16 kwietnia 2020, 13:53

Już w maju - kupujący anulują zamówienie w nowy sposób!

Od maja kupujący będą mogli anulować zakup w nowy sposób. Poniżej znajdziesz informacje, jak obsłużyć zamówienie anulowane w nowy sposób.

Anulowanie zamówienia - jak to będzie wyglądać

Kupujący będzie mógł anulować swój zakup przez zakładkę Kupione, ale zrobi to jedynie dopóki nie zmienisz statusu zamówienia na: "W realizacji", "Przygotowane do wysyłki" lub "Wysłane" albo dopóki nie podasz numeru przesyłki. Wówczas kupujący nie będzie już mieć możliwości anulowania swojego zakupu.

Gdy jednak zakup zostanie anulowany, wyślemy Ci maila na ten temat oraz wyświetlimy informację w samym zamówieniu. Jak dalej postępować w przypadku anulowanego zakupu? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek:

  • Zmień status zamówienia na [Anulowane].
  • Zwróć kupującemu wpłatę przez Allegro Finanse, jeśli już zdążył opłacić zakup - dodamy nowy powód zwrotu wpłaty.
  • Zaktualizuj stan dostępnych sztuk produktu w ofercie.
  • Złóż wniosek o przyznanie rabatu transakcyjny (zwrotu prowizji).

Okres przejściowy i ograniczenia w anulowaniu zakupu

Aby każdy sprzedający mógł przygotować się do nowego sposobu anulowania zamówienia przez kupującego, do końca lipca obowiązywać będzie okres przejściowy. W tym czasie możesz wyłączyć opcję anulowania zakupu w swoich ofertach. Oznacza to, że kupujący nie anulują zakupów zrobionych u Ciebie. Jeśli zechcą to zrobić, pozostaną im dotychczasowe sposoby anulowania zamówienia - na przykład za pomocą formularza zwrotu lub napisanie maila do Ciebie.

Możliwość wyłączenia opcji anulowania zakupu udostępnimy Ci w maju, w Ustawieniach zamówień, które są częścią zakładki Zamówienia - Ustawienia zamówień obecnie dostępne są dla posiadaczy Abonamentu Allegro. O możliwości wyłączenia opcji anulowania poinformujemy szerzej w naszej Pomocy.

W których kategoriach wykluczymy możliwość anulowania zakupu

Opcja anulowania zakupu będzie dostępna jedynie przy zakupie od firmy. Z możliwości anulowanie zakupu wykluczymy następujące kategorie:

Z możliwości anulowania zakupu wyłączone będą również zamówienia z metodą dostawy "wysyłka e-mailem" - niezależnie od kategorii, w której towar został zakupiony.

Rabat transakcyjny a nowy sposób anulowania zamówień

Ułatwimy proces przyznawania rabatu transakcyjnego dla anulowanych zamówień.

Do kupującego nie wyślemy maila z prośbą o potwierdzenie, że transakcja nie została zrealizowana. Jeśli kupujący nie zapłaci za zakup lub zwrócisz mu wpłatę przez Allegro Finanse - wniosek o zwrot prowizji do anulowanego zamówienia rozpatrzymy na Twoją korzyść.

O wprowadzeniu opcji anulowania zakupu poinformujemy w osobnym komunikacie na stronie Aktualności i stronie Dla sprzedających.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro