Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Jeżeli nie zmienisz ustawień, będą one zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.

Filtr hydrauliczny Baldwin BT739

86,00 zł
Przesyłka płatna z góry
  • Kurier DPD 25,00 zł
sprawdź szczegóły
Liczba sztuk
z 1 sztuki
Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy
Otrzymasz kupiony przedmiot albo zwrócimy Ci pieniądze. Sprawdź szczegóły.

Parametry

  • Stan:
    Nowy
  • Faktura:
    Wystawiam fakturę VAT
  • Typ maszyny:
    Koparka, Koparko-ładowarka
  • Marka maszyny:
    Case, Komatsu, New Holland, Volvo

Opis

ALBART Części do maszyn budowlanych i rolniczych

ul. Zdziarska 86

03-289 Warszawa

kom. 608 504 619

biuro@wszystkodokoparek.pl

Przedmiotem aukcji jest:

Filtr  hydrauliczny Baldwin BT739

stan przedmiotu: nowy

odbiór osobisty: Warszawa

Szukasz części do CASE, JCB, NewHolland, CAT, Komatsu, Volvo?

zadzwoń tel. 608 504 619

biuro@wszystkodokoparek.pl

Podana cena zawiera podatek VAT

Wystawiamy Faktury VAT.

Dostawa i płatność
od 25,00 zł

Lokalizacja: Warszawa, Polska

Aby mieć darmową dostawę, kup u LeszekR19 za co najmniej 6000.00 zł.

Przesyłka płatna z góry

pierwsza sztuka
kolejna sztuka
maksymalnie w paczce
czas realizacji
Kurier DPD
pierwsza sztuka
25,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
1
czas realizacji
1-2 dni robocze

Przesyłka płatna przy odbiorze

pierwsza sztuka
kolejna sztuka
maksymalnie w paczce
czas realizacji
Odbiór osobisty
pierwsza sztuka
0,00 zł
kolejna sztuka
0,00 zł
maksymalnie w paczce
-
czas realizacji
natychmiast

Płatności

Faktura

Wystawiam fakturę VAT
Gwarancja
6 miesięcy

Rodzaj gwarancji

producenta/dystrybutora

Okres gwarancji

6 miesięcy
Dodatkowe informacje

Ogólne warunki sprzedaży i gwarancji znajdują się na stronie internetowej www.wszystkodokoparek.pl > Kontakt.

Dokonanie zakupu oznacza ich akceptację. !!!


 

Warunki gwarancji:

1.

Gwarancja udzielana jest na okres do 6 miesięcy od daty zakupu, bez możliwości jej przedłużenia. 

Gwarancja jest udzielana tylko w  przypadku, kiedy zakupiony asortyment jest zastosowany zgodnie z  przeznaczeniem oraz zamontowany przez serwis ALBART lub wskazany przez  firmę ALBART lub autoryzowany serwis CASE, KOMATSU, JCB, VOLVO, New  Holland.

Gwarancja nie obejmuje prawa  klienta do domagania się zwrotu z tytułu utraconych zysków lub  poniesionych kosztów w związku z awarią produktu.

Gwarancje nie obejmuje szkód wyrządzonych nieprawidłowym działaniem podzespołu.

Gwarancja obejmuje tylko wady materiałowe i produkcyjne.

Roszczenia gwarancyjne dotyczą  tylko samego produktu (wymiana na wolny od wad lub zwrot równowartości),  nie dotyczą kosztów dodatkowych takich jak transport, montaż, demontaż,  usługa serwisu, badania diagnostyczne itp.

3.

Gwarancji nie udziela się na :   łożyska, uszczelniacze, uszczelelki, zestawy uszczelniające siłowniki,  zestawy uszczelek , sworznie, tulejki, drążki kierownicze, końcówki  drążków, krzyżaki części elektryczne i elektroniczne (wymagaja  spełnienia szczególnych warunków podczas wymianu i odpowieniej  konserwacji do prawidłowego funkcjonowania opisanych w instrukcjach  operatora maszyny).

4. Gwarancja nie obowiązuje:

a)

w przypadku zakupu niepełnego  zestawu naprawczego piasty/zwolnicy/skrzyni/dyferencjału/przekładni  redukcyjnej itp. oraz braku wymiany

pozostałych elementów współpracujących na nowe nieużywane, GWARANCJA NIE OBOWIĄZUJE z powodu możliwości wystąpienia awarii

układu, które mogą nastąpić na skutek destrukcyjnego oddziaływania innych eksploatowanych do tej pory elementów.


  • W przypadku zakupu niepełnego  zestawu naprawczego to na kliencie spoczywa obowiązek udokumentowania i  przedstawienia Gwarantowi wymiany pozostałych elementów zależnych na  nowe wolne od wad oraz dopasowanie do parametrów wymienionego niepełnego  zestawu naprawczego.

b)

w przypadku uszkodzeń na  powstałych w wyniku: niewłaściwego montażu,  zaniechania konserwacji,  wypadku, uszkodzeń mechanicznych, normalnego zużycia eksploatacyjnego, 

stwierdzenia korozji części (np.  rdza),  oraz przedwczesnego zużycia i na skutek niewłaściwego stanu  innych elementów w szczególności: elementów układów jezdnych,  kierowniczych, 

napędowych, hydraulicznych.

5.

Warunkiem wszelkich roszczeń  gwarancyjnych jest dostarczenie do firmy ALBART zgłoszenia reklamacji w  formie papierowej lub w formie listu (wiadomości) elektronicznego z 

dokładnym opisem zaistniałego  uszkodzenia, okoliczności powstania i daty stwierdzenia usterki oraz  faktury zakupu (kopia), karty gwarancyjnej (dotyczy wyrobów na które  jest 

wydawana), poświadczenie  autoryzowanego warsztatu o zaistniałej wadzie oraz dostarczenie części  reklamowanej w uzgodniony z sprzedawcą sposób.

6.

Rozpatrzenie reklamacji następuje po dokonaniu ekspertyzy przez producenta części, a nie firmy ALBART.

 7.

Okres rozpatrywania  reklamacji–14-90 dni roboczych od otrzymania reklamowanej części (wynika  on z terminów narzuconych firmie ALBART przez producentów), nie dotyczy  konsumentów.

8.

Zwrot wpłaconych pieniędzy nie  później niż do 14 dni roboczych od uznania reklamacji. Towar wadliwy  zostanie wymieniony na inny, jeśli naprawa nie będzie możliwa, sklep  zwróci 

nabywcy równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu inne, dostępne w sklepie towary do wyboru.

9.

W w/w warunków gwarancji wyłącza  się następujące podzespoły lub zespoły podzespołów z uwagi na odrębne  Warunki Gwarancji dostarczane w odrębnej karcie gwarancyjnej, 

wynikające z przeznaczenia,obostrzeń montażu oraz niezbędnych czynności eksploatacyjnych:


  •  Pompy hydrauliczne
  •  Motory hydrauliczne
  • Rozdzielacze hydrauliczne
  • Turbosprężarki
  • Siłowniki hydrauliczne

a)

Gwarancji podlegają właściwie  zainstalowane, pracujące w normalnych warunkach eksploatacyjnych,  kompletne zamkniętepodzespoły, których nie można sprawdzić bez prób  ruchowych w szczególności przekładnia jazdy z hydromotorem, reduktor  obrotu z hydromotorem, łożysko obrotu. Okres gwarancji na wymienione  nowe towary wynosi 6 miesięcy, gdy  zakupiony asortyment jest zastosowany zgodnie z przeznaczeniem oraz  zamontowany przez serwis ALBART lub wskazany przez firmę ALBART lub  autoryzowany serwis CASE, KOMATSU, JCB, VOLVO, New Holland.

Pojedyncze elementy wyżej wymienionych podzespołów nie podlegają gwarancji.

10.

Gwarancja obowiązuje jedynie bezpośredniego klienta

.

11.

Dla ważności gwarancji niezbędne  jest przedstawienie faktury montażu podpisanej  przez uprawnioną i  wyspecjalizowaną do dokonania danej czynności jednostkę.

.

12.

Na kliencie spoczywa ciężar  udowodnienia wymiany elementów współpracujących, jeżeli ze względu na  specyfikę swojego działania nie wymienione mogły być przyczyną  nieprawidłowego funkcjonowania lub awarii reklamowanej części, a jeżeli  elementy współpracujące mogą mieć wpływ na awarię klient powinien na  swój koszt dostarczyć je do gwaranta.

13.

Gwarant ma prawo oczekiwać od  klienta dodatkowych informacji w szczególności faktur zakupu części  elementów eksploatacyjnych (takich jak np. : filtry, oleje odpowiedniego  przeznaczenia, uszczelki, uszczelniacze), zdjęć, filmów, faktur  montażu, odpisu wskazań przyrządów serwisowych.

14.

Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń  części elektrycznych spowodowanych nieprawidłowym montażem lub  nieprawidłowym działaniem układu elektrycznego.

15.

Gwarancja zakłada domniemanie sprawności działania części.

16.

Jeżeli towar nie zostanie  odebrany w uzgodnionym terminie, Gwarant wzywa klienta w sposób pisemny  lub telefoniczny do odbioru towaru w terminie 14 dni od daty otrzymania  wezwania. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu Gwarant jest  uprawniony do naliczania opłat za bezumowne przechowywanie towaru.  Opłata ta jest równa aktualnie obowiązującej stawce za 1m2 powierzchni  magazynowej w mieście siedziby gwaranta naliczanej za każdy miesiąc  przechowania.

17.

Nie dostarczenie wymaganych dokumentów w terminie 14 dni od wezwania do ich uzupełnienia skutkuje nieważnością gwarancji.

18.

Gwarant ma prawo obciążyć klienta  kosztami poniesionymi w związku z prowadzeniem procedury reklamacyjnej  gdy roszczenie okaże się

bezzasadne, w szczególności kosztami: transportu, ekspertyzy, magazynowania, utylizacji

19.

Decyzja gwaranta odnośnie zasadności zgłaszanych usterek jest decyzją ostateczną. 

20.

Wszelkie wymienione części stają się własnością gwaranta.

21.

Gwarancja nie obejmuje prawa klienta do domagania się zwrotu utraconych zysków w związku z awarią produktu.

22.

W przypadku istotnej naprawy lub wymiany okres gwarancji nie biegnie od nowa.

23.

Wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd w Warszawie według prawa polskiego.

24.

Firma ALBART ponosi odpowiedzialność tylko za szkody wyrządzone umyślnie.

IV.

Reklamacje nie wynikające z warunków gwarancji

1.

W przypadku wysyłek firmą spedycyjną odbiorca zobowiązany jest

sprawdzić jakość i stan dostarczonego towaru w obecności kuriera firmy

spedycyjnej. Jeśli w przesyłce stwierdzi uszkodzenie sporządza protokół

szkody, który wraz z listem przewozowym i kopią faktury jest podstawą do

reklamacji.

2.

Po 24 godzinach od dostarczenia przesyłki reklamacji jakościowych

nie przyjmujemy.

3.

Reklamacje ilościowe powinny być zgłoszone do sprzedającego w ciągu 10 godzin od otrzymania przesyłki.

4.

W przypadku odbioru własnego wymagane jest dokładne sprawdzanie

ilościowe i jakościowe towaru na miejscu i natychmiastowe zgłaszanie

ewentualnych zastrzeżeń.

V.

Zwroty niewłaściwie zakupionych części

1.

W wypadku pomyłki zamawiającego (w wyborze modelu, złym wskazaniu

potrzebnych części, wycofania się klienta itp.) istnieje możliwość zwrotu

przed upływem 14 po uprzednim uzgodnieniu ze sprzedającym oraz na

zasadzie : „TOWAR ZA TOWAR”

.

2.

Części na indywidualne zamówienie nie podlegają zwrotowi.

3.

Części elektryczne i elektroniczne nie podlegają zwrotowi.

4.

Po upływie 14 dni zwrotów nie przyjmujemy.

5.

Warunkiem przyjęcia zwrotu jest dostarczenie do firmy ALBART kopii

dokumentu zakupu oraz dostarczenie na własny koszt zwracanej części,

nieuszkodzonej i w oryginalnym niezniszczonym opakowaniu.

