30 lipca 2020, 11:36

Zmiany w panelu Jakość mojej sprzedaży i nowa zakładka: Skuteczność wysyłki

Jednym z obszarów, który bierzemy pod uwagę w panelu Jakość mojej sprzedaży jest realizacja zamówień. 1 września udoskonalimy sposób liczenia punktów dla dwóch miar z tego obszaru:

  • Numery przesyłek uzupełnione w terminie
  • Wysyłka w terminie (wcześniejsza nazwa tej miary to Śledzenie statusu przesyłek - zaczniemy ją uwzględniać w jakości sprzedaży od 1 września).
Co zmienimy w sposobie liczenia punktów dla tych miar
  • Nie będziemy uwzględniać zamówień anulowanych przez Twoich klientów.
  • Wydłużymy czas, jaki masz na podanie numeru przesyłki. Będziemy go liczyć od godziny 00:00:01 następnego dnia roboczego od momentu zakupu. Jeśli numer przesyłki nadasz wcześniej - uwzględnimy to. Po zmianie będziemy liczyć czas do końca dnia (23:59:59), w którym upływa deklarowany przez Ciebie czas wysyłki. Przykład: zakup w poniedziałek o 15.00, deklaracja wysyłki 24 godziny. Po zmianie będziemy liczyć czas do wtorku do 23:59:59. Obecnie liczymy czas do wtorku do 15:00.
  • Wydłużymy czas wymagany na uzyskanie statusu od przewoźnika (zintegrowanego z nami). Będziemy go liczyć od godziny 00:00:01 następnego dnia roboczego od momentu zakupu. Jeśli numer przesyłki dostaniemy wcześniej - uwzględnimy to. Po zmianie będziemy go liczyć do końca dnia (23:59:59), w którym upływa deklarowany przez Ciebie czas wysyłki. Przykład: zakup w poniedziałek o 16.00, deklaracja wysyłki 24 godziny. Po zmianie będziemy liczyć czas do wtorku do 23:59:59. Obecnie liczymy czas do wtorku do 16:00.
  • Jeśli zmienisz deklarowany czas wysyłki w ofercie to od tego momentu będziemy go uwzględniać w obliczeniach (dla zakupów, które nastąpiły po zmianie). Obecnie Twoją poprzednią deklarację czasu wysyłki bierzemy pod uwagę do 23:59:59 w dniu jej zmiany.
  • Wydłużymy czas na podanie numeru wysyłki dla zakupów z dni świątecznych i weekendów. Zaczniemy liczyć czas od godziny 00:00:01 kolejnego dnia roboczego. Przykład: zakup 1 stycznia o 15:00, deklaracja wysyłki 24 godziny. Obecnie liczymy czas do 15:00 2 stycznia. Po zmianie będziemy liczyć do 3 stycznia do 23:59:59.
  • Dla zakupów w przedsprzedaży będziemy liczyć czas od momentu, jaki deklarujesz jako początek wysyłki, a nie od momentu wpłaty.

Dodatkowo, tylko dla miary Numery przesyłek uzupełnione w terminie:

  • Jeśli deklarujesz w ofercie wysyłkę natychmiastową, będziemy liczyć czas na jej nadanie do 23:59:59 tego samego dnia. Obecnie w takiej sytuacji masz 24 godziny na nadanie paczki.

Natomiast tylko dla miary Wysyłka w terminie (wcześniejsza nazwa tej miary to Śledzenie statusu przesyłek):

  • Punkty naliczymy, jeśli przesyłka uzyska status potwierdzający, że została nadana w zadeklarowanym przez Ciebie terminie na (przykład: w drodze).
Nowość: zakładka Skuteczność wysyłki - dostępna już teraz

Już teraz możesz korzystać z nowej zakładki Skuteczność wysyłki, w której sprawdzisz liczbę przesyłek nadanych w terminie oraz pobierzesz szczegółowe raporty o wysyłce i dostawie. Sprawdzisz w nich między innymi liczbę przyznanych punktów dla miar: Numery przesyłek uzupełnione w terminie oraz Wysyłka w terminie.

Szczegółowe informacje dotyczące nowej zakładki znajdziesz w naszym artykule.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro