na przykład gotówką, przelewem lub inną kartą), a pomimo tego widzisz obciążenie na karcie lub rachunku
- kwota transakcji jest błędna
- transakcja nie była wykonana przez Ciebie.
Jeśli chcesz złożyć chargeback do transakcji wykonanej kartą Allegro Pay, skontaktuj się z infolinią Planet Pay sp. z o.o. Konsultanci Planet Pay pomogą Ci przejść przez cały proces i udzielą niezbędnych informacji.
- Przygotuj informacje
Zanim skontaktujesz się z Infolinią Planet Pay, przygotuj następujące informacje:
- swoje dane identyfikacyjne i kontaktowe: imię, nazwisko, adres mejlowy
- data, kiedy transakcja została przeprowadzona
- dokładna kwota transakcji
- krótkie wyjaśnienie, dlaczego chcesz zgłosić chargeback (np. nieotrzymany towar, usługa niezgodna z opisem)
oczekiwania dotyczące sposobu rozpatrzenia reklamacji.
Zadzwoń na Infolinię Planet Pay
Numer Infolinii Planet Pay: 86 216 13 61. Konsultanci Planet Pay sp. z o.o. są dostępni przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Podczas rozmowy z konsultantem podaj wszystkie wymagane informacje dotyczące transakcji. Konsultant przyjmie formalne zgłoszenie reklamacji i wyjaśni kolejne etapy procedury.
Możesz też złożyć reklamację mejlowo, na adres poczty elektronicznej Planet Pay: **reklamacje.kartowe@planetpay.pl**.
Na szybkość procesu reklamacji wpływa też dokumentacja załączona do sprawy – kopie ewentualnych rachunków, potwierdzenia transakcji lub inne dokumenty i informacje związane z transakcją, które wykażą zasadność Twojej reklamacji.
- Monitoruj postęp
Po zgłoszeniu otrzymasz potwierdzenie zgodnie z ustalonym z Tobą sposobem kontaktu, na przykład mejlowo. Zespół Planet Pay będzie Cię informował o postępie sprawy.
Możesz też ponownie skontaktować się z Planet Pay, aby monitorować postępy swojego zgłoszenia.
Powodów nieudanej płatności kartą może być kilka. Zanim zgłosisz problem, sprawdź, czy:
- masz wystarczającą dostępną wysokość Twoich środków Allegro Pay
- nie masz zaległości w spłatach
- płatność jest powyżej 1 zł – inne waluty nie są akceptowane
- płatność jest dokonywana na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), Szwajcarii lub Wielkiej Brytanii – w przypadku pozostałych krajów nie skorzystasz z karty
- masz włączone powiadomienia w aplikacji Allegro – bez tego nie otrzymasz komunikatu o konieczności potwierdzenia transakcji w internecie
- transakcja, której próbujesz dokonać, nie jest preautoryzacją, czyli tymczasową blokadą środków stosowaną na przykład przy wynajmie samochodu lub przy rezerwacji pobytu w niektórych hotelach – takich transakcji nie obsługujemy.
Płatności online mogą wymagać dodatkowej autoryzacji 3D-Secure. Jeśli po dokonaniu transakcji zobaczysz stronę z informacją o konieczności zatwierdzenia transakcji, sprawdź powiadomienie push w aplikacji Allegro oraz wiadomość z prośbą o potwierdzenie płatności w panelu karty Allegro Pay. Kliknij je, a następnie potwierdź transakcję.
Jeśli powiadomienie się nie pojawiło, upewnij się, że masz włączone powiadomienia w aplikacji Allegro.
Jeśli trzy razy podasz błędny kod dostępu do danych i szczegółów karty, kod zostanie zablokowany. Aby go odblokować, skontaktuj się z nami.
Każdy Twój zakup kartą Allegro Pay automatycznie staje się umową Allegro Pay (czyli umową kredytu konsumenckiego), płatną w ciągu 30 dni.
Przed każdą datą spłaty przypomnimy Ci o zbliżającym się terminie i wymaganej kwocie. Jeśli spóźnisz się ze spłatą, uznamy niespłaconą kwotę za zaległą i możemy ograniczyć Twoje dalsze korzystanie z Allegro Pay.
Aby spłacić zadłużenie:
- Przejdź do panelu Allegro Pay.
- Wybierz kwotę, którą chcesz uregulować i kliknij [spłać].
- Wybierz dogodny sposób spłaty: BLIK, karta lub szybki przelew bankowy. Zawartą umowę możesz spłacić w ciągu 30 dni (opcja domyślna) lub rozłożyć na wygodne raty, które spłacisz w ciągu:
- 3, 5, 10, 20 miesięcy: dostępne dla transakcji od 200 zł
- 30 miesięcy: dostępne dla transakcji od 1000 zł. W panelu Allegro Pay zaznacz jeden lub kilka zakupów i wybierz nową opcję spłaty. Otrzymasz nową umowę i harmonogram, a poprzednie umowy dotyczące tych zakupów zostaną zamknięte.
Przeczytaj więcej na temat opcji spłaty.
Możesz:
- wydłużyć okres spłaty – Spłatę w ciągu 30 dni lub opcję spłaty w 2 ratach możesz zmienić na opcję spłaty w liczbie od 3 do nawet 30 miesięcznych ratach. Zrobisz to w panelu Allegro Pay. – Zmiana opcji spłaty wiąże się z zawarciem nowej umowy Allegro Pay. Twoja stara umowa wygaśnie, a Ty będziesz spłacać raty zgodnie z nowym harmonogramem.
lub
- połączyć kilka umów Allegro Pay w jedną – Możesz połączyć ze sobą umowy zawarte na zakupy opłacone kartą Allegro Pay z zakupami na Allegro opłaconymi Twoimi środkami Allegro Pay. Do wyboru masz od 3 do nawet do 30 miesięcznych rat. – Jeśli masz już zawarte umowy z odroczoną płatnością lub opcją spłaty w 2 ratach, możesz skonsolidować je w jedną umowę. Spłatę rozłożysz na dogodną liczbę rat: od 3 do 30 miesięcznych spłat.
Możesz podzielić kredyt na raty, gdy:
- spłacisz kredyt za dowolny zakup (jeśli płatność jest rozłożona na miesięczne raty, wystarczy, że spłacisz jedną z nich)
- pozostało nie mniej niż 200 zł do spłacenia
- zamówienie nie zostało anulowane lub zwrócone (jeśli zwrócisz lub anulujesz tylko jego część, kwota do spłaty za pozostałe zakupy musi wynosić minimum 200 zł)
- nie masz opóźnień w spłacie kredytu
- nie masz blokady Twoich środków Allegro Pay.
Przejdź do panelu Allegro Pay i sprawdź, które spłaty możesz zmienić na dogodne dla siebie raty.
Dowiedz się więcej na temat opcji spłaty.
Ustal trudny do odgadnięcia kod dostępu do danych i ustawień karty Allegro Pay.
- Unikaj oczywistych kombinacji, takich jak 1234 lub 0000.
- W swoim kodzie dostępu nie używaj numeru karty, daty urodzenia ani innych łatwo dostępnych danych.
Zasady bezpieczeństwa.
- Nie podawaj nikomu swojego kodu dostępu do danych i ustawień karty Allegro Pay – kod jest osobistym kluczem bezpieczeństwa.
- Nie trzymaj numeru PIN razem z kartą – jeśli zgubisz kartę w takiej sytuacji, to nieuczciwy znalazca łatwo skorzysta z Twoich środków za pomocą dołączonego PIN-u.
Bezpieczeństwo danych karty.
- Ostrożnie podawaj dane karty – chroń pełny numer karty, jej datę ważności i kod CVV2 przed dostępem osób niepowołanych. Podawaj je tylko podczas płatności online.
