KONSTRUKCJE MOTORYZACYJNE 1947-1960 POLSKA MYŚL

od
MOTOHELP
49,30
Liczba sztuk
z 2 sztuk
Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy
Otrzymasz kupiony przedmiot albo zwrócimy Ci pieniądze. Sprawdź szczegóły.

Parametry

    • Stan:
      Nowy
    • Faktura:
      Wystawiam fakturę VAT
    • Okładka:
      miękka
    • Tytuł:
      Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1947-1960
    • Autor:
      Andrzej Zieliński
    • Wydawnictwo:
      Wydawnictwa Komunikacji i Łączności WKŁ

Opis

Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1947-1960 Książka poświęcona rozwojowi polskiej myśli konstrukcyjnej w dziedzinie motoryzacji w latach 1947-1960.

POLSKIE KONSTRUKCJE MOTORYZACYJNE 1947-1960

Bogato ilustrowana książka poświęcona rozwojowi polskiej myśli konstrukcyjnej w dziedzinie motoryzacji w latach 1947-1960. Zawiera opisy 125 typów i odmian polskich pojazdów (przedprototypów, prototypów i samochodów seryjnych), w tym samochodów osobowych (m.in. Mikrus, Syrena 100, 101, Sport, Warszawa M20 i 201), mikrobusów (m.in. Nysa), autobusów (m.in. Star 50, 51, 52, San H01, Jelcz, Odra), samochodów ciężarowych (m.in. Żuk A08, Lublin 51, Star 20, 21, 25, Żubr A80, Star 44, 66), ciągników siodłowych (m.in. Star C21, C60, C25, Żubr C90), motocykli (m.in. SHL, Sokół, WFM, WSK, Junak) i skuterów (m.in. Żuk, Odra, Osa) oraz motorowerów (m.in. Ryś, Komar, Żak). Zamieszczone informacje historyczne oraz charakterystyki techniczne stanowią współcześnie cenny materiał źródłowy dotyczący ówczesnych konstrukcji.

Od Autora

Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie dorobku polskich konstruktorów w zakresie budowy pojazdów samochodowych po roku 1945. Ze względu na znaczną liczbę modeli zdecydowałem się na podział tego opracowania na kilka części tworzących cykl wydawniczy. Pierwsza część obejmuje lata 1947-1960, a więc początkowy okres rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w PRL. Przy zbieraniu materiałów natrafiłem na wiele rozbieżności w danych technicznych pojazdów oraz w niektórych datach. Starałem się sprawdzać te dane i fakty, aby podawać te najbardziej wiarygodne. Założyłem stosunkowo duży stopień szczegółowości opisów technicznych, aby pokazać etapy rozwoju konstrukcji poszczególnych  pojazdów, jak również w celu zaciekawienia bardziej zaawansowanych miłośników motoryzacji. Utrudniło to jednak zbieranie informacji i spowodowało to, że zaistniały pewne luki w opisach niektórych pojazdów.

W opracowaniu zastosowałem nazewnictwo, normy oraz jednostki używane obecnie, co spowodowało konieczność dokonania pewnych zmian i przeliczeń w stosunku do literatury sprzed trzydziestu lat. Oprócz czysto technicznego opisu podałem także niektóre dane z zakresu prawidłowej eksploatacji pojazdu, jak np. fazy rozrządu, ustawienie zapłonu, czy ciśnienie powietrza w ogumieniu. Uzupełnieniem opisów konstrukcyjnych jest bogaty materiał ilustracyjny. Składają się na niego zdjęcia i rysunki poszczególnych pojazdów, przekroje głównych zespołów, schematy i wykresy. Niewielka przy tym liczba zdjęć pojazdów została spowodowana tym, że pojazdy przedstawione w tym opracowaniu w większości są już wycofane z eksploatacji, a te które jeszcze krążą po naszych drogach są bardzo zniszczone i często poprzerabiane. Zdecydowałem się więc wykonać ich rysunki oparte na oryginalnych materiałach. Natomiast rysunki wymiarowe pojazdów prototypowych zostały opracowane na podstawie zdjęć i wymiarów podanych w różnych publikacjach.

