4 września 2019, 10:15

Zmiany w Regulaminie Allegro. Nowe stawki prowizji w niektórych kategoriach, nowy załącznik dotyczący usługi Allegro Smart! dla sprzedających, aktualizacja załącznika nr 4 (Opłaty i prowizje) oraz nr 5 (Polityka ochrony prywatności) i inne

Zapoznaj się z poniższymi informacjami, jeśli sprzedajesz na Allegro lub jeśli masz oferty z dostawą Allegro Smart!

Zgodnie z zapowiedzią zmieniliśmy prowizje od sprzedaży w kategoriach: Dom i Ogród > Wyposażenie; Biżuteria i zegarki > Zegarki; Sport i Turystyka > Siłownia i fitness oraz w podkategoriach z meblami. Wprowadziliśmy też zmiany w innych obszarach:

  • dodaliśmy nowy załącznik dotyczący usługi Allegro Smart! dla sprzedających
  • dodaliśmy informację o kosztach usług dodatkowych związanych z nowym sposobem rozliczania kosztów dostawy Allegro Smart!
  • wprowadziliśmy zapisy związane z panelem Jakość mojej sprzedaży
  • Program Ochrony Kupujących - od Klientów wnioskujących o rekompensatę nie wymagamy już numeru PESEL ani numeru dokumentu tożsamości
  • w Regulaminie i w Polityce ochrony prywatności wprowadziliśmy zapis dotyczący możliwości dodawania avatara (zdjęcia) do profilu
  • wprowadziliśmy drobne aktualizacje w Regulaminie Programu Monetowego i w Regulaminie REST API.

Zobacz opisy tych zmian:

Załącznik nr 4 (Opłaty i prowizje) - zmieniliśmy wysokość prowizji od sprzedaży w kilku kategoriach
  1. W kategorii Dom i Ogród > Wyposażenie (z wyjątkiem podkategorii: Dywany, Dywaniki, Przybory Kuchenne, Zastawa stołowa) zmieniliśmy wysokość prowizji od sprzedaży z 11% na 12%.

    Cennik dla podkategorii "Inteligentny Dom" pozostał bez zmian (wysokość prowizji w tej podkategorii zależy od ceny końcowej: do 100 zł: 7%, powyżej 100 zł: 7 zł + 6% od nadwyżki ponad 100 zł).

  2. W kategorii Biżuteria i zegarki > Zegarki zmieniliśmy wartość prowizji od sprzedaży z 8% na:

    • 10% dla przedmiotów, których wartość wynosi do 200 zł,
    • 20 zł + 8% od nadwyżki ponad 200 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy.
  3. W kategorii Sport i Turystyka > Siłownia i fitness (z wyjątkiem podkategorii Odzież, Obuwie, Suplementy i odżywki) zmieniliśmy wartość prowizji od sprzedaży z 8% na:

    • 10% dla przedmiotów, których wartość wynosi do 150 zł,
    • 15 zł + 8% od nadwyżki ponad 150 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy.
  4. Wyrównaliśmy wysokość prowizji w wybranych podkategoriach meblowych. W podkategoriach: Dziecko > Pokój dziecięcy > Materace, Meble, Łóżka i kojce oraz Biuro i reklama > Meble Biurowe stawka wynosi 10%, ale nie więcej, niż 100 zł.

Nowy załącznik do Regulaminu Allegro - dodaliśmy Regulamin usługi „Allegro Smart!” dla sprzedających

Zależy nam, aby zasady uczestnictwa w programie Allegro Smart! dla sprzedających były jasno określone i spisane w jednym miejscu. Dlatego dodaliśmy je w formie nowego załącznika do Regulaminu Allegro. Jest on związany z nowym sposobem rozliczania kosztów dostawy Allegro Smart!, o którym informowaliśmy niedawno. Pojawiło się nowe wymaganie dla sprzedawców, którzy mają lub chcą mieć dostawę Allegro Smart! w swoich ofertach - przekazywanie adresów e-mail klientów do InPost w poprawnej formie. Dowiedz się więcej na ten temat.

W załączniku znajdują się wszystkie dotychczasowe zasady oraz warunki uczestnictwa, prawa i obowiązki sprzedających korzystających z programu oraz informacje o płatnościach, danych osobowych i reklamacjach.

Dotychczasowe warunki Allegro Smart! dla sprzedających dostępne są na tej stronie.

