Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościŻeby usprawnić realizację sprzedaży, automatycznie odpowiemy na najczęstsze pytania, które klienci wysyłają do sprzedających.
Wprowadziliśmy zapowiadane zmiany w udostępnianiu Paczkomatów w ofertach Allegro Smart!: na liście metod w ramach usługi zostały Allegro Paczkomaty InPost, a usunęliśmy metodę Paczkomaty InPost. Kupujący nadal mogą korzystać z tej drugiej metody dostawy, ale poza Allegro Smart! Zapłacą pełny koszt przesyłki. Zmieniliśmy też sposób rozliczania kosztów przesyłek Allegro Smart! do Paczkomatów – koszt przesyłki metodą Allegro Paczkomaty InPost w ramach Allegro Smart! dzielimy między nas i sprzedającego.
Zwiększyliśmy maksymalną kwotę, którą mogą otrzymać sprzedający udostępniając metodę X-press Couriers w ramach Allegro Smart!
Wprowadziliśmy zapis w regulaminie, dzięki któremu w 2021 roku sprzedający automatycznie otrzymają rabat transakcyjny (zwrot prowizji od sprzedaży) nawet bez składania wniosku!
Sprzedający wystawiający licytacje w kategoriach Bluzki, Swetry i Koszule mogą odrzucić ofertę kupna w większej liczbie przypadków.
Sprawdź szczegóły wszystkich zmian poniżej.
Dla sprzedających
Od kiedy: 4 stycznia
- Automatycznie odpowiemy na niektóre pytania Twoich klientów
- Allegro Smart!: możesz otrzymać wyższą kwotę za dostawę metodą X-press Couriers
- Nowy sposób rozliczania kosztów przesyłek Allegro Smart! do Paczkomatów
- Program Szybkich Dostaw: zyskaj rabat za dostawę następnego dnia w ramach Allegro Smart!
- Usunęliśmy metodę Paczkomaty InPost z listy metod dostawy w ramach Allegro Smart! – zostawiamy Allegro Paczkomaty InPost
- W określonych przypadkach otrzymasz rabat transakcyjny (zwrot prowizji), nawet jeśli nie złożysz wniosku!
- Licytacje bluzek, swetrów i koszul: ofertę kupna odrzucisz nie tylko na prośbę licytującego
- Inne zmiany dla sprzedających
Dla sprzedających
Automatycznie odpowiemy na niektóre pytania Twoich klientów
Od kiedy: 4 stycznia
Wiemy, że jako sprzedający otrzymujesz wiele powtarzalnych pytań od swoich klientów. Na część z nich znamy odpowiedź i możemy jej udzielić, korzystając z naszych danych na temat przebiegu transakcji i płatności oraz opisu Twojej oferty. Nasz bot przekaże Twojemu klientowi na przykład informację o statusie przesyłki. Dzięki temu zaoszczędzisz czas, a Twój klient dostanie szybką odpowiedź na pytania zadawane przez formularz [Pytanie do sprzedającego] i w Centrum Wiadomości.
Allegro Smart!: możesz otrzymać wyższą kwotę za dostawę metodą X-press Couriers
Od kiedy: 4 stycznia
Zwiększyliśmy maksymalną kwotę, jaką możesz otrzymać dla dostawy X-press Couriers dla przesyłek Allegro Smart! Kwota ta wynosi do 11 zł – dotychczas było to maksymalnie 8 zł.
Możesz ustawić cenę dostawy w przedziale 0,01-14,99 zł. Jeśli ustawisz cenę dostawy niższą lub równą 11 zł, otrzymasz przelew na ustawioną przez Ciebie kwotę. Pozostałe koszty pokryjesz we własnym zakresie jako rabat, którego udzielisz kupującemu.
Dowiedz się więcej o dostawie X-press Couriers.
Nowy sposób rozliczania kosztów przesyłek Allegro Smart! do Paczkomatów
Od kiedy: 4 stycznia
Oferty Allegro Smart! cieszą się ogromną popularnością wśród kupujących, ponieważ nie muszą wtedy płacić za dostawę. Z naszych danych wynika, że kupujący w ramach usługi robią zakupy 2,5 razy częściej niż pozostali. Dzięki temu sprzedający z ofertami Allegro Smart! mają pięciokrotnie wyższą stopę wzrostu niż ci bez ofert Allegro Smart!
Dotychczas nie pobieraliśmy od sprzedających opłat za przesyłki w ramach Allegro Smart! do Paczkomatów. Jednak ofert z takim oznaczeniem jest z roku na rok coraz więcej. Obecnie ponad 60% aktywnych ofert na Allegro ma oznaczenie Smart!, w porównaniu do 40% dwa lata temu. Chcemy dalej rozwijać Allegro Smart!, dlatego wprowadzamy w nim zmiany, które pozwolą nam inwestować w dalszy rozwój tej usługi. Dzięki temu wspólnie zapewnimy kupującym najatrakcyjniejsze warunki.
Co zmieniliśmy
Zgodnie z zapowiedzią, koszt przesyłki metodą Allegro Paczkomaty InPost w ramach Allegro Smart! od dziś dzielimy między nas i Ciebie. Będziemy ponosić większą część tego kosztu, a do Twojego rachunku za usługi Allegro doliczymy opłatę:
- 0,99 zł brutto za przesyłkę – dla zamówień poniżej 100 zł
- 1,99 zł brutto za przesyłkę – dla zamówień od 100 zł.
Na Allegro mamy:
- Allegro Paczkomaty InPost – to tej metody dotyczy powyższa zmiana
- Paczkomaty InPost – zgodnie z zapowiedzią, usunęliśmy tę metodę listy metod Allegro Smart! Nadal możesz udostępnić ją w cennikach, ale poza Allegro Smart!
Jeśli nie chcesz rozliczać się za metodę Allegro Paczkomaty InPost w powyższy sposób – możesz skontaktować się z nami, aby wyłączyć oznaczenie Allegro Smart! dla tej metody dostawy. Będzie ona wciąż dostępna w Twoich ofertach, ale bez oznaczenia Allegro Smart!
Program Szybkich Dostaw: zyskaj rabat za dostawę następnego dnia w ramach Allegro Smart!
Od kiedy: 4 stycznia
Szybka dostawa jest bardzo ważna dla kupujących. Dlatego zależy nam na tym, żeby jak największa liczba zamówień była doręczona już następnego dnia kalendarzowego. Z naszych danych wynika, że oferty z obietnicą dostawy na następny dzień osiągają sprzedaż większą nawet o 28%!
Zgodnie z zapowiedzią, rozpoczęliśmy dziś Program Szybkich Dostaw, który potrwa do 31 grudnia 2021. Dzięki niemu możesz zyskać podwójnie. Jeśli oferujesz klientom szybką dostawę, może ona przesądzić o zakupie właśnie w Twojej ofercie. Dodatkowo możesz również otrzymać rabat w wysokości nawet 3,99 zł brutto za paczkę - uwzględnimy go na Twoim rachunku za usługi Allegro.
Jak wziąć udział w programie
Nie musisz się nigdzie zgłaszać! Wystarczy, że zadeklarujesz i zrealizujesz szybką wysyłkę. Ustaw godzinę wysyłki tego samego dnia. Jest to godzina, do której klient ma złożyć i opłacić zamówienie, aby przesyłka została przez Ciebie nadana tego samego dnia. W tej zakładce podasz ustawienia dla wybranych przez Ciebie przewoźników i dni tygodnia. Ustawienia te dotyczą ofert z czasem wysyłki natychmiast oraz w ciągu 24 godzin. Im późniejszą godzinę zakupu ustawisz, tym dłużej klienci będą mogli składać zamówienia, które kwalifikują się do programu. Zadbaj o to, żeby ta deklaracja była dla Ciebie możliwa do spełnienia, bo kupujący oczekują potwierdzonej informacji. Aby skorzystać z Programu Szybkich Dostaw, zrealizuj swoją obietnicę w co najmniej 95 procentach.
Kiedy możesz otrzymać rabat za dostawę przesyłek Allegro Smart!
Jeśli dla danego zamówienia spełnisz łącznie następujące warunki:
- jest ono w ramach Allegro Smart!
- w ofercie deklarujesz czas wysyłki: natychmiast lub do 24 godzin
- masz ustawioną godzinę szybkiej wysyłki dla przewoźnika, który realizuje dostawę danego zamówienia
- realizujesz na czas zamówienia złożone i opłacone przed godziną szybkiej wysyłki – czyli w ostatnich 30 dniach minimum 95% tych zamówień zostało wysłanych tego samego dnia
- zamówienie to wyślesz w dniu jego złożenia, a paczka zostanie wydana do doręczenia do kupującego lub doręczona do Paczkomatu InPost następnego dnia kalendarzowego.
dzień zakupu | dzień pierwszej próby doręczenia do kupującego lub doręczenia do Paczkomatu InPost kwalifikujący Twoje zamówienie do rabatu |
---|---|
poniedziałek | dzień pierwszej próby doręczenia do kupującego lub doręczenia do Paczkomatu InPost kwalifikujący Twoje zamówienie do rabatu poniedziałek lub wtorek |
wtorek | dzień pierwszej próby doręczenia do kupującego lub doręczenia do Paczkomatu InPost kwalifikujący Twoje zamówienie do rabatu wtorek lub środa |
środa | dzień pierwszej próby doręczenia do kupującego lub doręczenia do Paczkomatu InPost kwalifikujący Twoje zamówienie do rabatu środa lub czwartek |
czwartek | dzień pierwszej próby doręczenia do kupującego lub doręczenia do Paczkomatu InPost kwalifikujący Twoje zamówienie do rabatu czwartek lub piątek |
piątek | dzień pierwszej próby doręczenia do kupującego lub doręczenia do Paczkomatu InPost kwalifikujący Twoje zamówienie do rabatu piątek lub sobota |
sobota | dzień pierwszej próby doręczenia do kupującego lub doręczenia do Paczkomatu InPost kwalifikujący Twoje zamówienie do rabatu sobota lub niedziela |
niedziela | dzień pierwszej próby doręczenia do kupującego lub doręczenia do Paczkomatu InPost kwalifikujący Twoje zamówienie do rabatu niedziela lub poniedziałek |
Wysyłka w weekendy i święta
Wysyłki w weekend i święta są dobrowolne, ale tym programem zachęcamy, żeby proces wysyłki działał 7 dni w tygodniu. Do wyliczenia wskaźnika wysyłek tego samego dnia (minimum 95%) będziemy brać pod uwagę tylko zamówienia, które kupujący złożą w dni robocze od poniedziałku do piątku – do podanej przez Ciebie godziny zakupu. Do wyliczenia wskaźnika nie będziemy brać pod uwagę zamówień, które kupujący złożą:
- w dni robocze od poniedziałku do piątku – po godzinie zakupu
- w soboty i niedziele oraz święta.
Dla takich zamówień nie deklarujesz wysyłki tego samego dnia, więc nie ma takiego obowiązku.
Jeśli nie wysyłasz przesyłek w weekendy i święta – nie wpłynie to na Twoje statystyki, nie obniży wskaźnika. Na wysyłce w weekendy i święta nie możesz stracić, możesz tylko zyskać – rabat.