W niniejszym opracowaniu starałem się zamieścić wszystkie pojazdy samochodowe, które w latach 1947-1960 zostały skonstruowane i były produkowane seryjnie (także budowane w PRL według zagranicznych licencji i na importowanych podwoziach), jak również znaczną liczbę pojazdów prototypowych, które często wykonane w pojedynczych egzemplarzach nigdy nie doczekały się seryjnej produkcji. W wielu pojazdach (np. Star, Syrena) widać przy tym dokładnie rozwój danej konstrukcji - od prototypu, poprzez pierwszą serię produkcyjną, do kolejnych zmodernizowanych modeli i odmian. W przypadku kilku pojazdów prototypowych istnieją jednak duże braki danych technicznych. Zdecydowałem się mimo to na ich zamieszczenie ze względu na kompletność tej monografii. Pominąłem przy tym wszelkie pojazdy sportowe, ze względu na ich odmienne cechy konstrukcyjne i niewielkie ilości tego sprzętu. Wybrane pojazdy zostały sklasyfikowane według przeznaczenia, przy czym. kierowałem się kryteriami podziału zgodnymi z Systematycznym Wykazem Wyrobów (SWW). Powyższa klasyfikacja pozwala na obserwację rozwoju określonych rodzajów pojazdów.

W celu zorientowania Czytelnika w liczbie modeli ukazujących się w poszczególnych latach, na końcu książki zamieściłem spis przedstawionych w niej pojazdów w układzie chronologicznym. Pojazdy produkowane seryjnie zostały umieszczone pod datą rozpoczęcia produkcji, natomiast prototypy pod datą ich wykonania.

Warszawa, w lipcu 1984Zapraszam do zakupu książki pt Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1947-1960 ! infohelp

SPIS TREŚCI

Od Autora

1. SAMOCHODY OSOBOWE

Samochody trzykołowe

P80 (prototyp)

Samochody czterokołowe

Samochody o objętości skokowej do 0,500 dm3

WFM Fafik (prototyp)

Gad 500 (prototyp)

Pionier (prototyp)

Mikrus MR300

Mikrus Kabriolet (prototyp)

Meduza (prototyp)

Smyk (prototyp) 21

Samochody o objętości skokowej 0,500-0,850 dm3

Syrena (przedprototypy I i II)

Syrena (prototyp)

FSO Syrena

FSO Syrena 101

Syrena Mikrobus (prototyp)

Syrena Sport (prototyp)

Samochody o objętości skokowej ponad 2,000 dm3

Warszawa M20

Warszawa M20-U (prototyp)

Warszawa M20 model 1957

FSO Warszawa 201

2. AUTOBUSY

Autobusy międzymiastowe

Autobusy o długości do 6,0 m (mikrobusy)

Nysa N57 (prototyp)

Nysa N59-M

Autobusy o długości 6,0-9,5

Star 50 (prototyp)

Star 51

Star 52

Star 20 "Stonka"

Star Jot 55 (prototyp)

H01-S42-F01 (prototyp)

San H01-A

Sanok (prototyp)

San Diesel (prototyp)

Autobusy o długości ponad 9,5 m

Leyland LOPS 3/1

Fiat 666 RN

Jelcz-Karosa

Autobusy miejskie

San H01-B

Autobusy turystyczne

Odra A81 (prototyp)

3. SAMOCHODY CIĘŻAROWE Z OTWARTĄ PRZESTRZENIĄ ŁADUNKOWĄ

Samochody o ładowności do 1000 kg

Warszawa M20 pick-up (prototyp)

Warszawa 200P

Żuk A03

Mikrus MR300 pick-up (prototyp)

Samochody o ładowności 1500-3000 kg

Lublin

A08 (prototyp)

Samochody o ładowności 3000-6000 kg

Star 20 (prototyp)

Star 20

Star 25 (prototyp)

Star 21

Star 25

Star 25-L

Star 25 Trambus

Samochody o ładowności 6000-8000 kg

A80 (prototyp)

Żubr A80

Samochody ciężarowe terenowe

Star 44 (prototyp)

Star 66 (prototyp)

Star 66  112

4. SAMOCHODY SPECJALNE I SPECJALIZOWANE

Samochody samowyładowcze

Star W14

Star W21

Star W25

Żubr A02 (prototyp)

Star 3W25 (prototyp)

Furgony ogólnego zastosowania

Warszawa M20-F (prototyp)

Stal 300 (prototyp)

Nysa N59-F

Nysa N60-T

Warszawa 200P Furgon

Lublin 51 Furgon

Star 21 Furgon

Furgony specjalizowane

Star 21 „Meble"

Samochody ze zbiornikami do przewozu cieczy

Star 25-SMS-6

Ciągniki siodłowe

Star C60

Star C21

Star C25

Żubr C90 (prototyp)

Samochody służby zdrowia

Lublin 51/243

Warszawa-M20-Ś

Nysa N59-S

Warszawa 201-S

Samochody do oczyszczania miast i dróg

Star SW21 "Bajadera"

Star 21-SK1

Samochody przeciwpożarowe

Bedford OLBZ GM8/N70

Star 20-GM8/N71

Star 20-GA16/N72

Star 20-SDA18/16 (prototyp)

Star 20-SBM2200/8

Star 20-SBA2000/16

Star 25-GA16/N721 (prototyp)

Star 21P/N761-SBA2000/16

Star A25P/N751-SBM2000/8

Samochody kulturalno-oświatowe i warsztatowe

Star 20/PKF

Lublin 51/KO

Lublin 51/Warsztat

Star 21/Warsztat-Gaz

Samochody do transportu masy betonowej

Star 21-MS2

Żurawie samochodowe

Star 20-HP3

Star 25-Ż3

5. ZESTAWY CIĄGNIKÓW SIODŁOWYCH Z NACZEPAMI

Zestawy z otwartą skrzynią ładunkową

Star C60-A z naczepą D60/N61

Star C21 z naczepą D60

Star C25 z naczepą D60B/N81

Zestawy specjalne i specjalizowane

Star C25 z naczepą D40

Star C25 z naczepą U70

6. CIĄGNIKI ROLNICZE KOŁOWE

Ciągniki dwuosiowe

Ursus C45

Ursus C451

Rola 25 (prototyp)

Ursus C325

Ciągniki jednoosiowe

Dzik

Ursus C308

7. MOTOCYKLE TURYSTYCZNE I SKUTERY

O objętości skokowej do 0,125 dm3

SHL M04

Sokół 125

WFM MOG (prototyp)

SHL M05

WFM M06

WSK M06/1957

WSK 125 (prototyp)

WSK M06-Z

WSK Sarenka (prototyp)

O objętości skokowej 0,125-0,150 dm3

SHL M06-U

SHL M06-T

WSK M150

O objętości skokowej 0,150-0,175 dm3

SHL M11-S (prototyp)

O objętości skokowej ponad 0,175 dm3

Junak M07

Junak M07/B21 (prototyp)

Junak M10

Junak M10 z wózkiem bocznym WB1

Junak M10/B20

Skutery

WFM Żuk (prototyp)

Odra 1 (prototyp)

WFM Osa M50

8. MOTOROWERY

  • Motorowery jednoosobowe
  • Ryś MR1
  • Komar 230
  • Żak MR2
  • Motorowery dwuosobowe
  • Turysta (prototyp)
  • Wykaz pojazdów w ujęciu chronologicznym
  • Bibliografia

