gdzie?

Dla sprzedających

Zdjęcia w galerii i w opisie

Zdjęcia w galerii i w opisie

Zdjęcia mają dokładnie, szczegółowo prezentować przedmiot i być dostępne na każdym urządzeniu, aby ułatwić kupującym zapoznanie się z ofertą.

Zdjęcia w galerii i w opisie

Zdjęcia mają dokładnie, szczegółowo prezentować przedmiot i być dostępne na każdym urządzeniu, aby ułatwić kupującym zapoznanie się z ofertą.

Co się zmieni?
  • Wszystkie zdjęcia mają określone minimalne rozmiary (dłuższy bok min. 500 pikseli).
  • Na zdjęciach nie możesz umieszczać tekstów (poza wyjątkami).
Jakie korzyści przyniosą zmiany?
  • Duże, czytelne zdjęcia lepiej zaprezentują Twoją ofertę kupującym.
  • Zdjęcia będą czytelniejsze na każdym urządzeniu - także na małych ekranach.
Które zdjęcia obejmą nowe zasady?
  • Zdjęcia w galerii i opisie przedmiotu we wszystkich ofertach.
  • Zdjęcia przedmiotów nowych i używanych.

Dla zdjęcia głównego, czyli tego, które pojawia się także na liście ofert, obowiązują obecne zasady wprowadzone w lutym 2017 roku.

Szczegółowe zasady:
  1. Do oferty dodasz:
  2. Nie umieszczaj tekstów na zdjęciach (nie dotyczy napisów na produkcie i tekstów na opakowaniu produktu). Wyjątki (możesz dodać):
    • liczby i jednostki opisujące wymiary produktu lub określające punkty do opisania
    • logotypy marek, produktów, technologii, jeśli posiadasz stosowne uprawnienia lub zgodę podmiotów uprawnionych
    • oznaczenia kolorów i wzorów
    • certyfikaty, oznaczenia wymagane przez prawo np. oznaczenia urządzeń elektrycznych
  3. Nie umieszczaj logo sprzedającego na zdjęciu
  4. Minimalne rozmiary zdjęcia - dłuższy bok min. 500 pikseli
  5. Maksymalne rozmiary zdjęć - 2560 x 2560 pikseli
  6. Zdjęcia mogą mieć dowolne proporcje - prostokąt o dowolnych proporcjach 1:1, 4:3, 16:9 lub inne
  7. Możesz stosować zdjęcia w formatach: jpg, png
  8. Możesz dodawać elementy graficzne np. powiększenie, pokazanie działania
  9. Kolor tła jest dowolny

Kiedy wprowadzamy zmiany?

Kwiecień 2017

  • Nowe oferty wystawiaj z uwzględnieniem nowych zasad zdjęć

Luty 2018

  • Dla kont firmowych nowy opis oferty będzie obowiązkowy przy wystawianiu ofert - oferty wystawiaj

Czerwiec 2018

  • Wszystkie oferty w serwisie są zgodne z nowymi zasadami opisu ofert

O kolejnych zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem. Planujemy, aby w ciągu roku wszystkie zdjęcia były zgodne z nowymi zasadami

Jak to wygląda w praktyce?

but 1 Możesz użyć dowolnego koloru tła. Zdjęcia ma dokładnie prezentować przedmiot.

but 2 Nie dodawaj żadnych tekstów takich jak nazwa sklepu, logo czy informacje o realizacji zamówienia.

book 1 Możesz pokazać teksty na przedmiocie lub na oryginalnym opakowaniu.

book 2 Nie dodawaj żadnych tekstów informujących o cechach przedmiotu.

krzeslo 1 Możesz opisać wymiary przedmiotu, używając liczb i jednostek miary.

krzeslo 2 Nie dodawaj żadnych opisów takich jak wysokość czy długość. Takie informacje pokaż graficznie.

zegarek Możesz dodać logo marki oryginalnych przedmiotów.

panele Możesz pokazać kolory z nazwami.

materac 2 Możesz zastosować elementy graficzne takie jak powiększenie.

materac 1 Nie opisuj budowy przedmiotu (schemat budowy dodasz jako załącznik).

laptop Możesz umieszczać liczby na zdjęciach.

aparat 2 Możesz umieszczać liczby na zdjęciach. aparat 1 Nie opisuj działania przedmiotu (dodasz to jako załącznik).

metka Możesz pokazać certyfikaty, oznaczenia, jeśli są częścią produktu.

tv 2 Możesz prezentować logotypy zastosowanych w produkcie technologii.

tv 1 Nie dodawaj opisów technologii.

cert Możesz dodać certyfikaty, oznaczenia wymagane przez prawo np. oznaczenia urządzeń elektrycznych. Przykładowa etykieta energetyczna. Żródło UOKiK

Czy ten artykuł był pomocny?