Załącznik nr 4 (Opłaty i prowizje) - uprościliśmy płatności za usługi dodatkowe do przesyłek Allegro Smart! realizowanych za pośrednictwem firmy InPost

Pracujemy nad usprawnieniami w płatnościach za przesyłki Allegro Smart! Dlatego do Załącznika nr 4 dodaliśmy listę opłat za usługi dodatkowe, które będą rozliczane przez Allegro, a nie przez InPost, jak do tej pory. Nie są to nowe opłaty - zmieniła się tylko firma pobierająca opłaty (Allegro zamiast InPost) oraz sposób regulowania opłat. Teraz wygodnie opłacisz usługi dodatkowe przez zakładkę na swoim koncie.

Przykład: jeśli wysyłasz paczkę Allegro Smart! przez InPost i skorzystasz z dodatkowego ubezpieczenia przesyłki, to opłatę znajdziesz na fakturze od Allegro, a nie od InPost. Opłaty uregulujesz tak, jak inne opłaty za korzystanie z Allegro - w zakładce Rozliczenia z Allegro.

Załącznik nr 9 (Program Ochrony Kupujących) - dla wygody kupujących zmniejszyliśmy liczbę wymaganych danych

Ułatwiamy proces składania wniosku o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Aby procedura była jeszcze bardziej przyjazna dla klientów i aby nie musieli obawiać się o swoje dane, nie jest już konieczne podawanie numeru PESEL ani numeru dokumentu tożsamości - dlatego usunęliśmy tę informację z załącznika.

Artykuł 10 Regulaminu Allegro (Inne obowiązki użytkowników) - nowe wytyczne związane z jakością sprzedaży

Od dziś panel Jakość mojej sprzedaży udostępniamy w pełnej wersji. Oznacza to, że zawarte w nim miary zaczynają być wiążące dla sprzedających. Chcemy, aby kupujący na Allegro mieli łatwy kontakt ze sprzedającymi. Dlatego, zgodnie z zapowiedzią, do Regulaminu dodaliśmy nowe wytyczne dla sprzedających, które zapewnią im większe zadowolenie Klientów i pozytywnie wpłyną na otrzymywane od nich oceny.

Oczekujemy od sprzedających, aby odpowiadali na wiadomości od kupujących w ciągu 24 godzin od otrzymania (z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy) oraz udostępniali kupującym numery do śledzenia przesyłek w terminie wskazanym przez nich w ofertach.

Większość danych w panelu uwzględnia ostatnie 30 dni. Dotyczy to również miar związanych z nowymi wytycznymi, czyli "Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów" i "Numery przesyłek uzupełnione w terminie". W związku z tym, wyniki w miarach będą uwzględniane od 4 października 2019 r.

Ponadto do Regulaminu dodaliśmy informacje o panelu Jakość mojej sprzedaży - czyli narzędziu, w którym sprzedający może monitorować swoją jakość w ramach 6 poziomów, oraz warunek utrzymywania jakości co najmniej na poziomie “Neutralny”. Najwyższy poziom, jaki można obecnie uzyskać, to “Super +”.

Dowiedz się więcej o panelu Jakość mojej sprzedaży - sprawdź, jak możesz polepszać swoją jakość i w ten sposób przyciągać więcej klientów.

Regulamin Allegro oraz Załącznik nr 5 (Polityka ochrony prywatności) - możliwość personalizacji konta Allegro poprzez dodawanie avatarów (zdjęć)

Pracujemy nad możliwościami personalizacji konta dla Klientów Allegro. Dlatego do Regulaminu dodaliśmy zapis o możliwości dodania avatara (zdjęcia) przez aplikację mobilną Allegro. Ponadto, jeśli klient zaloguje się do Allegro za pomocą Facebooka lub Google, jego zdjęcie z tego serwisu zostanie automatycznie przypisane do konta na Allegro. Jeśli dodasz zdjęcie do swojego konta, będzie ono widoczne na przykład na czacie w Allegro Lokalnie.

Pozostałe, drobne aktualizacje w Regulaminie Programu Monetowego i w Regulaminie REST API Allegro

Wiemy, że Klienci Allegro chętnie korzystają z Monet, aby płacić mniej za zakupy. Aby korzystanie z Monet na aplikacji mobilnej Allegro było najbardziej optymalne, zalecamy używanie najnowszych wersji aplikacji. Dla systemu Android wersja 5.0.0, dla iOS 5.10.10. Informację o tych wersjach dodaliśmy więc do Regulaminu Programu Monetowego.

Wprowadziliśmy też dwie drobne aktualizacje w Regulaminie REST API Allegro. Dodaliśmy informację o anglojęzycznej wersji Regulaminu oraz podaliśmy konkretną nazwę oprogramowania - REST API - w punkcie mówiącym o obowiązkach twórców oprogramowania. Są to zmiany kosmetyczne i nie wpływają one na korzystających z REST API.

Wszystkie zmiany prezentujemy w plikach PDF. Dodane fragmenty zaznaczone są na zielono, a usunięte - na czerwono.


English version

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro