We care about your privacy
By using cookies and related technologies, as well as by processing your data, we can better adapt the displayed content to your needs.By giving your consent to the storage of information on your terminal equipment or to the access to information and the processing of data, including in the sphere of profiling, market, and statistical analysis, you will be able to even more easily find on Allegro exactly what you are searching for and what you need.The controllers of your data will be Allegro, as well as some partners we cooperate with.
Easier use of our sites, presenting and measuring personalized content and ads, creating statistics, and functionality improvement.The consent is voluntary. You can withdraw it at any time or renew it in Cookie settings on the home page. Withdrawal of your consent does not affect the lawfulness of processing performed before the withdrawal.
Cookie PolicyPrivacy Protection PolicyZa pomocą tej opcji wybierzesz rynek sprzedaży – Polskę (allegro.pl), Czechy (allegro.cz) lub Słowację (allegro.sk). Dzięki temu możesz przeczytać artykuł w swoim języku na temat zasad, które obowiązują na zagranicznym rynku. Jeśli interesują Cię artykuły w innych językach – kliknij tutaj.
Co to jest zakładka Moi nieaktywni kupujący i jak z niej korzystać
Jeśli masz uzasadnioną przyczynę, możesz ograniczyć kupującemu możliwość zakupu w Twoich ofertach. Zrobisz to w zakładce Moi nieaktywni kupujący. Możesz też w każdej chwili ich z niej usunąć.
Moi nieaktywni kupujący to zakładka, w której możesz dodawać klientów i tym samym ograniczyć im możliwość zakupu w Twoich ofertach. Dodajesz ich tam samodzielnie. Możesz też w każdej chwili ich z niej usuwać.
Kupujący, których dodasz do zakładki, pozostaną w niej maksymalnie 180 dni. Po upływie tego czasu automatycznie usuniemy ich z zakładki. Oznacza to, że ponownie będą mogli zrobić u Ciebie zakupy.
Listą nieaktywnych kupujących możesz zarządzać również poprzez API Allegro.
Kiedy i kogo możesz dodawać do zakładki
Kiedy możesz dodawać
Do zakładki możesz dodawać kupujących, jeśli masz aktualną, uzasadnioną i wielokrotnie powtarzającą się przyczynę. Korzystaj z niej tylko wtedy, kiedy to konieczne. Dodawaj kupujących, którzy w przeszłości zachowali się w sposób sprzeczny z regulaminem Allegro – na przykład podawali fałszywe dane kontaktowe.
Nieuzasadniona odmowa sprzedaży
Jeśli nie masz uzasadnionej przyczyny – odmowa sprzedaży może być niezgodna z prawem (art.135 kodeksu wykroczeń).
Nie możesz ograniczać sprzedaży na przykład gdy kupujący:
- skorzystali z przysługujących im ustawowo praw – na przykład z prawa do odstąpienia od umowy
- z przyczyn losowych nie dokończyli zakupów lub nie odebrali przesyłki
- przypadkowo podali złe dane, nie opłacili zamówienia lub popełnili inne niezamierzone błędy
- skorzystali z możliwości, jakie mają w serwisie – założyli Dyskusję czy wystawili negatywny komentarz.
W takich wypadkach najlepiej skontaktuj się z kupującym i wyjaśnij sprawę.
Kogo możesz dodawać
- Kupujących, którzy zrobili u Ciebie zakupy w ciągu ostatnich 180 dni.
- Kupujących, których masz w zakładce na innym swoim powiązanym koncie. Aby skorzystać z tej opcji, najpierw dodaj kupującego do zakładki na koncie, na którym robił u Ciebie zakupy. Zobacz, jak to zrobić.
Gdy będziesz dodawać kupującego, który nie spełnia tych warunków, zobaczysz komunikat:
Jak dodawać i usuwać kupujących z zakładki
Zrobisz to zarówno w zakładce Moi nieaktywni kupujący, jak i przez API.
Jak dodawać kupujących na koncie, na którym robili u Ciebie zakupy
- Przejdź do zakładki Moi nieaktywni kupujący.
- Kliknij [dodaj kupującego].
- Podaj login kupującego i wybierz powód, dla którego dodajesz go do zakładki. Jeśli chcesz – możesz dodać notatkę z wyjaśnieniem swojej decyzji. Następnie kliknij [dodaj].
Jak dodawać kupujących, którzy robili zakupy na innymi Twoim powiązanym koncie
- Najpierw dodaj login kupującego na koncie, na którym robił u Ciebie zakupy.
- Wyloguj się i zaloguj na innym swoim powiązanym koncie.
- Przejdź do zakładki Moi nieaktywni kupujący.
- Kliknij [dodaj kupującego].
- Podaj login kupującego i ponownie kliknij [dodaj kupującego].
Jak usuwać kupujących z zakładki
Aby usunąć kupującego z zakładki – kliknij ikonę kosza przy jego loginie.
Najczęściej zadawane pytania
Nie. Jeśli kupujący nie robił u Ciebie zakupów, nie masz uzasadnionej przyczyny, by odmówić mu sprzedaży.
Jeśli masz powiązane konta, a na nich w zakładce Moi nieaktywni kupujący masz kupujących, którzy robili u Ciebie zakupy – wtedy możesz ich dodać też na reszcie swoich kont. Zobacz, jak to zrobić.