Oferty sponsorowane, które mogą Cię zainteresować

Dostawa i płatność

od 11,00 zł

Dostawa i płatność

Wysyłka z: Pionki, Polska
Kupujesz więcej niż jedną sztukę?Sprawdź koszt dostawy dla wielu sztuk
Kurier
koszt dostawy
czas realizacji
Kurier
Pocztex Kurier48
11,00 zł
3-4 dni robocze
3-4 dni robocze
Pocztex Kurier48 pobranie
15,00 zł
3-4 dni robocze
3-4 dni robocze
Kurier DPD
16,00 zł
2-3 dni robocze
2-3 dni robocze
Kurier DPD pobranie
20,00 zł
2-3 dni robocze
2-3 dni robocze
Listy i paczki pocztowe
koszt dostawy
czas realizacji
Listy i paczki pocztowe
List polecony priorytetowy
11,00 zł
2-3 dni robocze
2-3 dni robocze
Płatności

Gwarancja

1 miesiąc

Gwarancja

Rodzaj gwarancji

sprzedającego

Okres gwarancji

1 miesiąc
Dodatkowe informacje

Książka, poradnik lub inna forma informacji będzie służyć użytkowniowi tak długo jak długo będzie o nią dbał.

Reklamacja

Reklamacja

Czas na reklamację z tytułu rękojmi

1 rok
rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców

Adres do reklamacji

Konrad Płachta - Motohelp
Bohaterów Studzianek 13/5
26-670 Pionki
Dodatkowe informacje

Wysłane przedmioty, które nie są zgodne z opisem (nie ten tytuł który był zamówiony - pomyłki mogą się zdażyć nawet najlepszym), jak również uszkodzone z winny Wydawcy (np. niedodrukowane strony) - proszę zwrocić na wskazany adres.

Wszyskie inne przyczyny po konsultacji drogą e-mail lub telefonicznej, które nie pozwalają na odczyt wiadomości zawartych w poradnikach, mogą zostać uwzgędnione.

Zwroty

14 dni na odstąpienie od umowy

Zwroty

14 dni na odstąpienie od umowy
Czas na odstąpienie od umowy
14 dni
Koszt zwrotu
Koszt zwrotu zależy od tego, jaką metodę dostawy wskażesz podczas zakupu.
dostawa
zwrot
Wszystkie metody dostawy dostępne w ofercie
na własny koszt
Adres do zwrotu
Konrad Płachta - Motohelp
Bohaterów Studzianek 13/5
26-670 Pionki
Dodatkowe informacje

Jesli decydują sie Państwo na zwrot w ustawowym terminie, proszę pamietać żeby towar który do nas wrócił nie nosił śladów użycia i mógł zostać zakwalifikowany do dalszej odsprzedaży

O sprzedającym

MOTOHELP

O sprzedającym

MOTOHELP

100,0%

kupujących poleciło tego sprzedawcę
w ostatnich 12 miesiącach
ZGODNOŚĆ Z OPISEM
5,0/5
OBSŁUGA KLIENTA
4,9/5
CZAS WYSYŁKI
5,0/5
KOSZT WYSYŁKI
4,8/5
NA ALLEGRO OD
od 10 lat i 9 miesięcy
OSTATNIE LOGOWANIE
dzisiaj o 07:50

Dane firmy

Konrad Płachta
KONRAD PŁACHTA - MOTOHELP
ul.Bohaterów Studzianek 13/5
26-670 Pionki
REGON: 140971672
NIP: 812-140-63-43

Kontakt

  • 606 *** *** (pokaż)
poniedziałek - sobota
16:00 - 21:00
niedziela
zamknięte

Informacje o sprzedającym

Konrad Płachta - Motohelp - to firma która istnieje od 2007 roku i w czasie swojej działalności zrealizowała tysiące zamówień za pośrednictwe internetu i kontaktu telefonicznego na książki, poradniki i inne czasopisma zwiazane z szeroko rozumianym tematem motryzacji. Sprzedawane przedmioty w dużej mierze wysyłane są w 24h od złożenia zamówienia. 

Pozostałe informacje

Porowadzę jedoosbową Działalność Gospodarczą

Numer oferty:8192436506
Zgłoś naruszenie zasad

 


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro