Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościSprawdź zmiany i nowości, które wprowadzimy w serwisie w maju, w czerwcu i w lipcu 2021 roku.
Dla sprzedających
Twoi klienci chętnie kupują w ramach Allegro Smart! i lubią szybką dostawę. Dzięki zmianom, które wprowadzimy, będą mogli skorzystać z kurierskiej metody dostawy w każdej ofercie oznaczonej ikoną usługi. Jednocześnie w przypadku nadań w Paczkomatach i innych punktach odbioru – paczkę będziemy traktować jako nadaną dopiero w momencie, gdy kurier ją zeskanuje.
Uprościmy układ kilkunastu kategorii z akcesoriami.
Zwiększymy wymagania dla uczestników programu Super Sprzedawca.
Zredukujemy liczbę powiadomień o zakupach, które część sprzedających wysyła z zewnętrznych narzędzi do obsługi sprzedaży.
Dostosujemy Allegro do pakietu eCommerce VAT. Zapoznaj się z nim, jeśli masz siedzibę poza Unią Europejską i wysyłasz towary z terytorium Unii Europejskiej
Zwiększymy częstotliwość wypłat do banków spoza Polski.
Sprawdź szczegóły wszystkich zmian dla sprzedających poniżej.
Sprawdź wszystkie zmiany dla sprzedających
Od kiedy: 10 maja
Od kiedy: 24 maja
- Zmienimy moment, w którym traktujemy paczkę jako nadaną w Paczkomatach i punktach odbioru
- Skrócimy nazwy niektórych podkategorii z akcesoriami i utworzymy nowe podkategorie: Domki dla dzieci oraz Higiena osobista
Od kiedy: 8 czerwca
Od kiedy: 1 lipca
- Super Sprzedawca: wprowadzimy nowe kryteria dotyczące kontaktu z kupującymi
- Ograniczymy liczbę mejli dotyczących zamówienia, które dostają kupujący
- Dostosujemy Allegro do pakietu eCommerce VAT
- W zakładce Rozliczenia z Allegro i na fakturach dodamy nowe pozycje, które nie są objęte podatkiem VAT
- Zwiększymy częstotliwość wypłat z PayU i Przelewy24 do banków poza Polską oraz podniesiemy bezpieczeństwo transakcji
Dla sprzedających
Zaktualizujemy regulamin Trade Analytics i programu logotypowego
Od kiedy: 10 maja 2021
Regulamin Trade Analytics:
- Uporządkujemy zasady udostępniania informacji innymi użytkownikom.
- Dodamy zasady wprowadzania zmian w regulaminie.
- Zmienimy właściciela serwisu Trade Analytics ze spółki Trade Analytics Instytut Badań E–Commerce sp. z o.o. na Allegro.pl.
Regulamin programu logotypowego:
- Dodamy zapis o tym, że logo nie może zawierać informacji o oficjalnym charakterze sprzedaży. Gdy na przykład prowadzisz oficjalny sklep lub jesteś autoryzowanym dystrybutorem danej marki – Twoje logo nie powinno na to wskazywać.
- Zastąpimy określenie logotyp określeniem logo.
Zmienimy moment, w którym traktujemy paczkę jako nadaną w Paczkomatach i punktach odbioru
Od kiedy: 24 maja 2021
Paczkę będziemy traktować jako nadaną w momencie, gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy o tym informację od przewoźnika. Już teraz zasadę tę stosujemy dla przesyłek, dla których zamawiasz podjazd kuriera. Od 24 maja będzie ona dotyczyć również paczek, które nadajesz w:
- Paczkomatach i Punktach Obsługi Klienta InPost
- punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).
Paczkę trzeba będzie umieścić w Paczkomacie lub zanieść do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika. Po tej godzinie kurier odbiera i skanuje paczki. Gdy paczka będzie zeskanowana w zadeklarowanym przez Ciebie czasie wysyłki, Twoja deklaracja zostanie spełniona. Jeśli dostarczysz paczkę do Paczkomatu lub punktu odbioru w zadeklarowanym czasie wysyłki, ale zostanie ona zeskanowana już po upływie tego czasu – Twoja deklaracja nie zostanie spełniona.
Przykłady
Kupujący składa i opłaca zamówienie w poniedziałek o 10:00. Deklarowany czas wysyłki: 24 godziny. Czas na nadanie przesyłki: wtorek (kolejny dzień roboczy) do 23:59. Godzina graniczna InPost dla strefy, w której sprzedający nadaje przesyłki: 16:00.
- Sprzedający umieszcza paczkę w Paczkomacie w poniedziałek o 18:00. Kurier odbiera i skanuje paczkę następnego dnia, we wtorek po godzinie 16:00. Sprzedający nadał paczkę zgodnie ze swoją deklaracją czasu wysyłki.
- Sprzedający umieszcza paczkę w Paczkomacie we wtorek o 18:00. Kurier odbiera i skanuje paczkę kolejnego dnia, w środę po godzinie 16:00. Sprzedający nie nadał paczki zgodnie ze swoją deklaracją czasu wysyłki.
Co to oznacza dla Twoich klientów
Dzięki tej zmianie zobaczą dokładniejszy czas dostawy zamówień.
Kupujący śledzi status przesyłki w zakładce Moje zakupy. Obecnie paczka uzyskuje status W drodze już w momencie, gdy umieszczasz ją w Paczkomacie lub zanosisz do punktu odbioru. Od 24 maja taka paczka będzie mieć status W przygotowaniu. Ten status nie oznacza jeszcze, że paczka została nadana. Nadanie paczki potwierdzi dopiero status W drodze, który wyświetlimy, gdy paczka zostanie zeskanowana.
Jak zmiana wpłynie na Twoje wyniki w panelu Jakość mojej sprzedaży
Zmiana wpłynie na miary:
- Od 24 maja punkty naliczymy, gdy kurier zeskanuje paczkę w zadeklarowanym przez Ciebie czasie wysyłki i otrzymamy o tym informację od przewoźnika. Obecnie punkty naliczamy, gdy w zadeklarowanym czasie wysyłki umieścisz paczkę w Paczkomacie lub zaniesiesz ją do punktu odbioru.
- Dla tej miary punkty naliczamy, gdy klient wystawił Ci ocenę polecam lub status przesyłki w systemie przewoźnika zmienił się na Wysłana. Od 24 maja w tym drugim przypadku przesyłkę uznamy za wysłaną, gdy kurier zeskanuje paczkę i otrzymamy o tym informację od przewoźnika.
Uwaga! Jeśli zanosisz paczkę na Pocztę, traktujemy ją jako nadaną już w momencie przekazania jej pracownikowi w okienku.
Skrócimy nazwy niektórych podkategorii z akcesoriami i utworzymy nowe podkategorie: Domki dla dzieci oraz Higiena osobista
Od kiedy: 24 maja 2021
Utworzymy nową podkategorię Domki dla dzieci w dziale Dom i ogród (Dom i ogród – Ogród – Architektura ogrodowa – Domki dla dzieci) oraz Higiena osobista w dziale Zdrowie (Zdrowie – Higiena osobista). Przeniesiemy do nich oferty z obecnych podkategorii: Domki, Artykuły higieniczne i Zdrowie intymne. Dzięki temu szybciej wystawisz oferty, a kupujący łatwiej znajdą to, czego szukają.
Jednocześnie zmienimy na Akcesoria nazwy poniższych podkategorii: Akcesoria szachowe, Akcesoria meblowe, Akcesoria geodezyjne, Akcesoria spawalnicze, Akcesoria do ogrodzeń, Akcesoria ciemniowe, Inne akcesoria w kategorii Elektronika, Akcesoria do płyt, Akcesoria serwerowe, Akcesoria sieciowe, Akcesoria AGD w podkategorii RTV i AGD, Akcesoria pomiarowe, Akcesoria do gramofonów, Akcesoria nierdzewne i serwisowe, Akcesoria odzieżowe, Akcesoria turystyczne, Akcesoria do latarek i lamp, Akcesoria obuwnicze, Akcesoria wędkarskie, Akcesoria hafciarskie, Akcesoria fryzjerskie, Akcesoria kosmetyczne, Akcesoria laboratoryjne.
Powyższe zmiany nie wpłyną na wysokość prowizji od sprzedaży i inne opłaty.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d).
Masz więcej czasu, aby udostępnić jedną z trzech metod kurierskich w ofertach z oznaczeniem Allegro Smart! Zaczniemy tego wymagać od 8 czerwca
Od kiedy: 8 czerwca 2021
Zależy nam, żeby klienci w ramach Allegro Smart! zawsze mogli skorzystać z wygodnej dostawy kurierem. Zapowiedzieliśmy, że od 6 maja, aby oferta miała oznaczenia Allegro Smart!, będziemy wymagać przynajmniej jednej z poniższych metod dostawy kurierem:
- Allegro Kurier UPS (do 10 kg)
- Allegro Kurier DPD
- Allegro Pocztex Kurier 48.
Przesuwamy wprowadzenie tej zmiany na 8 czerwca. Będzie ona dotyczyła sprzedających z kontem firmowym.
Warto udostępnić te metody już teraz, ponieważ według szacunków kilka milionów klientów w Polsce, którzy robią zakupy w internecie, nie korzysta z automatów paczkowych lub ma do nich utrudniony dostęp. Dzięki tej zmianie, dotrzesz ze swoimi ofertami również do nich i zyskasz możliwość zwiększenia swojej sprzedaży.
8 kwietnia uruchomiliśmy także promocję, która potrwa do 31 sierpnia 2021. Dzięki niej, zapłacisz 1,99 zamiast 3,99 zł brutto za przesyłki kurierskie w ramach Allegro Smart! wybranymi metodami dostawy. Dowiedz się więcej.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d).
Super Sprzedawca: wprowadzimy nowe kryteria dotyczące kontaktu z kupującymi
Od kiedy: 1 lipca 2021
Super Sprzedawca to program dla najlepszych sprzedających na Allegro, dzięki któremu mają oni większe zaufanie kupujących, darmowe Monety do promocji ofert i inne korzyści. Od 1 lipca, aby zostać Super Sprzedawcą, trzeba będzie spełnić nowe warunki:
- 99% odpowiedzi na wiadomości klientów w ciągu 24 godzin
- 99% odpowiedzi w Dyskusjach w ciągu 24 godzin.
Będziemy brać pod uwagę wyniki z ostatnich 30 dni – tak jak przy większości pozostałych warunków.
Wprowadzimy też limit Monet, które możemy przyznać sprzedającemu w ramach jednej puli po przyjęciu do programu lub przedłużeniu statusu Super Sprzedawcy o kolejne 30 dni. Wyniesie on 100 000.
Czym jest program Super Sprzedawca i jak do niego dołączyć?
Ograniczymy liczbę mejli dotyczących zamówienia, które dostają kupujący
Od kiedy: 1 lipca 2021
Uporządkujemy automatyczne powiadomienia transakcyjne, które dostają kupujący. Wyeliminujemy powiadomienia wysyłane przez sprzedających z zewnętrznych narzędzi, które dublują informacje wysyłane przez nas. Oznacza to, że sprzedający nie będzie mógł wysyłać do kupujących wiadomości, w których:
- poinformuje o otrzymaniu wpłaty
- prześle link do śledzenia przesyłki
- poinformuje o poszczególnych etapach doręczenia przesyłki
- poprosi o ocenę transakcji.
Dlaczego wprowadzamy tę zmianę
Kupującym przeszkadzają zdublowane informacje i duża liczba powiadomień w skrzynkach mejlowych. Dzięki tej zmianie znacznie ograniczymy liczbę takich mejli.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d).
Dostosujemy Allegro do pakietu eCommerce VAT
Od kiedy: 1 lipca 2021
1 lipca Unia Europejska wprowadza pakiet eCommerce VAT. W związku z tym, za część transakcji między przedsiębiorcami a konsumentami (B2C) na platformach elektronicznych, sprzedający spoza Unii Europejskiej będą się rozliczać na nowych zasadach. Podatek VAT z tytułu tych transakcji rozliczać będą platformy, w tym Allegro, a nie sprzedawcy. Oznacza to, że od tych transakcji pobierzemy od sprzedawcy podatek VAT.
Kogo dotyczy ta zmiana
Sprzedających z siedzibą poza Unią Europejską, którzy wysyłają towary z terytorium Unii Europejskiej.
Będzie ona dotyczyć transakcji realizowanych przez sprzedających z siedzibą poza Unią Europejską i bez stałego miejsca prowadzenia działalności na jej terytorium w rozumieniu regulacji dotyczących VAT, jeśli towar wysyłany jest z Unii Europejskiej.
Co to dla Ciebie oznacza
W przypadku ofert, których dotyczy ta zmiana, upewnij się, że uwzględnisz podatek VAT w cenie i kosztach dostawy.
Jako sprzedający będziesz mieć też obowiązek zagwarantowania, że przekazywane przez Ciebie informacje będą aktualne w momencie sprzedaży. Dotyczy to głównie informacji o Twoim statusie podatkowym (w tym stałego miejsca prowadzenia działalności w Unii Europejskiej), sprzedawanych towarach i ich lokalizacji w momencie sprzedaży. W niektórych przypadkach poprosimy Cię o podanie dodatkowych informacji, w tym – jeśli masz prawo do obniżenia stawki VAT w przypadku wysyłek do Polski. W określonych przypadkach, jeśli podane przez Ciebie informacje będą niepoprawne i wpłyną na rozliczenia w ramach pakietu eCommerce VAT – możemy obciążyć Cię dodatkowo wykazaną kwotą.
Dodatkowo, będziemy zobowiązani do archiwizacji odpowiednich danych dotyczących wszystkich transakcji między przedsiębiorcami a konsumentami (B2C). W szczególności tych, za które będziemy rozliczać VAT. Będziemy też zobowiązani do przekazywania tych danych na żądanie organów podatkowych.
Cel zmiany: dostosowanie Regulaminu do zmiany przepisów prawa (Art. 14. 1 Regulaminu Allegro, litera a).
W zakładce Rozliczenia z Allegro i na fakturach dodamy nowe pozycje, które nie są objęte podatkiem VAT
Od kiedy: 1 lipca 2021
W zakładce Rozliczenia z Allegro i na fakturach dodamy nowe pozycje, które nie podlegają podatkowi VAT, między innymi wynikające z pakietu eCommerce VAT.
O szczegółach poinformujemy w ciągu kilku tygodni.
Cel zmiany: dostosowanie Regulaminu do zmiany przepisów prawa (Art. 14. 1 Regulaminu Allegro, litera a).
Zwiększymy częstotliwość wypłat z PayU i Przelewy24 do banków poza Polską oraz podniesiemy bezpieczeństwo transakcji
Od kiedy: 1 lipca 2021
Sprawdź najważniejsze zmiany, które wprowadzimy w regulaminach usług PayU i Przelewy24 na Allegro.
- Umożliwimy Ci częstsze wypłaty kwot od 4 000 zł do banków spoza Polski (z prefiksem innym niż PL):
Obecnie |
od 1 lipca |
---|---|
do 100 zł – tylko 1. dnia miesiąca |
od 1 lipca bez zmian |
od 100 zł do 10 000 zł – 1. i 14. dnia miesiąca |
od 1 lipca od 100 zł do 4 000 zł – 1. i 14. dnia miesiąca |
powyżej 10 000 zł – codziennie |
od 1 lipca powyżej 4 000 zł – codziennie |
- Od 1 lipca prewencyjne opóźnianie wypłaty środków ze sprzedaży będziemy stosować w podkategorii Smartfony i telefony komórkowe, a nie tak jak obecnie – w całej kategorii Telefony i akcesoria. Ewentualne opóźnianie wypłat stosujemy dla bezpieczeństwa transakcji. Dotyczy ono sprzedających na kontach firmowych, których transakcje obarczone są ryzykiem wystąpienia klientów o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących.
- Uwzględnimy w zapisach możliwość blokady wypłaty środków w sytuacji podejrzenia naruszenia prawa.
- Dostosujemy zapisy do pakietu eCommerce VAT.
- Wprowadzimy zapisy dotyczące usługi fulfillment, którą uruchomimy jeszcze w tym roku.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników, zapobieganie nadużyciom oraz dostosowanie regulaminu do zmiany przepisów prawa (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d, g oraz a).
Dla kupujących
Allegro Pay: zakupy spłacisz kartą
Od kiedy: 10 maja 2021
Sprawdź nowości:
- Wprowadzimy zapisy, dzięki którym zakupy z Allegro Pay spłacisz także kartą płatniczą. Ta opcja będzie dostępna tylko przy terminowej płatności. Podczas spłaty umożliwimy Ci też zapisanie karty na koncie Allegro.
- Rozszerzymy zakres danych, z których możemy skorzystać podczas aktywacji Allegro Pay. Dotyczy to danych od operatorów płatności i dostawców usług informacji o rachunku. Będziemy z nich korzystać tylko wtedy, gdy wyrazisz na to zgodę. Dzięki nim będziemy mogli między innymi przyznać Ci większe środki na zakupy.
Inne zmiany dla kupujących
Od kiedy: 10 maja 2021
Łatwiej dostaniesz zwrot pieniędzy za zakupy częściowo opłacone Monetami lub kartą podarunkową
Jeśli zwracasz sprzedającemu zakupy częściowo opłacone kuponem zniżkowym, nie trzeba będzie pisać do nas w sprawie zwrotu wartości kuponu.
Uwzględnimy też w regulaminie, że gdy płatność z wykorzystaniem kuponu zostanie anulowana – zwracamy Ci kupon.
Zaktualizujemy regulamin programu Allegro Polecam
Dodamy informację o tym, że pytania, uwagi i nieprawidłowości możesz zgłaszać przez stronę kontaktową.
Zobacz zmiany w regulaminach
Kliknij na link do pliku PDF i zobacz aktualizacje regulaminów, wynikające z powyższych zmian, które wprowadzimy 10 i 24 maja, 8 czerwca oraz 1 lipca 2021. Dodane fragmenty zaznaczyliśmy na niebiesko, a usunięte przekreśliliśmy.
Pełne teksty regulaminów po zmianach, które wprowadzimy do 24 maja 2021, znajdziesz w tym pliku PDF.
Dodatkowo, 1 maja 2021 dla metod dostawy Allegro Kurier DPD oraz Allegro Kurier DPD pobranie uwzględnimy w regulaminie zmiany firmy DPD: zmienimy wymiary standardowej paczki oraz opłaty za paczki o wadze powyżej 31,5 kg. Zapowiedzieliśmy to tutaj.