Sprzedam samochód BMW 525D M SPORT (E60) 3.0 diesel w bardzo dobrym stanie wizualnym i technicznym: wersja polift!, 6 cylindrowy 3 litrowy niezawodny silnik diesla!, pełny fabryczny MPakiet!, zwiększona moc do ponad 300KM!
W cenie 2 komplety kół: 18 i 19 (same koła to ok 10tyś zł!), kamera z GPS oraz CB radio.
Jestem drugim właścicielem w PL, BMW jest od 3 lat w PL - pierwszy formalnie właściciel to mój kuzyn (profesjonalny mechanik), który znalazł i zakupił dla mnie ten samochód na wiosnę 2016 r. a po naprawie silnika, dostosowaniu do ruchu PL zarejestrował (chciałem kupić gotowy). Przejechałem do dzisiaj ok 33tyś km i tyle mają przejechane łącznie opony letnie i zimowe bo kupiłem 3 lata temu 8 nowych opon.
Powód sprzedaży: mam 7 os SUV-a oraz bmw 3 w benzynie a w pracy mam auto służbowe w delegacje. Diesel przestał mi być potrzebny. Zatem proszę nie proponować zamiany. Podałem też moją cenę minimalną już nie do negocjacji.
BMW było zaimportowane jako bezwypadkowe. W załączeniu zdjęcia z aukcji w GB z widocznym stanem blacharskim oraz stanem licznika 70tyś mil (ok 113 tyś km) z końcówki 2015 r. W GB była w listopadzie 2015 zmiana numeru z TEZ6366. Posiadam też VTC z odnotowanym przebiegiem 65tyś mil z 2014r. Numer rej przy sprzedaży to SG08CBP. Posiadam 1 org kluczyk (częste przy imporcie). Dlaczego zdecydowałem się na import z GB - bo chciałem samochód, który nie jest zmęczony i ma mały przebieg, który nie jest powypadkowy. O taki trudno w Niemczech itp. Powodem sprzedaży w GB był uszkodzony silnik po wjechaniu z dużą prędkością w zalaną drogę, woda dostała się do silnika w wyniku czego uszkodził się korbowód (pod koniec 2015r). Nie po żadnej powodzi!
Silnik został naprawiony na oryginalnych częściach BMW. Zostały zamontowane kute korbowody takie jakie są montowane w 535D. Samochód ma podniesioną moc do ponad 300 KM i ok 700NM. DPF nie został wycięty, nie chciałem żeby dymił a mocy i tak spokojnie wystarczy bez uszczerbku dla skrzyni, która przy tej mocy spokojnie daje sobie dobrze radę bo modele 525-535 mają ten sam 3l silnik a różnią się osprzętem (535 ma ok 300KM). U mnie jest turbo hybrydowe Garetta, używane z kulturą techniczną.
Mam zdjęcia z przekładki. Samochód jest do ściany grodziowej włącznie aluminiowy zatem przekładka mu nie szkodzi, wiele modułów jest symetrycznych, siedzenia oryginalne, wycieraczki, ksenony też. Instalacja jest z europejczyka z dostosowaniem. Żadnych błędów w komputerze z tego powodu nie ma.
Kompromisy jakie zaakceptowałem, brak uchwytów na kubki w desce (BMW robiło 2 warianty), nie ma CIC z NAVI jeśli chodzi o multimedia, jest zwykłe org radio z CD.
BMW ma nowoczesny lewarek automatu typu joystick (cobra), Jest system głośnomówiący bluetooth, czujniki PDC z przodu i tyłu. Wizualnie, najważniejsze to fabryczny M Pakiet sportowy (obniżone sportowe zawieszenie, felgi pająki 19-tki, kierownica M, siedzenia M, czarna podsufitka, elementy dekoracyjne jak zderzaki, listwy progowe, czarne nerki, czarne obramowania szyb, wydech itp). Jest to bardzo duża różnica względem zwykłej 5tki tzw bawarki bez Mpakietu. Wystarczy ocenić wizualnie obydwa. We wnętrzu są skórki nappa (miękkie). W połączeniu z materiałem dobrze się to komponuje i sprawdza. Opony uniroyal 245/45/19 i 275/35/19 (ok 15 tyś km). Felgi były odnawiane 3 lata temu na moje życzenie i nadal wyglądają OK. Dla detalistów można założyć ponowne polakierowanie tylnego zderzaka, głównie dlatego, że z bliska widać ślad małego pajączka (żadnych otarć parkingowych nie ma, dotknąłem 1 raz przy parkowaniu w garażu) oraz 4 drobne miejscowe korekty lakieru bezbarwnego na/przy rancie pokrywy. Zderzak tylny też był lakierowany dla wyglądu 3 lata temu. Z pozyskanych info wiem, że w GB była lakierowana pokrywa silnika.
Kolor lakieru CARBONSCHWARZ METALLIC, wykończenie wnętrza pięknymi dekorami alu (kupiłem nowe dekory przy przekładce). Znaczek M z tylnej klapy usunąłem, nie był ładny. Felgi pająki 18 na zimę, opony Continental 245/45/18 (ok 15tyś km).
Naprawy/wymiany podczas mojej eksploatacji:
- sprężarka klimy (nie była szczelna po sezonie, wywaliła olej to kupiłem org bmw po regeneracji - wymiana była na wiosnę 2018 wraz z napełnieniem)
- ejector w układzie paliwowym (nie przelewał paliwa z lewej komory do prawej, ciekawy problem tylnonapędówek, masz paliwo w lewej komorze a nie jedzie bo pompa ciągnie z prawej komory zbiornika)
- jeden kabel do PDC z przodu (jeden czujnik parkowania z przodu zgłaszał błąd)
- 2 termostaty oraz chłodniczka skrzyni biegów (bo nie dogrzewał się, termostaty zmienione na nowo bez potrzeby, problemem była chłodniczka skrzyni biegów która też ma wpływ na mały/duży obieg, założyłem nową i temperatura wzorowa (temperatura jest w ukrytym kodowaniu w 5 tkach E60)
- świece żarowe i sterownik świec (bo 2 świece zgłaszały błąd w komputerze przez sterownik, jak było otwierane, zmieniłem komplet)
no i serwisy filtrowo-olejowe co rok (filtr paliwa w 2017, filtry oleju, powierza, 2 kabiny co rok w grudniu)
W sumie to nigdy kasy nie żałowałem, jak było coś do zmiany lub potencjalnie do zmiany to robiłem. Tak mam ;-)
TO BARDZO DOBRZE UTRZYMANE, GOTOWE DO JAZDY BMW.
SERWIS i PRZEGLĄD REJESTRACYJNY W GRUDNIU 2019.
Więcej zdjęć na: https://bit.ly/2JyFIfC