Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościParametry
Stan | Nowy |
Faktura | Wystawiam fakturę VAT |
Marka | Aptel |
Waga produktu z opakowaniem jednostkowym | 1 kg |
Kod producenta | apt_kb1 |
Opis
INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY VW/AUDI/SEAT/SKODA VAG OBD2 OBD II USB KKL VAG-COM - GRUPA VW (AUDI, SEAT, SKODA, VOLKSWAGEN) oraz inne marki zgodne ze złączem ODBII
Wprowadzona w USA od 1996 roku norma OBD II, która stała się od roku 2000 światowym standardem, nakłada na producentów obowiązek tworzenia pokładowych systemów diagnostycznych dla wszystkich pojazdów osobowych i dostawczych. Obowiązkową funkcją tych systemów jest pomiar i ciągłe monitorowanie podstawowych parametrów układu napędowego, w tym wszystkich parametrów emisyjnie krytycznych tzn. takich, które bezpośrednio lub pośrednio wskazują na możliwość wystąpienia zwiększonej emisji z układu wylotowego lub zasilania w paliwo. Celem stosowania OBD II jest wyeliminowanie poza pokładowych systemów pomiarowo-diagnostycznych i zastąpienie ich jednym, zunifikowanym systemem pokładowym, za pomocą którego będzie można dokonywać kontroli i diagnostyki układu napędowego, a docelowo całego pojazdu.
Zastosowanie systemu OBD II (w Europie nazywanego EOBD) w samochodzie osobowym oznacza wyposażenie pojazdu w standardowy zespół czujników, urządzeń i jednostek sterujących, które zapewniają spełnienie norm i uregulowań OBD II w zakresie zanieczyszczania środowiska.
Podstawowe wymagania wobec układów OBD II to:
- znormalizowane diagnostyczne przyłącze wtykowe;
- znormalizowane kody błędów dla wszystkich użytkowników;
- możliwość identyfikacji błędów przez wszystkie dostępne na rynku urządzenia diagnostyczne;
- możliwość stwierdzenia warunków wystąpienia błędu;
- znormalizowanie warunków wskazań błędów dotyczących emisji substancji szkodliwych;
- znormalizowanie oznaczeń oraz skrótów części konstrukcyjnych i systemów.
Podstawowe założenia systemu diagnostycznego OBD II to:
- kontrola wszystkich urządzeń mających wpływ na końcową emisję z pojazdu;
- ochrona reaktora katalitycznego spalin przed uszkodzeniem;
- optyczne wskazania ostrzegawcze gdy urządzenia mające wpływ na końcową emisję z pojazdu wykazują usterki funkcjonalne;
- pamięć błędów.
OBD II umożliwia wykrycie usterek będących głównymi czynnikami zwiększonej emisji spalin, takich jak:
- wypadanie zapłonów, które wpływa na emisję węglowodorów,
- obniżona sprawność konwersji reaktora katalitycznego,
- nieszczelności systemu paliwowego,
- nieprawidłowe działanie układów elektronicznych i czujników sterujących poszczególnymi systemami silnika pojazdu
Jest to wysokiej klasy urządzenie. Dzięki interfejsowi USB po podłączeniu do Twojego PC będziesz mógł diagnozować auto w zakresie całej elektroniki:
- Elektronika silnika
- System ABS
- Poduszki powietrzne SRS
- Immobiliser - dopasowywanie nowych kluczyków
- Centralny zamek, alarm - fabryczne
- Skrzynia biegów automatyczna
- Liczniki i wskaźniki
- Radio, system nawigacji, telewizja
- System dodatkowego ogrzewania (typu webasto lub inne)
- Klimatyzacja
- System pomocy przy parkowaniu
- Regulacja zasięgu świateł (ksenony)
- Szyber dach itd....
Umożliwia diagnozowanie następujących modeli samochodów :
- AUDI
- SEAT
- SKODA
- VOLKSWAGEN
- oraz inne auta wyposażone w złącze OBD2 i wykorzystujące standard ISO 9141
Strona do sprawdzania kompatybilności z daną marką/modelem/wersją silnikową samochodu:
(przed zakupem interfejsu sprawdź dokładnie jaki protokół wykorzystuje dany model samochodu)
https://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2/
UWAGA! Programy komercyjne (płatne), mogą posiadać zabezpieczenie przed używaniem klonów interfejsów (co dotyczy naszych produktów diagnostycznych). Najlepiej jest używać wobec tego darmowych aplikacji. W przypadku dalszych problemów należy sprawdzić w ustawieniach danej aplikacji ustawienia klonowania (clone) i wyłączyć je!
WSPARCIE TECHNICZNE PRODUKTU:
Sterowniki do pobrania: http://support.aptel.pl/admin/uploads//KB1_CH341SER.rar - należy skopiować link do paska adresu przeglądarki i kliknąć Enter
Instrukcja obsługi po polsku w formacie PDF:
http://instrukcje.aptel.pl/_hurt/kb1.pdf
Przy pomocy interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzięki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
- kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILAIZER, SILNIK, ITD.),
- przeprowadzić inspekcje olejowe zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym,
- podglądać parametry samochodu podczas jazdy (silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki)
Przy odrobinie doświadczenia można:
- adaptować nowe elementy w samochodzie (kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu itd.)
- programować immobilaizer
- regulować stan licznika (cofnąć licznik)
- Ponadto w przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np komputera silnika możliwe jest odczytanie kodów błędów, wykasowanie ich, diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki. Dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej, sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracował na biegu jałowym .
Nie musisz z byle problemem iść od razu do autoryzowanej stacji obsługi, oni też posiadają takie urządzenie i też na podstawie jego dokonują napraw. Interfejs powstał jako alternatywa dla oryginalnych urządzeń takich jak VAG 1551 VAG COM czy VAS. Koszt urządzenia są niewspółmiernie małe w porównaniu ze wspomnianymi a możliwości znacznie większe niż nawet KTS 5xx.
Wymagania sprzętowe :
- Komputer PC lub laptop Pentium III lub nowszy
- 256 MB RAM
- Port USB
Przewidywany przez Allegro czas dostawy na podstawie wcześniejszych dostaw sprzedającego.
Przeglądasz ofertę produktu: Aptel apt_kb1. Widzisz ofertę innego produktu? Zgłoś nam to