- Sprawdzaj wiarygodność strony – przed podaniem danych karty upewnij się, że strona internetowa jest bezpieczna i wiarygodna (szukaj między innymi symbolu kłódki w pasku adresu i informacji o certyfikacie bezpieczeństwa).
Monitorowanie wydatków.
- Analizuj wydatki – regularnie sprawdzaj historię transakcji, aby monitorować swoje wydatki i wychwycić ewentualne nieautoryzowane operacje.
Jeśli widzisz podejrzane transakcje na swojej karcie Allegro Pay, zastrzeż ją jak najszybciej. Przeczytaj poniżej, jak możesz to zrobić. Panel Klienta
- Wejdź do panelu karty Allegro Pay w aplikacji Allegro
- Przejdź do sekcji Zablokuj i wybierz opcję Zastrzeż kartę.
- Proces zastrzeżenia karty w panelu karty Allegro Pay jest szybki i ma natychmiastowy skutek.
Infolinia Planet Pay:
- Numer Infolinii Planet Pay sp. z o.o.: 86 216 13 61.
- Zespół konsultantów jest dostępny przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, aby zapewnić Ci potrzebną pomoc i wsparcie.
- Zadzwoń, aby natychmiast zastrzec kartę.
Co dalej? Zastrzeżoną kartą nikt nie zapłaci. Nawet jeśli karta się odnajdzie, nie będzie ponownie działać. Nową kartę zamówisz w panelu karty Allegro Pay.
Kod PIN karty Allegro Pay możesz zmienić wyłącznie w panelu karty Allegro Pay.
Jeżeli przy zakupach 3 razy podasz błędny PIN, to zostanie on zablokowany. Odblokuje się po północy.
Możesz poczekać do północy lub skontaktować się z infolinią Planet Pay, by odblokować go wcześniej. Numer Infolinii Planet Pay: 86 216 13 61.
Zanim skontaktujesz się z nami lub z zespołem Planet Pay, sprawdź, czy szybciej nie rozwiążesz swojego problemu samodzielnie.
Odwiedź Centrum Pomocy, gdzie znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz instrukcje dotyczące naszych usług. Skorzystaj z wyszukiwarki, aby szybko znaleźć potrzebne informacje.
Jeśli nie uda Ci się samodzielnie rozwiązać problemu, możesz skontaktować się z Allegro Pay poprzez formularz kontaktowy.
- Przejdź do naszego formularza kontaktowego.
- Wypełnij wszystkie wymagane pola. Podaj szczegółowy opis problemu. Nie podawaj numeru karty.
- Skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie, aby pomóc w rozwiązaniu Twojego problemu.
Za pomocą formularza skontaktuj się z nami w sprawach, które dotyczą usługi Allegro Pay, Twoich środków i umów Allegro Pay. Jeżeli Twoje pytania dotyczą bezpośrednio karty Allegro Pay, skontaktuj się z Planet Pay.
Skontaktuj się z konsultantem infolinii Planet Pay, gdy Twój problem jest związany z działaniem karty jako środka płatniczego lub dotyczy zarządzania kartą (PIN, blokada, zastrzeżenie, zgubienie).
- Numer infolinii Planet Pay: 86 216 13 61.
- Zespół konsultantów jest dostępny przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, aby zapewnić Ci potrzebną pomoc i wsparcie.
Ważne dokumenty
Umowa o kartę płatniczą – dostaniesz ją mejlowo po zawnioskowaniu o kartę. Umowa określa zasady działania karty.
Regulamin korzystania z Twoich środków za pomocą karty płatniczej – dostaniesz go mejlowo po zawnioskowaniu o kartę. Regulamin określa zasady i warunki korzystania z karty jako instrumentu płatniczego, który pozwala Ci wykorzystywać Twoje środki do płatności na Allegro i poza Allegro. Znajdziesz w nim również informacje o tym, jak zawrzeć umowę o korzystanie z Twoich środków za pomocą karty płatniczej.