  



Reklamacja
1 rok

Czas na reklamację z tytułu rękojmi

1 rok
rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców

Adres do reklamacji

ALBART Leszek Ruszczak
ZDZIARSKA 86
03-289 Warszawa
Dodatkowe informacje

 

Warunki gwarancji:

1.

Gwarancja udzielana jest na okres do 6 miesięcy od daty zakupu, bez możliwości jej przedłużenia. 

Gwarancja jest udzielana tylko w  przypadku, kiedy zakupiony asortyment jest zastosowany zgodnie z  przeznaczeniem oraz zamontowany przez serwis ALBART lub wskazany przez  firmę ALBART lub autoryzowany serwis CASE, KOMATSU, JCB, VOLVO, New  Holland.

Gwarancja nie obejmuje prawa  klienta do domagania się zwrotu z tytułu utraconych zysków lub  poniesionych kosztów w związku z awarią produktu.

Gwarancje nie obejmuje szkód wyrządzonych nieprawidłowym działaniem podzespołu.

Gwarancja obejmuje tylko wady materiałowe i produkcyjne.

Roszczenia gwarancyjne dotyczą  tylko samego produktu (wymiana na wolny od wad lub zwrot równowartości),  nie dotyczą kosztów dodatkowych takich jak transport, montaż, demontaż,  usługa serwisu, badania diagnostyczne itp.

3.

Gwarancji nie udziela się na :   łożyska, uszczelniacze, uszczelelki, zestawy uszczelniające siłowniki,  zestawy uszczelek , sworznie, tulejki, drążki kierownicze, końcówki  drążków, krzyżaki części elektryczne i elektroniczne (wymagaja  spełnienia szczególnych warunków podczas wymianu i odpowieniej  konserwacji do prawidłowego funkcjonowania opisanych w instrukcjach  operatora maszyny).

4. Gwarancja nie obowiązuje:

a)

w przypadku zakupu niepełnego  zestawu naprawczego piasty/zwolnicy/skrzyni/dyferencjału/przekładni  redukcyjnej itp. oraz braku wymiany

pozostałych elementów współpracujących na nowe nieużywane, GWARANCJA NIE OBOWIĄZUJE z powodu możliwości wystąpienia awarii

układu, które mogą nastąpić na skutek destrukcyjnego oddziaływania innych eksploatowanych do tej pory elementów.


  • W przypadku zakupu niepełnego  zestawu naprawczego to na kliencie spoczywa obowiązek udokumentowania i  przedstawienia Gwarantowi wymiany pozostałych elementów zależnych na  nowe wolne od wad oraz dopasowanie do parametrów wymienionego niepełnego  zestawu naprawczego.

b)

w przypadku uszkodzeń na  powstałych w wyniku: niewłaściwego montażu,  zaniechania konserwacji,  wypadku, uszkodzeń mechanicznych, normalnego zużycia eksploatacyjnego, 

stwierdzenia korozji części (np.  rdza),  oraz przedwczesnego zużycia i na skutek niewłaściwego stanu  innych elementów w szczególności: elementów układów jezdnych,  kierowniczych, 

napędowych, hydraulicznych.

5.

Warunkiem wszelkich roszczeń  gwarancyjnych jest dostarczenie do firmy ALBART zgłoszenia reklamacji w  formie papierowej lub w formie listu (wiadomości) elektronicznego z 

dokładnym opisem zaistniałego  uszkodzenia, okoliczności powstania i daty stwierdzenia usterki oraz  faktury zakupu (kopia), karty gwarancyjnej (dotyczy wyrobów na które  jest 

wydawana), poświadczenie  autoryzowanego warsztatu o zaistniałej wadzie oraz dostarczenie części  reklamowanej w uzgodniony z sprzedawcą sposób.

6.

Rozpatrzenie reklamacji następuje po dokonaniu ekspertyzy przez producenta części, a nie firmy ALBART.

 7.

Okres rozpatrywania  reklamacji–14-90 dni roboczych od otrzymania reklamowanej części (wynika  on z terminów narzuconych firmie ALBART przez producentów), nie dotyczy  konsumentów.

8.

Zwrot wpłaconych pieniędzy nie  później niż do 14 dni roboczych od uznania reklamacji. Towar wadliwy  zostanie wymieniony na inny, jeśli naprawa nie będzie możliwa, sklep  zwróci 

nabywcy równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu inne, dostępne w sklepie towary do wyboru.