Jaka będzie wysokość Twojego rabatu
Będzie to równowartość kwoty, którą dla danego zamówienia pobierzemy jako Twoją opłatę do przesyłki Allegro Smart! (dla metod Kurier UPS i X-press Couriers rabat wyniesie 3,99 zł, niezależnie od poniesionego przez Ciebie kosztu).
metoda dostawy | rabat jaki otrzymasz, jeśli spełnisz warunki |
---|---|
Allegro Paczkomaty Inpost | rabat jaki otrzymasz, jeśli spełnisz warunki 0,99 zł brutto – dla zamówień poniżej 100 zł; 1,99 zł brutto – dla zamówień od 100 zł |
dostawa kurierem: Allegro Pocztex Kurier 48; Allegro Pocztex Kurier 48 pobranie; Allegro Kurier DPD; Allegro Kurier DPD pobranie; Allegro Kurier UPS (do 10 kg); Kurier UPS; X-press Couriers | rabat jaki otrzymasz, jeśli spełnisz warunki 3,99 zł brutto |
pozostałe metody: Allegro Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch; Allegro Punkty Poczta pobranie; Allegro Przesyłka Polecona, Allegro UPS Odbiór w Punkcie; UPS Odbiór w Punkcie, Allegro Paczka w RUCHU; Paczka w RUCHU | rabat jaki otrzymasz, jeśli spełnisz warunki 0 zł |
Więcej o szybkich dostawach znajdziesz w artykule.
Usunęliśmy metodę Paczkomaty InPost z listy metod dostawy w ramach Allegro Smart! – zostawiamy Allegro Paczkomaty InPost
Od kiedy: 4 stycznia
Zgodnie z zapowiedzią, z listy metod dostawy Allegro Smart! usunęliśmy Paczkomaty InPost. Nadal na liście metod w ramach Allegro Smart! jest metoda Allegro Paczkomaty InPost. Jeśli chcesz udostępniać Paczkomaty w ramach Allegro Smart!, dodaj do swoich ofert metodę Allegro Paczkomaty InPost – pamiętaj też, że od 4 stycznia poniesiesz część kosztów takich przesyłek. Twoi klienci w ramach usługi będą mogli korzystać z tej samej puli Paczkomatów co do tej pory.
Klienci uwielbiają zakupy z dostawą Allegro Smart!, dlatego zadbaj o to, aby po zmianie nie stracić tego oznaczenia w ofertach. Żeby oferty miały oznaczenie Allegro Smart!, musisz spełnić jeden z dwóch podstawowych warunków:
- udostępnij przynajmniej dwie metody z różnych grup metod dostawy
lub
- udostępnij jedną z metod dostawy oraz dodaj numer przesyłki do zamówienia dla przynajmniej 50% transakcji z ostatnich 30 dni.
Poznaj szczegółowe warunki Allegro Smart! dla sprzedających.
W określonych przypadkach otrzymasz rabat transakcyjny (zwrot prowizji), nawet jeśli nie złożysz wniosku!
Od kiedy: 4 stycznia
W pierwszej połowie 2021 roku jeszcze bardziej zautomatyzujemy przyznawanie rabatu transakcyjnego (zwrotu prowizji). Gdy Twój klient anuluje nieopłacone zamówienie, otrzymasz rabat bez konieczności składania wniosku – jeśli nie złożysz go samodzielnie, wypełnimy wniosek za Ciebie! To pozwoli Ci zaoszczędzić czas spędzany dotąd na wypełnianiu wniosków o przyznanie rabatu i przeznaczyć go na przykład na inne czynności związane z realizacją sprzedaży.
Już 4 stycznia dodaliśmy do regulaminu zapis, który umożliwi nam wykorzystanie danych informatycznych w tym celu.
Więcej informacji podamy wkrótce.
Dodatkowo uzupełniliśmy zapisy o przyznaniu rabatu transakcyjnego (zwrotu prowizji) w przypadku gdy kupujący anuluje zakup.
Licytacje bluzek, swetrów i koszul: ofertę kupna odrzucisz nie tylko na prośbę licytującego
Od kiedy: 4 stycznia
Dotychczas w kategoriach:
sprzedający mogli odrzucić ofertę kupna w licytacji tylko na prośbę licytującego.
Usunęliśmy ten zapis z regulaminu, co oznacza, że w tych kategoriach możesz odrzucić ofertę kupna także:
- gdy masz uzasadnione wątpliwości co do wiarygodności licytującego
- jeżeli w trakcie trwania licytacji ktoś ukradnie lub zniszczy wystawiony przedmiot.
Gdy zakończysz taką licytację przed czasem, zwycięży ją licytujący z najwyższą ofertą w momencie zakończenia.
Inne zmiany dla sprzedających
Od kiedy: 4 stycznia
Masz firmę w Wielkiej Brytanii? Pomimo Brexitu wypłaty Twoich środków z Allegro Finanse będziemy realizujemy tak jak dotychczas
17 grudnia dostosowaliśmy załączniki 7A i 7B do zmian wynikających z zakończenia okresu przejściowego dla Wielkiej Brytanii w Unii Europejskiej. 4 stycznia wprowadziliśmy dodatkowe zmiany w tym zakresie w regulaminie głównym.
Jeśli jesteś przedsiębiorcą z Wielkiej Brytanii lub Irlandii Północnej, pomimo Brexitu, nie będziemy opóźniać wypłaty Twoich środków zgromadzonych w Allegro Finanse. Obecnie czasowe opóźnienie wypłat dotyczy wszystkich sprzedających spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Dodaliśmy zapis o nowym czynniku, który bierzemy pod uwagę przy sortowaniu ofert po trafności
Przy sortowaniu po trafności staramy się jak najlepiej dopasować kolejność ofert na liście do tego, czego szukają kupujący. Aby jeszcze bardziej usprawnić ten proces, dodaliśmy nowy czynnik: dopasowanie tytułu oferty do frazy wyszukiwania.
Przykład
Klient szuka frazy “rozkloszowana czerwona sukienka z paskiem”:
- przeanalizujemy tytuły ofert, które są w wynikach wyszukiwania dla tej frazy
- przeanalizujemy wcześniejsze wyniki wyszukiwania dla tej frazy i wybierzemy oferty, które wybierali kupujący
- na liście ofert wyżej pokażemy te z nich, których tytuły są podobne do tytułów ofert, które kupujący wybierali spośród wyników wyszukiwania dla wpisanej frazy.
Dodatkowo zaktualizowaliśmy listę czynników o cechę, którą już bierzemy pod uwagę: dopasowanie kategorii do frazy wyszukiwania.
Zaktualizowaliśmy listę towarów zakazanych i warunkowo dopuszczonych do sprzedaży
Do listy towarów, których nie możesz sprzedawać na Allegro, dodaliśmy:
- wyroby medyczne służące do diagnostyki in vitro (na przykład zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2), które nie są przeznaczone do samokontroli oraz wyroby inne niż pozostałe wyjątki, o których mowa w artykule 10 ustęp 2 ustawy
- wszystkie formy dostępu do kont z odpłatnymi grami komputerowymi, konsolowymi i mobilnymi, na przykład Steam, Epic Games Store, GOG, uPlay, Origin, PlayStation Network, Xbox Live oraz do muzycznych platform streamingowych – na przykład Spotify czy Tidal.
Do listy towarów, które możesz sprzedawać na Allegro po spełnieniu określonych warunków, dodaliśmy:
- kursy online – wystawisz je w kategorii Kursy online. Aby to zrobić, napisz do nas na adres kursy@allegro.pl w celu zawarcia odrębnej umowy.
Super Sprzedawca: zwiększyliśmy kwotę obrotu, za którą przyznajemy Monety do promocji ofert
Przyznamy 15 Monet za każde 7,5 tysiąca zł obrotu. Dotychczas przyznawaliśmy je za każde 5 tysięcy zł obrotu.
Do swojego konta zalogujesz się nie tylko przy pomocy loginu czy adresu e-mail, ale także numerem telefonu
W pierwszej połowie 2021 roku do swojego konta Allegro zalogujesz nie tylko przy pomocy loginu czy adresu e-mail, ale także numeru telefonu, który podajesz w zakładce Dane konta. 4 stycznia dodaliśmy do regulaminu zapis, który to umożliwi. Dodaliśmy też do regulaminu zapis o tym, że zamiast hasła możesz podać jednorazowy kod SMS.
Dla kupujących
Otrzymasz automatyczną odpowiedź na niektóre Twoje pytania do sprzedających, na które znamy odpowiedź
Od kiedy: 4 stycznia
Sprzedający otrzymują wiele powtarzalnych pytań od swoich klientów. Na część z nich znamy odpowiedź i możemy jej udzielić, korzystając z naszych danych na temat przebiegu transakcji i płatności oraz opisu oferty. Dzięki temu od razu dostaniesz odpowiedź na pytania zadane przez formularz [Pytanie do sprzedającego] i w Centrum Wiadomości. Nasz bot przekaże Ci na przykład informację o statusie Twojej przesyłki.
Inne zmiany dla kupujących
Od kiedy: 4 stycznia
W ramach Programu Ochrony Kupujących otrzymasz także zwrot kosztów odesłania przedmiotu oraz pełen koszt przesyłki do Ciebie
Jeśli otrzymasz towar niezgodny z opisem, w ramach Programu Ochrony Kupujących otrzymasz zwrot kosztu odesłania go do sprzedającego.
Dodatkowo usunęliśmy zapis, że kwota rekompensaty kosztu przesyłki do Ciebie może wynieść maksymalnie 100 zł. Oznacza to, że – na przykład w przypadku przesyłki przedmiotu wielkogabarytowego – zwrócimy Ci jej pełny koszt.
Allegro Lokalnie: zmniejszyliśmy kwotę, na jaką możesz założyć lokalną zbiórkę – z 10 na 5 tysięcy złotych
Zbiórki na mniejsze kwoty są bardziej efektywne, a pasek postępu zbliżający się do 100% jeszcze bardziej motywuje darczyńców. Nadal będzie można założyć wiele zbiórek w tym samym czasie na różne cele.
Wszystkie informacje o lokalnych zbiórkach znajdziesz tutaj.
Dodatkowo wprowadziliśmy do regulaminu Allegro Lokalnie drobne poprawki redakcyjne.
Strefa Fachowca: dodaliśmy nowe kategorie
Strefę Fachowca przygotowaliśmy specjalnie z myślą o pasjonatach majsterkowania oraz profesjonalistach z branży budowlano-instalacyjnej. Otrzymasz w niej Monety za zakupy oraz zyskasz inne korzyści. Do listy kategorii, w których zakupy premiujemy Monetami, dodaliśmy kolejne:
Do swojego konta zalogujesz się nie tylko przy pomocy loginu czy adresu e-mail, ale także numerem telefonu
W pierwszej połowie 2021 roku do swojego konta Allegro zalogujesz nie tylko przy pomocy loginu czy adresu e-mail, ale także numeru telefonu, który podajesz w zakładce Dane konta. 4 stycznia dodaliśmy do regulaminu zapis, który to umożliwi.
Dodaliśmy też do regulaminu zapis o tym, że zamiast hasła możesz podać jednorazowy kod SMS.
Zaktualizowaliśmy regulamin rat na Allegro
Zgodnie z zapowiedzią, wprowadziliśmy do regulaminu rat na Allegro kilka zmian porządkowych:
- ze względu na czasową niedostępność oferty Monedo Now, usunęliśmy tego partnera pożyczkowego z regulaminu
- zaktualizowaliśmy dane adresowe innych partnerów pożyczkowych: mBank S.A i BNP Paribas Bank Polska S.A
- wprowadziliśmy drobne zmiany redakcyjne.
Teksty regulaminów po zmianach
Od kiedy: 4 stycznia 2021
W pliku PDF na zielono zaznaczyliśmy dodane fragmenty, a na czerwono – usunięte. Dodatkowo w tym pliku PDF zobaczysz zmiany w regulaminie rat na Allegro.
Natomiast osobno przedstawiamy PDF z nowym Załącznikiem nr 19 od 4 stycznia oraz regulamin Programu Szybkich Dostaw.