Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościParametry
Stan | Nowy |
Faktura | Wystawiam fakturę VAT |
Marka | Arma hobby |
Okres | II wojna światowa |
Stan złożenia | Do złożenia |
Waga produktu z opakowaniem jednostkowym | 0.144 kg |
Model | P-51 B/C Mustang |
Stan opakowania | oryginalne |
Parametry dodatkowe | |
---|---|
Skala | 1:72 |
Opis
Model do sklejania z plastiku
Arma Hobby prezentuje: zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce model plastikowy.
Polska pasja, światowa jakość potwierdzona międzynarodowymi nagrodami i recenzjami.
Niezapomniane doświadczenie modelarskie:
- Szukasz frajdy ze sklejania modeli, chcesz zacząć dające niezwykłą satysfakcję hobby?
- Fascynują Cię podniebne zmagania? Kochasz technikę lotniczą?
- Lubisz jak w Twoich rękach powstaje coś wspaniałego?
- Masz dość trudnych w montażu modeli plastikowych, z błędami w kształcie lub w detalach?
Spróbuj modeli Arma Hobby!
- Dopracowane merytorycznie modele do sklejania, łatwe w montażu.
- Satysfakcja z wykonania miniatury maszyny bojowej
- Inspirujące artykuły historyczne i poradnikowe na blogu ArmaHobbyNews.pl.
- Bezpłatne wsparcie jak coś pójdzie nie tak (zgubioną lub uszkodzoną przez Ciebie część - za pierwszym razem prześlemy gratis, za drugim zapłacisz tylko za wysyłkę)
Model plastikowy samolotu do sklejenia P-51B/C Mustang w skali 1/72
W zestawie:
- części plastikowe Arma Hobby,
- maski do malowania kabiny i kół,
- kalkomania z trzema wariantami oznakowania
Warianty oznakowania:
- P-51B-5-NA Mustang, 43-6315/AJ-A, „Ding Hao”, pilot: Maj. James H. Howard MH, 356th Fighter Squadron, 354th Fighter Group, Boxted, Wielka Brytania, kwiecień 1944 r.,
- Mustang III, KH516/WC-F, pilot: Kpt. Jerzy Mencel DFC, 309 Dywizjon PSP, zestrzelenie odrzutowego Me-262 9 kwietnia 1945.,
- P-51C-10-NT Mustang, 43-25045/C3-W, „Snookie”, pilot: Lt. Edward T. Pawlak, 382nd Fighter Squadron, 363rd Fighter Group, France, lipiec 1944 r.
Historia Mustanga:
Podczas ofensywy lotniczej nad III Rzeszą Siły Powietrzne Armii Amerykańskiej (USAAF) potrzebowały dobrego i taniego myśliwca dalekiego zasięgu, który towarzyszyłby bombowcom na dużej wysokości w drodze do celu. Pierwsze wersje samolotu P-51/P-51A Mustang z silnikiem Allison sprawdziły się jako maszyna myśliwska i rozpoznawcza operująca na niskim pułapie, jednak brak drugiego biegu sprężarki silnika nie pozwalał na uzyskanie zadowalających osiągów na wysokości powyżej 4,5 tys. m. Myśliwce P-47 nie mogły latać tak daleko, a P-38 nie były dostępne w wystarczającej liczbie. Rozwiązaniem tego problemu było zainstalowanie w płatowcu P-51A brytyjskiego silnika Rolls-Royce Merlin 66 (stosowano go w Spitfire IX/XVI) z dwustopniową sprężarką, produkowanego już w USA na licencji w zakładach Packard pod zaznaczeniem V-1650. Powstała w ten sposób wersja, P-51B Mustang, była zdolna do lotu z Anglii do Berlina i rozwiązywała problem eskorty dziennych nalotów bombowych nad Niemcy. Masową produkcję nowej wersji Mustanga prowadzono w zakładach North American w Kalifornii pod oznaczeniem P-51B-NA i w Teksasie pod oznaczeniem P-51C-NT. Samoloty wersji produkcyjnych różniły się drobnymi szczegółami wprowadzanymi wraz z rozwojem konstrukcji, jak np.: dodatkowy zbiornik paliwa za kabiną pilota czy płetwa stabilizacyjna przez statecznikiem pionowym. Ponad dwieście sztuk przebudowano w wersję fotorozpoznawczą F-6C przez zabudowanie kamer w kadłubie za kabiną pilota. Łącznie wyprodukowano 3738 samolotów wersji B i C. Aż 900 z nich, pod oznaczeniem Mustang Mk III, przekazano do RAF oraz do Polskich Sił Powietrznych, RAAF, RCAF i Wolnych Francuzów. Brytyjskie modyfikacje to udoskonalona owiewka kabiny tzw. Malcolm Hood (wprowadzona też w amerykańskich P-51A oraz B/C), osłony przeciwodblaskowe za rurami wydechowymi i skrzela na otworach filtra przeciwpyłowego. Myśliwce P-51B/C były uzbrojone w 4 km kalibru 12,7 mm w skrzydłach. Na zaczepach podskrzydłowych przenosiły bomby 250 i 500 funtowe oraz aluminiowe zbiorniki paliwa o pojemności 75 galonów i papierowe - 108 galonów. Samoloty P-51B/C Mustang wprowadzono do służby na europejskim teatrze działań pod koniec 1943 roku. Odegrały one kluczową rolę w złamaniu oporu lotnictwa myśliwskiego niemieckiej Luftwaffe w 1944 roku. Służyły także w rejonie Morza Śródziemnego oraz na birmańsko-chińskim teatrze działań wojennych. Obok zadań eskortowych Mustangi wykonywały działania wsparcia naziemnego i zwalczania rakiet V-1. Od połowy 1944 roku były stopniowo zastępowane przez samoloty nowej wersji P-51D/K.
Przewidywany przez Allegro czas dostawy na podstawie wcześniejszych dostaw sprzedającego.
Przeglądasz ofertę produktu: Samolot Arma hobby P-51 B/C Mustang 1:72. Widzisz ofertę innego produktu? Zgłoś nam to