9.

W w/w warunków gwarancji wyłącza  się następujące podzespoły lub zespoły podzespołów z uwagi na odrębne  Warunki Gwarancji dostarczane w odrębnej karcie gwarancyjnej, 

wynikające z przeznaczenia,obostrzeń montażu oraz niezbędnych czynności eksploatacyjnych:


  •  Pompy hydrauliczne
  •  Motory hydrauliczne
  • Rozdzielacze hydrauliczne
  • Turbosprężarki
  • Siłowniki hydrauliczne

a)

Gwarancji podlegają właściwie  zainstalowane, pracujące w normalnych warunkach eksploatacyjnych,  kompletne zamkniętepodzespoły, których nie można sprawdzić bez prób  ruchowych w szczególności przekładnia jazdy z hydromotorem, reduktor  obrotu z hydromotorem, łożysko obrotu. Okres gwarancji na wymienione  nowe towary wynosi 6 miesięcy, gdy  zakupiony asortyment jest zastosowany zgodnie z przeznaczeniem oraz  zamontowany przez serwis ALBART lub wskazany przez firmę ALBART lub  autoryzowany serwis CASE, KOMATSU, JCB, VOLVO, New Holland.

Pojedyncze elementy wyżej wymienionych podzespołów nie podlegają gwarancji.

10.

Gwarancja obowiązuje jedynie bezpośredniego klienta

.

11.

Dla ważności gwarancji niezbędne  jest przedstawienie faktury montażu podpisanej  przez uprawnioną i  wyspecjalizowaną do dokonania danej czynności jednostkę.

.

12.

Na kliencie spoczywa ciężar  udowodnienia wymiany elementów współpracujących, jeżeli ze względu na  specyfikę swojego działania nie wymienione mogły być przyczyną  nieprawidłowego funkcjonowania lub awarii reklamowanej części, a jeżeli  elementy współpracujące mogą mieć wpływ na awarię klient powinien na  swój koszt dostarczyć je do gwaranta.

13.

Gwarant ma prawo oczekiwać od  klienta dodatkowych informacji w szczególności faktur zakupu części  elementów eksploatacyjnych (takich jak np. : filtry, oleje odpowiedniego  przeznaczenia, uszczelki, uszczelniacze), zdjęć, filmów, faktur  montażu, odpisu wskazań przyrządów serwisowych.

14.

Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń  części elektrycznych spowodowanych nieprawidłowym montażem lub  nieprawidłowym działaniem układu elektrycznego.

15.

Gwarancja zakłada domniemanie sprawności działania części.

16.

Jeżeli towar nie zostanie  odebrany w uzgodnionym terminie, Gwarant wzywa klienta w sposób pisemny  lub telefoniczny do odbioru towaru w terminie 14 dni od daty otrzymania  wezwania. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu Gwarant jest  uprawniony do naliczania opłat za bezumowne przechowywanie towaru.  Opłata ta jest równa aktualnie obowiązującej stawce za 1m2 powierzchni  magazynowej w mieście siedziby gwaranta naliczanej za każdy miesiąc  przechowania.

17.

Nie dostarczenie wymaganych dokumentów w terminie 14 dni od wezwania do ich uzupełnienia skutkuje nieważnością gwarancji.

18.

Gwarant ma prawo obciążyć klienta  kosztami poniesionymi w związku z prowadzeniem procedury reklamacyjnej  gdy roszczenie okaże się

bezzasadne, w szczególności kosztami: transportu, ekspertyzy, magazynowania, utylizacji

19.

Decyzja gwaranta odnośnie zasadności zgłaszanych usterek jest decyzją ostateczną. 

20.

Wszelkie wymienione części stają się własnością gwaranta.

21.

Gwarancja nie obejmuje prawa klienta do domagania się zwrotu utraconych zysków w związku z awarią produktu.

22.

W przypadku istotnej naprawy lub wymiany okres gwarancji nie biegnie od nowa.

23.

Wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd w Warszawie według prawa polskiego.

24.

Firma ALBART ponosi odpowiedzialność tylko za szkody wyrządzone umyślnie.

IV.

Reklamacje nie wynikające z warunków gwarancji

1.

W przypadku wysyłek firmą spedycyjną odbiorca zobowiązany jest

sprawdzić jakość i stan dostarczonego towaru w obecności kuriera firmy

spedycyjnej. Jeśli w przesyłce stwierdzi uszkodzenie sporządza protokół

szkody, który wraz z listem przewozowym i kopią faktury jest podstawą do

reklamacji.

2.

Po 24 godzinach od dostarczenia przesyłki reklamacji jakościowych

nie przyjmujemy.

3.

Reklamacje ilościowe powinny być zgłoszone do sprzedającego w ciągu 10 godzin od otrzymania przesyłki.

4.

W przypadku odbioru własnego wymagane jest dokładne sprawdzanie

ilościowe i jakościowe towaru na miejscu i natychmiastowe zgłaszanie

ewentualnych zastrzeżeń.

V.

Zwroty niewłaściwie zakupionych części

1.

W wypadku pomyłki zamawiającego (w wyborze modelu, złym wskazaniu

potrzebnych części, wycofania się klienta itp.) istnieje możliwość zwrotu

przed upływem 14 po uprzednim uzgodnieniu ze sprzedającym oraz na

zasadzie : „TOWAR ZA TOWAR”

.

2.

Części na indywidualne zamówienie nie podlegają zwrotowi.

3.

Części elektryczne i elektroniczne nie podlegają zwrotowi.

4.

Po upływie 14 dni zwrotów nie przyjmujemy.

5.

Warunkiem przyjęcia zwrotu jest dostarczenie do firmy ALBART kopii

dokumentu zakupu oraz dostarczenie na własny koszt zwracanej części,

nieuszkodzonej i w oryginalnym niezniszczonym opakowaniu.

14 dni na odstąpienie od umowy

Czas na odstąpienie od umowy

14 dni

Adres do zwrotu

ALBART Leszek Ruszczak
Zdziarska 86
03-286 Warszawa

Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa

kupujący
O sprzedającym
LeszekR19
LeszekR19
92,5%
kupujących poleca tego sprzedającego

41

 

3

 z ostatnich 12 miesięcy

Zgodność z opisem

4,8

Czas wysyłki

4,9

Koszt wysyłki

4,7

Obsługa kupującego

4,8

Dane firmy

Leszek Ruszczak
ALBART Części do maszyn budowlanych i rolniczych Leszek Ruszczak
Zdziarska 86
03-289 Warszawa
REGON: 147007525
NIP: 113-204-69-62

Kontakt

  • 608****** (pokaż)
poniedziałek - sobota
09:00 - 19:00
niedziela
zamknięte

Informacje o sprzedającym

Szanowni Państwo, Firma ALBART Części do maszyn budowlanych i rolniczych jest dostawcą części do maszyn taki markach jak: CASE, JCB, CATERPILLAR, VOLVO, KOMATSU, NEW HOLLAND, O&K, FIAT, FORD. Dostarczamy części do koparek, koparko-ładowarek, ładowarek, ładowarek teleskopowych, spycharek, mini koparek, mini ładowarek skid steer, ciągników rolniczych i innych maszyn. Gwarantujemy szybką dostawę części, profesjonalną obsługę oraz konkurencyjne ceny. W naszej ofercie znajdują się części oryginalne jak również ich tańsze odpowiedniki oraz części producentów OEM. ZAPRASZAMY!


ALBART Części do maszyn budowlanych i rolniczych 

ul. Zdziarska 86 03-289 Warszawa

tel. kom. 608-504-619 

biuro@wszystkodokoparek.pl


Ogólne warunki sprzedaży i gwarancji znajdują się na stronie internetowej www.wszystkodokoparek.pl > Kontakt. Dokonanie zakupu oznacza ich akceptację.

Pozostałe informacje

Zachęcamy do składania zamówień telefonicznie lub e-mail'owo, gwarantuje to nadanie przesyłki jeszcze tego samego dnia. 


tel. kom. 608-504-619   w godzinach od 9:00 do 22:00


biuro@wszystkodokoparek.pl

Wyświetlenia:21
Numer oferty:6999443245
Zgłoś naruszenie zasad
Do góry